کد خبر: ۱۳۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹

تکذیب حضور صفارهرندی در کمیته اصول‌گرایان بخاطر عدم دخالت سپاه در انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضور محمدحسین صفارهرندی در کمیته وحدت اصول‌گرایان به نمایندگی از یکی از جریان‌های سیاسی اصول‌گرا تکذیب شد. 

یک منبع آگاه، با تایید دعوت بزرگان جریان اصول‌گرا از محمد حسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم در کمیته واحد اصول‌گرایان گفت: انتشار خبری مبنی بر معرفی وی به عنوان نماینده رایحه خوش خدمت (جبهه نیروهای انقلاب) یا هر گروه و جریان دیگری به کمیته واحد اصول‌گرایان کذب است. 

این منبع آگاه گفت: صفارهرندی به دلیل عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تاکید بر حفظ رویه عدم دخالت این نهاد انقلابی در فعالیت‌های حزبی هیچ‌گاه خود را وارد سازوکارهای جناحی و انتخاباتی نخواهد کرد و به همین دلیل با احترام نسبت به نظر بزرگانی که از وی برای حضور در کمیته دعوت کرد‌ه‌اند نمی‌تواند این دعوت را بپذیرد. 

وی در ادامه درباره اینکه آیا با هرندی درباره حضور در کمیته واحد اصول‌گرایان مذاکره شده است گفت: برخی از بزرگان اصول‌گرا از جریان‌های مختلف اصول‌گرایی از صفار خواسته‌اند که با توجه به نزدیکی وی نسبت برخی از جریان‌های اصولگرا در وحدت اصول‌گرایان نقش ایفاء کند اما وی ضمن رد این درخواست‌ها تاکید کرد که خود را وارد مکانیزم‌های انتخاباتی نخواهد کرد. 

روز گذشته سایت باشگاه خبرنگاران صداوسیما از معرفی محمدحسین صفارهرندی و حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان نماینده رایحه خوش خدمت یا جبهه حامیان انقلاب اسلامی به کمیته واحد اصول‌گرایان خبر داده بودند. 

کمیته 15 نفره وحدت اصول‌گرایان ‌‌ترکیبی از دو گروه 7 و 8 نفره است‌. گروه 8 نفره اصول‌گرایان را ‌نمایندگان طیف‌های سه گانه اصول‌گرایان نمایندگی اصول‌گرا تشکیل می‌دهند. 

معرفی نمایندگان اصول‌گرایان تحول‌خواه به اصول‌گرایان

حسین فدایی، علیرضا زاکانی، محمد دهقان و احمد نجابت به عنوان نمایندگان "اصول‌گرایان تحول‌خواه" به کمیته واحد اصول‌گرایان معرفی شدند. 

از میان این 4 نفر دونفر به عنوان عضو کمیته 15 نفره وحدت اصول‌گرایان انتخاب می‌شوند.

کمیته وحدت اصول‌گرایان ‌‌ترکیبی از دو کمیته 7 و 8 نفره (7+8) است‌ که کمیته 7نفره متشکل از نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ (4 نفر) و اعضای کمیته سه نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی ‌است، کمیته 8 نفره نیز شامل نمایندگانی از گروه های مختلف اصول‌گرا است.

پیش از این "جبهه پیروان خط امام و رهبری" در جلسه شورای مرکزی خود محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، محمد‌نبی حبیبی و محسن کوهکن را بعنوان نمایندگان این تشکل سیاسی در کمیته 8 نفره معرفی کرده بودند.

بنا بر این گزارش "جبهه نیروهای انقلاب" (رایحه خوش خدمت) هنوز نمایندگان خود را به کمیته واحد اصولگرایان معرفی نکرده است.

کمیته 7 نفره از میان نمایندگان معرفی شده هرسه طیف جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصول‌گرایان تحول خواه و جبهه نیروهای انقلاب 2 نفر را به عنوان نماینده آن طیف در کمیته 7+8 می پذیرد.

همچنین قرار است برخی چهره های اصولگرا همچون علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف نیز هر کدام به این کمیته یک نماینده معرفی کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
اصولگرایان قبل از هر انتخاباتی از این کارهای تبلیغاتی گسترده می کنند ولی هر بار شکست می خورند. سعی هم نمی کنند حداقل در تبلیغات و گروه‌هایشان از افرادی نام ببرند که تا حدودی بین مردم جایگاه داشته باشند. اینکه کسانی مثل سردبیر سابق کم تیراژترین و افرا طی ترین روزنامه کشور مطرح می شوند نشان دهنده مشی اصولگرایان است که اعتقادی به رای مردم و جایگاه اجتماعی قائل نیستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین