کد خبر: ۱۳۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
در نماز جمعه تهران

جنتی: مسئولان، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای انقلابی نباید به اختلافات دامن بزنند

بحرین باید فتح شود/ دادگاه حریری قصد انتقام شکست جنگ 33 روزه را دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه تهران درخصوص صدور حکم دادگاه رفیق حریری گفت: در این دادگاه اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها دخالت دارند. این دادگاه واقعاً‌ دادگاهی نیست که حق را بشناسد و اعمال کند. صورت‌سازی‌هایی است تا انتقام شکست جنگ 33 روزه را بگیرند. 

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های دوم نمازجمعه با اشاره به قرار داشتن در ماه شعبان به نمازگزاران توصیه کرد: از فرصت پیش آمده و حضور در این ماه حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با تبریک روز پاسدار و جانباز خطاب به پاسداران گفت: افتخاری است که روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز و روز میلاد امام حسین(ع)روز پاسدار نامگذاری شده مردم قدر شما را می‌دانند.

وی با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: یک عده جوان مخلص، پاک و انقلابی به میدان آمدند و حریم نظام، اسلام و انقلاب را حفظ کردند و در میدان جنگ شهامت‌ها ابراز کردند و جنگ را به پیروزی رساندند.

خطیب جمعه تهران خطاب به پاسداران گفت: قدر خود را بدانید و ارزش‌هایی را که به دست آورده‌اید حفظ کنید. راه خود را ادامه دهید. مراقب باشید آلوده به دنیا نشوید. مقام معظم رهبری هم فرمودند "مراقب باشید در اختلافات وارد نشوید" البته هیچ‌کس حق ندارد به اختلافات دامن بزند به طریق اولی مسئولان و سپاه پاسداران و دیگر نهادهای انقلابی هم نباید چنین کنند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات بسیج سازندگی قدردانی کرد.

وی با اشاره به برنامه راهپیمایی حمایت از عفاف و حجاب بعد از نماز جمعه امروز با قدردانی از طراحان این برنامه گفت: این کار بسیار خوب است. امیدوارم آنها که هر حرکتی در این زمینه انجام می‌شود سنگی جلوی آن می‌اندازند پیام شما را بگیرند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: نمی‌دانم چرا عده‌آی حاضر نیستند در این رابطه نه زیر بار شرع و نه زیر بار قانون بروند.

وی خطاب به این عده گفت:‌ اگر مسلمانید آیات قرآن چنین پیامی دارد. اگر در اسلامیت خود تردید دارید قانون را رعایت کنید. قانون می‌گوید عفاف و حجاب باید رعایت شود.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس بین‌المللی تروریسم با حضور 80 کشور اشاره کرد گفت: این اجلاس بسیار خوب بود و کشورهای شرکت کننده با مسایل ما آشنا شدند و فهمیدند که 16 هزار شهید ترور داشته‌ایم و مشخص می‌شود آمریکایی‌ها پشتیبان تروریسم هستند و اسرائیلی‌ها خود تروریست و تروریست پرور هستند و در 10 سال اخیر که حرکت‌هایی در پاکستان و عراق به وجود آمد آنها نقش داشتند.

وی گفت: ‌برگزاری این اجلاس‌ها کار خوبی است اما درد را دوا نمی‌کند. درمان درد قرآن و عمل به دستورات الهی است. هر کار دیگری انجام شود مسکنی زود گذر است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به برگزاری دادگاه حریری اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله در این باره و دادگاه فرمایشی آن افشاگری کرد. در این دادگاه اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها دخالت دارند. این دادگاه واقعاً‌ دادگاهی نیست که حق را بشناسد و اعمال کند. صورت سازی‌هایی است تا انتقام شکست جنگ 33 روزه را بگیرند و می خواهند با حمله به حزب‌الله و محکوم کردن آن این شکست را جبران کنند اما بی فایده است. حزب‌الله یک قدرت است و آمریکایی‌ها بدانند حزب خدا شکست ناپذیر است.

جنتی به وقایع اخیر بحرین اشاره کرد و گفت: تعداد زندانیان روز به روز افزایش می‌یاید و دانشگاهیان و پزشکان از کار اخراج می‌شوند دنیا بسیار رسوا و بی‌آبرو است مگر بحرین چه می خواهد. شعار آنها "هر نفر یک رای" است. چرا باید بابت آن کشته شوند. همایش آشتی طرحی برای رد گم کردن است. این طرح‌ها فایده ندارد. بحرین باید به دست اسلام مسلمین فتح شود و روزی برسد که اسلام در بحرین حاکم شود.

دبیر شورای نگهبان در خصوص مسایل لیبی نیز گفت: نیروهای قذافی و ناتو جداگانه مردم را می‌کشند. توصیه می‌کنم مردم مراقب باشند صرفاً مهره‌ها تغییر نکند و راه گذشته ادامه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
0
0
جناب آقای جنتی چرا هیچ صحبتی راجب سوریه نمیکنید دوست داریم راهنمائیهایتون بدونیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین