کد خبر: ۱۲۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۹

الهیان: استعفای ملک‌زاده پس از تذکر دادستان تهران و وزارت اطلاعات رخ داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید برای استعفای ملک زاده در سطح دولت تصمیم گیری شده است. 

زهره الهیان که از نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر امورخارجه بود در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به استعفای ملک زاده از مسئولیت خود، افزود: قاعدتا چون انتصاب آقای ملک زاده با فشارهایی از سمت جریان حاشیه دولت بود و نظر خود آقای صالحی بر این گزینه نبود، درباره استعفای ایشان هم قاعدتا در سطح دولت تصمیم گیری شده است.

وی با اشاره به تذکرات دادستان تهران به وزیرخارجه در زمینه انتصاب این فرد، گفت: آقای دولت آبادی در این زمینه به وزیر امور خارجه تذکر داده بود، ضمن اینکه وزارت اطلاعات هم در این زمینه نظر خود را اعلام و این انتصاب را به صلاح دستگاه دیپلماسی ندانسته بود؛ لذا دولت هم این انتصاب را ملغی کرد.

وی در پاسخ به اینکه نقل قول گفته شده از سوی وزیر امور خارجه که در جریان انتصاب ملک زاده بنده «هیچ کاره بودم» آیا از سوی ایشان عنوان شده یا خیر، اظهار داشت: آقای صالحی در جلسه کمیسیون اعلام کردند از جزئیات سوابق ملک زاده اطلاع نداشتند که در این مورد می توان به ایشان گفت همان اطلاعات دادستانی تهران درباره اینکه این فرد پرونده دارد، در این زمینه کافی بوده است.

الهیان تصریح کرد: وزیر امور خارجه گزینه شان آقای ملک زاده نبوده است و فرد دیگری از بدنه وزارت خارجه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین