کد خبر: ۱۳۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۶

رویایی که حقیقت شد؛ خودروی پرنده‌ای که سال آینده به بازار می‌آید/ گزارش تصویری

قیمت و سرعت خودروی پرنده
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رویای خودروهای پرنده که هم قادر به حرکت بر روی جاده‌ها هستند و هم می‌توانند پرواز کنند تا سال آینده رسما به واقعیت تبدیل می‌شود.

شرکت آمریکایی "ترافوجا" در ماساچوست از چند سال قبل در حال اجرای پروژه‌ای با عنوان Transition (فراگذاری) است.

این پروژه مربوط به وسیله نقلیه‌ای نیمه‌هواپیما و نیمه‌خودرو است. پس از ارائه طرح‌های مفهومی اولیه، اولین پرواز آزمایشی در سال 2009 و پیش فروش این خودروها از ابتدای سال 2011، اکنون مقامات امنیت جاده‌ای آمریکا و سازمان هوانوردی کشور مجوز ورود این وسیله نقلیه دوگانه را به جاده‌های زمینی و مسیرهای هوایی صادر کردند.

این درحالی است که پس از سونامی ژاپن، تولید این هواپیما برای عرضه تجاری با مشکل مواجه شده است و بنابراین این خودروی پرنده از سال 2012 وارد بازار می‌شود.

قیمت این خودرو 200 هزار دلار در حدود قیمت یک خودروی فراری است. پیش‌خرید این وسیله نقلیه دوگانه با ثبت‌نام آنلاین و پرداخت 10 هزار دلار میسر است.

پنجره‌های Transition از جنس پلی کربنات است که می‌توانند در برابر برخورد احتمالی پرندگان مقاومت کنند. همچنین تایرهای این خودروی پرنده از نوع ویژه‌ای خواهند بود که هنگام فرود بر روی جاده و ادامه حرکت را امکان‌پذیر می‌کنند.

مالکان آینده این خودروی پرنده برای بلند شدن از روی زمین به 518 متر از فضای جاده نیاز دارند.

در میان سازندگان Transition مهندسان سابق ناسا نیز دیده می‌شوند. این کارشناسان معتقدند که این وسیله نقلیه دوگانه قادر است به راحتی در گاراژهای شخصی پارک شود و از بنزین معمولی خودروها استفاده کند.

این خودروی پرنده 5.8 متر (19 فوت) طول و تنها 5 فوت و 6 اینچ (در حدود یک متر و 68 سانتیمتر) پهنا دارد. زمانی که بال‌ها باز می‌شوند پهنای آن به 23 فوت (8.23 متر) می‌رسد.

براساس گزارش Cnet، سرعت این وسیله دوگانه بر روی جاده به حداکثر 65 مایل بر ساعت (104 کیلومتر بر ساعت) و در هوا به 115 مایل بر ساعت (185 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

رانندگان می‌توانند با فشار دادن یک دکمه در کمتر از 30 ثانیه این وسیله دو سرنشین را از حالت خودرو به حالت هواپیما تبدیل کنند. {$old_album_130419}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین