کد خبر: ۱۳۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴

هاشمی‌نژاد: حضور مردم در انتخابات پایین خواهد بود، مگر آنکه معجزه‌ای رخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برادر شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به بحث صیانت از آرا که از سوی اصول‌گرایان مطرح می‌شود این موضوع را نگرانی انتخاباتی این جناح از حضور غیرخودی‌های آنها عنوان کرد. 

سید احمد‌هاشمی‌نژاد، در خصوص حضور همه جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات اظهار داشت: باید قبول کرد که در انتخابات گذشته مردم اندکی دلسرد شدند و هم اکنون زحمت زیادی دارد تا بتوانیم مجددا اذهان را قانع و به مشارکت حداکثری دلگرم کنیم. 

وی افزود: البته از طرف دیگر شاهدیم که اصولگرایان منطقی نیز مشارکت فعال اصلاح‌طلبان را متذکر شده و دلیلی برای رد صلاحیت این جناح نمی‌بینند. 

برادر شهید ‌هاشمی‌نژاد گفت: بزرگان اصلاحات البته شرایطی را اعلام کرده اند که در صورت تحقق آن وارد انتخابات خواهند شد واینکه در صورت عدم تحقق شرکت نمی‌کنند؛ نمی‌دانم اما مشارکت جریانی همچون اصلاحات که به اعتراف خود اصولگرایان دارای پایگاه اجتماعی وسیعی هستند بر رونق انتخابات می‌افزاید. 

وی با بیان اینکه عدم حضور اصلاح طلبان باعث می‌شود شور لازم در رقابت‌ها نباشد، گفت: اگر اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند به معنای تحریم نخواهد بود بلکه خواهان تضمین‌های لازم در مورد رقابت آزاد و قانونی، سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم هستند.
هاشمی‌نژاد در رابطه با مقوله صیانت از آرا که ازسوی اصولگرایان نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد ،گفت: زمانی که جناح اصلاحات این بحث را مطرح می‌کرد متهم می‌شد اما امروز خود اصولگرایان و حتی افراطی ترین آنها نیز آن را بیان می‌کنند . پس معلوم می‌شود وقتی آقای محتشمی‌پور در جناح اصلاحات این موضوع را مطرح کرد و سایر دوستان نیز بر آن تاکید می‌کردند حرف ناحقی نمی‌زدند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین رابطه فعالیت گروه موسوم به انحرافی را مهم دانست و گفت: افرادی که امروز به انحراف متهم می‌شوند البته که به تازگی پیدا نشده اند بلکه ۶ سال است در دولت و با رییس جمهور کار می‌کنند حال چطور شده که اصولگرایان سنتی پس از مشاهده فعالیت‌های گسترده آنها برای ورود به مجلس صدایشان در آمده و جریان انحرافی و کمیته صیانت از آرا را مطرح می‌کنند. 

وی بحث جریان انحرافی را بازی سیاسی از طرف اصو‌ل‌گرایان عنوان کرد و گفت: امروز که این گروه از درون اصول‌گرایان و با قدرت هرچه تمام تر وارد می‌شود صدای برخی بلند شده است. 

هاشمی‌نژاد گفت: البته با کمال تاسف برای اینکه ما را نیز بی‌نصیب نگذارند آنها را هر از چند گاهی به ما می‌چسبانند. 

وی با اشاره به اظهارات صریح افراد منتسب به جریان مذکور مبنی بر فعالیت جداگانه از سایر طیف‌های اصول‌گرایی تاکید کرد: نگرانی و دغدغه انتخاباتی درمیان اصول‌گرایان در واقع نگرانی از حضور وسیع غیرخودی‌های آنهاست. 

برادر شهید‌هاشمی‌نژاد با تاکید بر شرایط اعلام شده از سوی بزرگان جناح اصلاحات در خصوص انتخابات گفت: طبیعتا حضور مردم نیز در نبود جریان‌های مختلف سیاسی، سطح پایین تری خواهد داشت مگر این که معجزه‌ای همچون انتخابات گذشته صورت گیرد. 

وی در رابطه با تحلیل‌هایی که از حضور برخی نمایندگان اصلاح‌طلب حتی در صورت عدم تحقق شرایط این جناح مطرح می‌شود، گفت: بله ممکن است افرادی تشخیص دهند که در انتخابات شرکت کنند اما این به صورت فردی خواهد بود نه اینکه ارایه لیست از سوی جناح اصلاحات قلمداد شود. 

وی در تحلیل رقابت‌های انتخاباتی پیش روی مجلس نیز با بیان اینکه قطعا اصول‌گرایان با یک لیست وارد نخواهند شد و ورود اصلاح‌طلبان نیز منوط به تحقق شرایط عنوان شده از سوی بزرگان این جریان است، تصریح کرد: جریان به اصطلاح انحرافی نیز افراد خود را رسمی ‌یا غیر رسمی‌ وارد عرصه خواهند کرد. 

هاشمی‌نژاد افزود: ترکیب آینده مجلس از اصول‌گرایان منطقی و سنتی و نیز اصلاح‌طلبانی که به صورت فردی می‌آیند به همراه تعدادی از جریان موسوم به انحرافی خواهد بود. 

وی یادآور شد: البته مجلس باید متشکل از همه طیف‌های سیاسی و فکری باشد درغیر این صورت کیفیت کار این قوه پایین خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
0
0
با درود بر آقای هاشمی نژاد:
اصلاحات در خصوص حضور یا عدم حضور در انتخابات آینده با جمع‌بندی شرایط و ماحصل نظرات رهبران آن موضع رسمی اعلام خواهد نمود، دو اصل -تائید صلاحیت‌های قانونی- نظارت احزاب بر تمامی مراحل انتخابات از شروط عدول‌ناپذیر اصلاح‌طلبان هستند.

محافظه‌کاران که خود را اصول‌گرا می‌خوانند- بیش از آنکه نگران جریان انحرافی باشند برای راه اندازی نمایشی از رقابت و فریب افکار عوام این عناوین را مطرح می‌کنند.
هر دو گروه محافظه‌کاران {انحرافی‌ها و سایر اصولگرایان}در دشمنی با اصلاحات شفاف و مشترک همانند دو لبه قیچی عمل می‌کنند.

در غیاب اصلاح‌طلبان انتخابات آینده به آوردگاهی برای افشاگری‌های دو گروه محافظه‌کار تبدیل می‌شود، و اصلاح‌طلبان در صورتی که نتوانند در همه حوزه‌ها کاندیدا داشته باشند نباید وارد عرصه شوند، بلکه در عرصه مدنی کشور بر دامنه اقتدار خود افزوده و محافظه‌کاران را تا تقبل رسمی همه مسئولیت‌های خود و عذرخواهی رسمی از ملت به حال خود بگذارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین