کد خبر: ۱۳۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

فراخوان مخالفان بحرين به برگزاری تظاهرات در روز جمعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع بحرینی گفتند رژیم آل‌خلیفه پیشنهادهای جمعیت‌های مخالف شرکت کننده در گفت‌وگوهای فرمایشی را رد کرده است و همزمان اعتراضات مردمی نیز در بحرین ادامه دارد. 

به گزارش العالم، جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین دعوت کرده است فردا جمعه تظاهراتی با شعار « ملت منشأ قدرت» برگزار شود. 

اين گزارش مي‌افزايد، حکومت بحرین شک و تردید ملت را پس از انتشار گزارش‌هایی درباره سازوکار تعامل با پیشنهادهایی که برخی طرف‌های مخالف شرکت کننده در گفت‌وگوی به اصطلاح ملی مطرح کرده بودند به یقین تبدیل کرد. 

اداره گفت‌وگوی توافقی پیشنهادهای مخالفان را شامل تشکیل دولت منتخب، تشکیل مجلس موسسان برای اصلاح قانون اساسی، منحصر کردن قانون‌گذاری به مجلس نمایندگان، محدود کردن ماموریت‌های مجلس مشورتی غیر منتخب، متوقف کردن اعطای تابعیت، برقراری برابری بین شهروندان، تاسیس اتحادیه‌های کارگری در داخل دولت، ملحق کردن دیوان نظارت مالی و اداری به مجلس نمایندگان و تحویل جمعیت‌های سیاسی به احزاب رد کرده است. زمان زیادی طول نکشید تا اینکه واقعیت این گفت‌وگو مشخص و روشن شد حکومت بحرین با این گفت‌وگو می‌خواهد بر تحرکات مردمی فائق بیاید اما مخالفان به این امید که گفت‌وگو نتیجه بدهد وارد آن شدند. افراط‌گرایی حکومت بحرین در تعامل با جنبش اعتراضی در سالن گفت‌وگو یا خیابان‌ها با پافشاری بحرینی‌ها برای تداوم جنبش اعتراضات مواجه شده است.
جمعیت اسلامی وفاق بحرین درخواست کرده است فردا جمعه تظاهرات از میدان سار تا روستای درّاز با شعار ملت منشأ قدرت برگزار شود. 

جنبش چهاردهم فوریه نیز درخواست کرده است در مقابل سفارت امریکا در منامه به علت نقش واشنگتن در حمایت سیاسی و تسلیحاتی از حکومت بحرین و اشغال‌گری سعودی در این کشور تظاهرات شود. 

ناظران معتقدند افراط‌گرایی حکومت نه تنها باعث مهار جنبش اعتراض نشده بلکه بر پافشاری آن نیز افزوده است و تظاهرات روزانه نیز با وجود اقدام نیروهای امنیتی بحرینی مورد حمایت سعودی‌ها ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین