کد خبر: ۱۳۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷

اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات جنتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با سفیر ایران در ریاض، یادداشت اعتراض به اظهارات اخیر جنتی را تسلیم وی کرد. 

به گزارش خبرگزاری‌ها، عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیروز دوشنبه با محمد جواد رسولی سفیر ایران در ریاض دیدار کرد. این ملاقات در محل مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد. 

این یادداشت اعتراض‌آمیز درباره اظهارات اخیر احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است که خواستار فتح بحرین توسط مسلمانان شده بود. 

این برای نخستین مرتبه پس از آغاز بحران بحرین در از چند ماه پیش تاکنون است که دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس یادداشت اعتراض‌آمیزی را شخصا تسلیم سفیر ایران می‌کند. 

در این یادداشت آمده است: شورای همکاری خلیج فارس اظهارات تحریک‌آمیز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه دبیر شورای نگهبان درباره بحرین را رد می‌کند. 

همچنین براساس متن این یادداشت، آنچه در اظهارات احمد جنتی در نماز جمعه مطرح شده، “دخالت غیرقابل قبول و گسترده در امور داخلی بحرین و به معنی نادیده گرفتن حاکمیت و استقلال این کشور” به شمار می‌رود. 

در این یادداشت اعتراض آمیز تاکید شده که اظهارات جنتی به روابط حسن همجواری میان ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس به میزان زیادی آسیب می‌زند و از دولت و مسئولان ایرانی نیز خواسته شده تا اظهارات تحریک‌آمیز خود را در برابر بحرین متوقف کنند. 

الزیانی که به تازگی مسئولیت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس را برعهده گرفته است؛ خود شهروند بحرین است. 

پیش از این وزارت خارجه بحرین نیز با احضار سفیر ایران در منامه، به سخنان جنتی اعتراض کرده بود. 

روابط دیپلماتیک میان ایران و بحرین هم اکنون در وضعیت پرتنشی قرار دارد و سفرای دو کشور نیز از محل ماموریت خود فراخوانده شده‌اند.
بحرین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دستخوش موجی از اعتراضات مردمی برای اصلاحات سیاسی عمیق است که با سرکوب شدید نیروهای دولتی روبه‌رو می‌شود. 

مقامات ایرانی در پنج ماه اخیر بارها نسبت به سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین اعتراض کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین