کد خبر: ۱۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸

یاران كرمانی احمدی‌نژاد چه كسانی هستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت جهان نوشت: احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه در حالی برای افتتاح یک پروژه صنعتی و یک پروژه گردشگری به استان كرمان سفر كرد كه باید گفت در این سفر در واقع دوستان نزدیک محمود احمدی‌نژاد میزبانان اصلی او بودند.

احمدی‌نژاد دوستان كرمانی خود را از دوران دفاع مقدس و حضور در لشكر ویژه پاسداران یافته است.

لشكری در زیر مجموعه سپاه پاسداران در دوران جنگ كه صادق محصولی فرماندهی آن را بر عهده داشت و بخش اعظمی از كسانی كه امروز در كنار احمدی‌نژاد دیده می‌شوند از جمله خود صادق محصولی، هاشمی‌ثمره، مجید دوستعلی و ... جملگی در همین لشكر عضویت داشتند. 

احمدی‌نژاد در استان كرمان سه یار دبستانی دارد.

اولین آنها مجید دوستعلی، دبیر سابق هیأت دولت و معاون فعلی وزیر كار و امور اجتماعی است.

دوستعلی كه در واقع صمیمی‌ترین دوست كرمانی رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، پس از پایان جنگ تحمیلی، روابط خود را با احمدی‌نژاد ادامه داد و در مقطع انتخابات سال ۸۴ نیز اگرچه هیچ سمت رسمی در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در استان كرمان نداشت اما عملاً مرد شماره یک ستاد او بود.

او كه شغل اصلی اش قضاوت است، بعدها توسط رئیس‌جمهور به مركزیت دولت فراخوانده شد و سمت دبیری هیأت دولت را بر عهده گرفت.

او البته مدتی بعد به دلایلی كه هیچ‌گاه اعلام نشد، از سمت خود كنار رفت و در وزارت كار، مسئولیت جدیدی را بر عهده گرفت.

عده‌ای معتقدند زاویه او با جریان انحرافی سبب رفتن او از مركزیت دولت و ساختمان پاستور بود.

دومین دوست كرمانی احمدی‌نژاد، مجید نامجو، وزیر نیرو است. او نیز از دوران دفاع مقدس با احمدی‌نژاد رفاقت دارد و سابق بر این نیز علاوه بر سمت‌های مختلفی كه در قسمت‌های مختلف سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا داشته، عضو شورای شهر كرمان بوده است.

او و مجید دوستعلی، هر دو، طی دو یا سه سال اخیر از كرمان هجرت كرده و برای یاری احمدی‌نژاد به پایتخت شتافتند.

و اما سومین دوست كرمانی رئیس‌جمهور؛ او محمد جلال‌مآب، شهردار سابق كرمان و مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گوهر سیرجان است كه احمدی‌نژاد امروز برای افتتاح یكی از بخش‌های آن به كرمان سفر كرده بود.

جلال‌مآب نیز دوست صمیمی احمدی‌نژاد از دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود. او یكی از نیروهای تكنوكرات اصول‌گرا در كرمان محسوب می‌شود كه دوره نسبتاً موفقی را در شهرداری كرمان پشت سر گذاشت و بعدها نیز پس از مدتی فعالیت در جایگاه معاونت برنامه‌ریزی استانداری كرمان؛ سمت مدیریت مجتمع گل‌گوهر سیرجان بر عهده او گذاشته شد.

پیرامون جلال مآب نیز گمانه‌‌های فراوانی برای حضور وی در كنار احمدی‌نژاد در ساختمان پاستور وجود داشت اما این گمانه‌ها به هر دلیلی، هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و جلال‌مآب در كرمان ماندنی شد.

و خلاصه اینكه محمود احمدی‌نژاد، در حالی به دیدن یاران قدیمی خود رفته بود كه پیرامون برخی از آنان سوالاتی كه وجود دارد كه رئیس‌جمهور هیچ‌گاه به آنان پاسخ نداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین