کد خبر: ۱۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶

نماینده ولی فقیه در سپاه: مردم می‌توانند قدرت را جابجا نمایند ولی ولایت قابل جابجایی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که حاکمیت را خود بشر نمی‌تواند با قوانین خودساخته شکل بدهد، تصریح کرد: نتیجه این قانون‌گرایی و عقل‌گرایی حاکمیت حاکمانی مثل بوش، سارکوزی، مرکل و ... می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی با بیان این‌که بر حسب نظر دانشمندان غربی بشر چهار مرحله را در سیر رشد خود می‌بیند و تجربه می‌کند، گفت: دانشمندان غربی معتقدند که بشر باید چهار مرحله را طی ‌کند که مرحله اول، مرحله طبیعت که همان مرحله حیوانیت است و مرحله بعد مرحله حاکمیت علم است که این دوره نسبت به دوره قبلی دوره خوب و رو به جلویی است.

سعیدی افزود: مرحله دیگر مرحله یا عصر عقل‌گرایی است که با لیبرالیزم همراه است و در واقع هر آنچه که عقل حکم می‌کند در دنیای غرب به آن عمل می‌شود، در واقع بزرگان برای عقل سه ویژگی قلمداد می‌کنند که شامل درک حق و باطل، درک خوبی‌ها و سوم هدایت به خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دنیای غرب عقل را ملاک قرار داده و همه چیز را بر مبنای عقل می‌سنجد و عمل می‌کند.

سعیدی با بیان این‌که بسیاری از آموزه‌های مهدویت در فرهنگ مردم مغرب زمین وجود دارد، گفت: مردم مغرب زمین با آموزه‌های امانتداری و انضباط و بهداشت مانوس هستند و به گفته آیت‌الله شیرازی اگر 70 درصد مردم با آموزه‌های مهدویت آشنا و مانوس باشد آن جامعه آماده برای ظهور است ولی آیا در جوامع خودمان به این 70 درصد برای ظهور رسیده‌ایم.

وی مشکل غرب را دیدگاه عقل منهای وحی در نظریات و دیدگاه‌هایشان عنوان کرد و گفت: اصل چهارم در مسیر تحول بشری اصل گرایش به معنویت است و بشر به این نکته می‌رسد که عقل به تنهایی برای هدایت بشر کافی نیست و قانون بشری توسط خود بشر تدوین و اجرا می‌شود و قانون بشری نمی‌تواند سعادت بشری را تضمین نماید.

وی افزود: بشر از عقل به وحی در حال حرکت است و این زمینه برای حاکمیت امام عصر فراهم می‌شود چرا که خود عقل نمی‌تواند سعات بشری را تضمین نماید.

وی بحران هویت، مدیرت و معنویت را از مسائل مهم بشریت در غرب عنوان و تصریح کرد: بشر آرام آرام به سوی معنویت و وحی در حال حرکت است ولی یک حکومت باید این زمینه را فراهم نماید که امیدوارم آن حکومت، حکومت انقلابی مردم ایران باشد و ان‌شاءالله این انقلاب باید با بیداری ملت‌های منطقه زمینه ظهور را فراهم نماید.

سعیدی به آمادگی جامعه ایرانی برای ظهور تاکید کرد و گفت: جامعه ایرانی هنوز برای ظهور آماده نیست و باید برای این منظور آماده شود.

سعیدی به انقلاب اسلامی و برخورد با امام راحل اشاره کرد و گفت: منافقین، بنی‌صدر و حتی قائم مقامش با امام چه کردند، چه کسانی دل امام و رهبری را خون کردند؛ همچنین چه کسانی دل امیر المومنین(ع) را خون کردند و در مقابل نظرات رسول‌الله ایستادند.

نماینده ولی در سپاه یادآور شد: مشکل شیطان این است که خالقیت را قبول دارد ولی شارعیت را قبول ندارند و مشکل غرب نیز این است که قانون را با عقل می‌بیند یعنی خالقیت خدا را قبول دارد ولی حاکمیت خدا را قبول ندارد و آن را در صندوق‌های رای و عقل خود می‌بیند.

وی با بیان این‌که نقش مردم تولید قدرت است، افزود: مردم به حضرت علی‌(ع) ولایت نبخشیدند بلکه بعد از 25 سال خانه‌نشینی قدرت بخشیدند، بنابراین مردم می‌توانند قدرت را جابجا نمایند ولی ولایت قابل جابجایی نیست حال اگر حکومت را در اختیار علی‌(ع) قرار دهند می‌شود حکومت دینی و اگر قدرت را در اختیار معاویه قرار دهند حکومت طاغوتی و سلطنتی می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم حق انتخاب دارند ولی هر انتخابی حق نیست بنابراین اگر انتخاب مردم با آنچه خداوند مقدور کرده است تلاقی نماید حق است، ولی اگر توام با آنچه مد‌نظر خداست تلاقی نکرد حکومت می‌شود ولی از حقانیت تهی است.

در این مراسم که در محل سپاه صاحب الامر انجام شد حجت‌الاسلام والمسلمین رضوانی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده قبلی تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
...ممنون که ما رو روشن کردین ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین