کد خبر: ۱۳۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰

كمپانی ژاپنی: به ایران جرثقیل نمی‌فروشیم از آن برای دار زدن استفاده می‌كنند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اثر فشارهای یک لابی حامی اسراییل در آمریكا، یک كمپانی ژاپنی تولید جرثقیل اعلام كرد كه در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از جرثقیل‌های این شركت برای اعدام در ملأ عام محكومان در ایران‌، روابط خود با این كشور را قطع كرده و دیگر به ایران جرثقیل نخواهد فروخت. 

اعلامیه كمپانی ژاپنی تولید جرثقیل "تادانو" چند روز پس از سرمقاله روزنامه لوس‌آنجلس تایمز منتشر شد كه طی آن این روزنامه آمریكایی از اعدام محكومان در ایران با استفاده از این جرثقیل‌های ساخت كمپانی ژاپنی خبر داده بود.

مارک والاس رییس لابی اسراییلی "اتحاد در برابر ایران هسته‌ای‌" (uani) در این سرمقاله با ادعای افزایش بی سابقه اعدام‌ها در ایران از این كمپانی ژاپنی خواسته بود تا فروش این جرثقیل‌ها به ایران را به دلیل استفاده از آنها در اعدام محكومان در ایران، متوقف كند.

گفتنی است لابی اسراییلی اتحاد در برابر ایران هسته‌ای در ماه مه سال جاری نیز برای نخستین بار با صدور بیانیه‌ای علیه دو شركت ژاپنی" تا دانو‌" و "فورو كاوا‌" كه فروشنده جرثقیل به ایران هستند، از آنها خواسته بود تا معاملات خود با ایران را متوقف كنند.

این لابی با انتشار تصاویری از اعدام‌های در ملا عام در ایران كه از جرثقیل‌های ساخت این دو كمپانی ژاپنی برای به دار كشیدن محكومان استفاده شده است‌، از این كمپانی‌ها خواسته بود تا روابط خود با ایران را متوقف كنند.

پیش از این دو كمپانی آمریكایی سازنده جرثقیل "تركس" و "كتر پیلار" و كمپانی ژاپنی "كوماتسو" بنا به دلایل مشابه اعلام كرده بودند كه روابط تجاری خود با ایران را قطع كرده‌اند.

شایان ذكر است كسانی كه در ایران در ملأ عام اعدام شده‌اند‌، عمدتاٌ قاچاقچیان مواد مخدر‌، متجاوزین به نوامیس و سارقان مسلح و قاتلان بوده‌اند.
لابی اسرائیلی در حالی به تلاش‌های خود برای متوقف ساختن فروش جرثقیل به ایران به خاطر اعدام چند جنایتكار ادامه می‌دهد كه حكومت تل‌آویو همچنان به جنایات ضد بشری خود ادامه می‌دهد و كسی هم مانع از تسلیح این رژیم نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
0
حرف حساب جواب نداره...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین