کد خبر: ۱۳۰۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۸

خشک شدن زاینده رود، 420 هزار درخت را نابود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تنها در شرق اصفهان، 420 هزار درخت بر اثر خشکسالی و خشکیدن زاینده رود، نابود شده‌اند. برآورد خسارات این خشکسالی هنوز اعلام نشده است.

رئیس شورای شهر اصفهان می‌گوید بیش از ۴۲۰ هزار اصله درخت در شرق اصفهان خشک شده است. به گفته عباس حاج رسولی‌ها، دلیل این موضوع، خشکسالی کم سابقه در اصفهان است که این روزها به عنوان تهدیدی جدی برای این کلان شهر مطرح می‌شود. 

سال گذشته نیز در این شهر ۴۸ هزار اصله درخت به این دلیل خشک شد. 

رییس شورای شهر اصفهان با ابراز نگرانی و تاسف در این خصوص افزود: "خشکسالی اصفهان، بی‌آبی رودخانه و از بین رفتن بخش کشاورزی ضربه‌ای مهلک به درختان و فضای سبز این کلان شهر وارد کرده به طوری که تراژدی مرگ درختان در اصفهان ادامه دارد. " 

گفته می‌شود مساحت فضای سبز شهر اصفهان ۴ هزار هکتار با بیش از دو میلیون درخت است که با ادامه روند خشکسالی این تعداد در خت در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت. 

تغییرات آب و هوایی، کاهش بارندگی و انتقال آب رودخانه زاینده رود به استان‌های دیگر و مناطق کویری ایران، باعث خشک شدن بی‌سابقه رودخانه زاینده رود شده، به گونه‌ای که آب در بستر این رودخانه در شهر اصفهان، ماه‌هاست جریان پیدا نکرده و زمین‌های شرق اصفهان، در تشنگی یک قطره، سوخته‌اند. تاکنون نزدیک به 500 هزار اصله درخت از فضای سبز اصفهان، به دلیل خشکسالی‌های مکرر، خشکیده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین