کد خبر: ۱۳۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳

قایقران ملی‌پوش ایران غرق شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهرا فرجی، قایقران تیم ملی روئینگ زنان ایران در حادثه‌ای در سد شهرچای ارومیه جان خود را از دست داد. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، به او که در تعطیلات بین اردویی به سر می‌برد، روز جمعه همراه با رویا عباسی، یکی از هم تیمی‌هایش در اثر واژگونی جت اسکی دچار حادثه شد. 

رویا عباسی با کمک افراد حاضر در محل نجات یافت، اما زهرا فرجی غرق شد و جستجو برای یافتن پیکر او ادامه دارد. 

عباس شادمان، رییس هیأت قایقرانی استان آذربایجان غربی بی‌احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی مانند استفاده از جلیقه‌ نجات را دلیل این حادثه دانست. 

او گفت: این قایقرانان که مدت چهار ماه در اردوی تیم قایقرانی حضور داشتند، قرار بود روز شنبه (۲۵ تیرماه) به مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در هلند اعزام شوند که به دلیل تاخیر در صدور روادید از حضور در این مسابقات بازماندند. 

احمد دنیامالی، رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده است که این حادثه خارج از اردو اتفاق افتاده و هیچ ارتباطی به فدراسیون قایقرانی ندارد. 

وی گفت: "اردوی تیم قایقرانی روئینگ جوانان در بخش زنان عصر روز چهارشنبه گذشته در بندرانزلی به پایان رسید و قایقرانان به شهر محل سکونتشان رفتند. این دو قایقران ملی پوش هم در تعطیلات بین اردویی به شهر خود یعنی ارومیه رفتند و این حادثه در خارج از محل اردو رخ داده است."
به گفته دنیامالی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا پیکر این قایقران هر چه سریع‌تر پیدا شود. 

زهرا فرجی در سال ۱۳۷۲ در ارومیه به دنیا آمد. او سال گذشته مدال برنز رشته یکنفره سبک وزن را در مسابقات قهرمانی جوانان ایران به دست آورد. 

خانم فرجی اردیبهشت ماه امسال در مسابقات کاپ کشوری ششم شد و مایک دیوید هیل، سرمربی تیم ملی روئینگ زنان ایران او را به دلیل تکنیک خوبش به تیم ملی دعوت کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین