کد خبر: ۱۲۹۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

بحث تفنگ‌ساچمه‌ای و شلغم‌ترشی درمجلس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بررسی لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، همچنان مذاكرات شنیدنی​ای را در مجلس رقم می​زند.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی این لایحه از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و امروز به بررسی ممنوعیت سلاح های سرد و سلاح​های شكاری رسید.

نادر قاضی​پور نماینده ارومیه كه خواستار رفع ممنوعیت از نگهداری و حمل سلاح​های شكاری بود، گفت: عشایر برای حفاظت از جان ونوامیس خود و دام​هایشان سلاح سردی مثل سرنیزه دارند. آنها چه باید بكنند؟

لاریجانی هم در بررسی بخشی از این لایحه پرسید: سلاح شكاری یعنی چی؟ تفنگ​های ساچمه​ای را هم شامل می​شود؟ سخنگوی كمیسیون قضایی هم گفت كه وزارت دفاع باید مصادیق را تعیین كند.

فرهاد تجری نماینده قصر شیرین هم در تذكری گفت: قلاب ماهی گیری هم سلاح شكاری است! مصادیق سلاح​های شكاری را مجلس باید تصویب كند تا وزارت دفاع هرچیزی را نیاورد كه برای مردم مشكل ایجاد شود. لاریجانی هم با بیان اینكه این یك مساله تخصصی است، گفت: باید یك جای تخصصی در وزارت دفاع در اینباره اعمال نظر كند.

محمدكاظم دلخوش نمایده صومعه سرا هم با اشاره به اینكه در این لایحه، مصادیق سلاح سرد و شكاری تعیین نشده اما برای آن مجازات​هایی تعیین شده است، گفت: این شده شلغم ترشی! كه در آن مجازات و حبس و محدودیت​ها آمده اما مصادیق سلاح شكاری نیامده.

لاریجانی هم كه هنوز درباره مصادیق سلاح شكاری سوال داشت، از نماینده وزارت دفاع پرسید: آیا سلاح بادی ساچمه​ای كه بچه​ها با آن گنجشك می​زنند هم شامل سلاح شكاری می​شود؟ یك توضیحی بدهید كه مشخص شود.

نماینده وزارت دفاع هم توضیح داد كه در آخرین فهرست كه در سال 89 از سوی این وزارتخانه منتشر شده است، اسلحه سردجنگی، قمه و قداره و سرنیزه و نیزه تعریف شده است. البته سلاح های ساچمه​ای زیر 5.5 میلیمتر آزاد است و در مغازه​ها خرید و فروش می​شود اما بالاتر از آن چون تبدیل به سلاح جنگی بزرگتر می​تواند بشود، ممنوع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین