کد خبر: ۱۲۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۸

کنار گذاشته شدن كامل احمدی‌نژاد از برنامه انتخاباتی اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند روز پس از اظهارنظر محمد رضا باهنر عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری كه جریان انحرافی را خارج از دایره وحدت وحدت جبهه اصولگرایی خوانده بود، غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز به عنوان یكی از دوبال جامعتین ، شخص رئیس جمهور را نیز خارج از دایره وحدت اصولگرایان خواند و اعلام كرد: "مجموعه جریان اصولگرایی تصمیم گرفته است كه حركت خود را به صورت مستقل از احمدی نژاد، در انتخابات مجلس نهم دنبال كند."

كمتر از دو ماه از ارائه فهرست انتخاباتی به رییس جمهور و آخرین موضع‌گیری جریان اصولگرایی مبنی بر اینكه احمدی‌نژاد همچنان به عنوان "عامل وحدت" در انتخابات مجلس نهم مورد پذیرش این جریان است می‌گذرد؛ اما این بار پس از هفته‌ها كشمكش میان منتقدان و موافقان حضور دولت در جریان اصولگرایی، اظهارنظرهای با احتیاط مبنی بر جدا بودن خط انتخاباتی اطرافیان رئیس جمهور از اصول‌گرایان و عدم موضع‌گیری روشن افراد شاخص این جریان درباره تداوم حضور احمدی نژاد در روند اجماع‌، مصباحی مقدم عضو شورای مركزی جامعه روحانیت از تصمیم جدیدی در میان جریان اصولگرایی خبر می‌دهد و اعلام می‌كند كه احمدی‌نژاد دیگر نه تنها محور وحدت میان اصولگرایان در جریان انتخابات مجلس نهم نیست‌، بلكه در برنامه‌های این جریان برای انتخابات آتی نیز به عنوان یك طرف اصولگرا، شركت داده نخواهد شد.

خط بطلان بر مواضع گذشته
پاییز سال گذشته رییس جمهور كمیته سه نفره‌ای را مامور كرد تا تشكیل "جبهه متحد اصولگرایی" را پیگیری كنند و پس از آن آخر فروردین امسال، لیست 13 نفره‌ای از سوی اصولگرایان تهیه شد تا پس از تایید احمدی نژاد، افراد این كمیته "استراتژی اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس نهم را تعیین كنند" با این حال رفتار رئیس جمهور در ماجراهایی چون وزیر اطلاعات و ادغام وزارتخانه‌ها تردید اصولگرایان را در محوریت وی در اجماع انتخاباتی بر انگیخت و زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم محوریت روحانیت اصولگرا در انتخابات شنیده شد‌، در روزهای اخیر نیز پس از افشا شدن فساد اعتقادی و اقتصادی گروه اطراف رئیس جمهور، صریح‌ترین اظهار نظر یك چهره حزبی اصولگرا در سخنان محمدرضا باهنر دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین شنیده شد مبنی بر اینكه "جبهه اصولگرایی منهای جریان انحرافی برای وحدت مشكلی ندارد". 

در این شرایط ، موضع امروز مصباحی مقدم خط بطلانی است بر موضعگیری دو ماه پیش اصولگرایان .

خروج احمدی نژاد از محوریت وحدت
غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار "فردا" در بیان اینكه جریان اصولگرایی چند ماه گذشته استراتژی وحدت حول محور احمدی نژاد را برای حضور در انتخابات مجلس نهم در نظر گرفته بود، اظهارداشت: این موضوع پیش از وقایع اخیر و موضع جدید رییس جمهور بود و اكنون جریان اصولگرایی با توجه به تحولاتی كه رخ داده است دیگر احمدی‌نژاد را محور وحدت خود برای حضور در انتخابات قرار نمی‌دهد.

وی اضافه كرد: مجموعه جریان اصولگرایی اكنون به دنبال محوریت جامعتین برای وحدت میان اصولگرایان در انتخابات مجلس هستند و جامعتین نیز هدایت‌های خود را استمرار می‌دهند و با گفتگو و توافقی كه میان جریان اصولگرایی شده است، این حركت ادامه خواهد یافت.

تغییرات جدید در كمیته انتخاباتی اصولگرایان
عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز تاكید كرد: روند فعالیت كمیته سه نفر و 13 نفره كه قرار بود با نظر رییس جمهور استراتژی و راه اصولگرایان را در انتخابات تعیین كنند، تغییر كرده است. 

مصباحی مقدم ادامه داد: 4 نفر از اعضای جامعه روحانیت به كمیته سه نفره اضافه می‌شوند و این افراد به عنوان داوران جریان اصولگرا با جمع دیگر از مجموعه گروه‌های اصولگرا كه به آن‌ها اضافه خواهند شد، مشتركا سیاست‌گذاری انتخابات را دنبال می‌كنند. وی تاكید كرد: جریان اصولگرایی سعی دارد تا چتر اصولگرایی كاملا فراگیر باشد.

احمدی نژاد در برنامه انتخاباتی جریان اصولگرا جایی ندارد
نماینده مردم تهران در پاسخ به این سئوال كه آیا رییس جمهور نیز در این فعالیت های جریان اصولگرایی برای انتخابات مشاركت داده می شود، گفت: نه خیر، احمدی نژاد دیگر هیچ طرف برنامه‌های جریان اصولگرایی برای انتخابات نیست و این جریان حركت خود را مستقلا دنبال می‌كند.

واكنش به فعالیت‌‌های انتخاباتی گروه‌های منتسب به دولت در استان‌ها
عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برخی از گروههای منتسب به دولت در استان‌ها گفت: آنها ارتباطی به جریان اصولگرایی ندارند و ما نمی‌توانیم تصمیمی نسبت به آنان بگیریم.

وی ادامه داد: جریان اصولگرایی به دنبال وحدت با آنها نیست چرا كه ما با اصولگرایان وحدت داریم و آنها خودشان را از اصولگرایان جدا كرده‌اند.

مصباحی مقدم در بیان اظهارات برخی افراد نزدیك به رییس جمهور مبنی بر اینكه احمدی نژاد عضو هیچ جریان و گروهی نیست، اظهارداشت: آنها خودشان را از اصولگرایان جدا كردند بنابراین ما هم اصراری نداریم كه به ما بپیوندند.

دیدگاه رئیس جمهور در وحدت اصولگرایان جایگاهی ندارد
در همین رابطه محسن یحیوی عضو جامعه اسلامی مهندسین نیز در گفتگو با "فردا" تاكید كرد: در ادامه مسیر حركت اصولگرایان به سوی وحدت، دیدگاهها و نظرات رئیس جمهور جایگاهی ندارد.
وی با بیان اینكه طیف حامیان دولت اصولا راه خود را بدون هماهنگی با دیگر اصولگرایان پیش می برند، افزود : كمیته سه نفره مورد اعتماد اكثریت اصولگرایان هستند ولی حامیان دولت حاضر به همراهی با آنها نیستند.

این نماینده سابق مجلس نیز توافق انجام شده با رئیس جمهوردر نشست پاستور را مردود می‌داند.
وی با انتقاد از تلاش‌های طیف اطراف رئیس جمهور را برای تاثیر گذاری در انتخابات گفت: مفهوم مردم‌سالاری این است كه مردمی كه در انتخابات شركت می كنند مطمئن باشند كه آرای آنها محفوظ خواهد بود و اگر مجموعه‌هائی تلاش كنند كه در این روند تاثیر بگذارند قطعا حركت آنها مردود است.

پیش از این نیز محمد نبی حبیبی دبیر‌كل موتلفه هشدار داده بود: جریان انحرافی در پی دستیابی به اكثریت غالب مجلس است و حتی اعلام كرده‌اند كه رقیب اصول‌گرایان هستند.

محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم پیش از این در این ارتباط به "فردا" گفته است كه وحدت اصولگرایان منهای دولت شكل خواهد گرفت.

وی با تاكید مجدد بر كمرنگ شدن پایگاه احمدی‌نژاد و جریان دولت در میان اصولگرایان مجلس و حوزه‌های علمیه، گفت كه این امر قطعا در سرنوشت سیاسی مجلس و ریاست جمهوری آینده كشور تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش "فردا"، همزمان با تشكیل كمیته مشترك جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ( جامعتین) برای وحدت اصولگرایان در پاییز سال گذشته و تدوین منشور اصولگرایی‌، رئیس‌جمهور با دعوت از جمعی گزینش شده از اصول‌گرایان كه تعدادشان با احتساب تعدادی از وزیران و معاونانش به 30 نفر رسید، پایه تشكیل كمیته‌ای سه نفره متشكل از حبیب الله عسگر اولادی ، غلامعلی حداد عادل و علی اكبر ولایتی را گذاشت.

ماموریت این كمیته انتخاب كمیته‌ای بزرگتر و در برگیرنده نمایندگان احزاب اصول‌گرا برای طراحی راهكار وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم شد اما ارائه فهرست 13 نفره این كمیته به رئیس جمهور برای تایید نهایی‌، با جریانات مربوط به بركناری وزیر اطلاعات و خانه نشینی 11 روزه رئیس جمهور همچنین انتشار اخباری مبنی بر فعالیت جدا گانه انتخاباتی اطرافیان رئیس جمهور در استانها همزمان شد، بر این اساس تشكیل كمیته 13 نفره منتفی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
Ahmadi nejad could be elected just Twice?!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین