کد خبر: ۱۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸

علت گرمای روزهای اخیر اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در روزهای اخیر ریزگردها در عراق بار دیگر فعال و آلایندگی در جنوب و جنوب غرب کشورما بیشتر شده است.

آقای محمدی‌زاده در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره فعال شدن مجدد گرد و غبار در منطقه و برخی مناطق کشورمان افزود: این وضع تا شروع بارندگی‌های پاییز ادامه دارد اما شدتش آن قدر نیست که مناطق مرکزی ایران را تحت‌تأثیر قرار دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره افزایش گرمای هوا هم گفت: افزایش گرمای هوای کشور در روزهای اخیر ناشی از تغییرات آب و هوایی در دنیا و مربوط به کل جهان است که موجب خشکسالی‌ و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شده است.

وی افزود: به علت قرار گرفتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک، گرمای هوا مضاعف شده است.

آقای محمدی زاده گفت: در سال‌های اخیر به علت تغییرات آب و هوایی در دنیا ، هوا در همه نقاط زمین یک و نیم درجه گرم تر شده است.

وی افزود: این موضوع موجب آب شدن یخ ها در قطب ‌شمال و قطب جنوب و تغییرات اکوسیستم شده است.

معاون رییس جمهور گفت: در کشور ما کاهش بارندگی‌ و خشکسالی‌ها در سال ‌های اخیر در کنار تأثیرپذیری از تغییرات آب و هوای جهانی ، موجب گرم تر شدن هوا نسبت به گذشته شده است.

وی درباره تأثیر اشعه بر افزایش دمای هوا در کشور نیز گفت: گازهای گلخانه ‌ای موجب سوراخ شدن لایه ازن شده است به همین علت تابش اشعه ماورای بنفش که از لایه ازن عبور می‌کند ، آثار منفی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر همین اساس مردم باید به توصیه‌ های وزارت بهداشت در استفاده از کرم‌ ها ، ژل‌ ها و عینک آفتابی مناسب برای کاهش تبعات اشعه در روزهای گرم ، توجه جدی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
بشینید جلسه بزارید همدیگرو ماچ کنید با هم دست بدید .تفاهم نامه امضا کنید................که چی؟؟؟ ما باید اینجا خفه بشیم.............آقای محمد زاده !!!!!!!!!!!!!!این است عدالت علی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین