کد خبر: ۱۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶

صديقی: كتاب‌های غير‌مفيد و مقالات خانمان‌براندازی در كشور وجود دارد كه پالايش آنها ضروری است

اشتياق ورود مردم به ماه مبارک رمضان مانند اشتياق مردم برای ورود نائب امام زمان(عج) به شهرهای‌شان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در سخنانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران، اظهار کرد: خطر شیطان و نفس خطری جدی و خیلی بیشتر از تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: اگر کسی واقعاً قدر و ارزش ماه رمضان را بشناسد بی‌تاب ورود به این مهمان‌سرای خدا م‌شود.

صدیقی اظهار داشت:‌ تمام آسمانی‌ها و ملائک در شب قدر به زمین می‌آیند و با امام زمان(عج) دیدار می‌کنند و از این‌رو شب قدر ارزش و اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: ‌امیدواریم خداوند در این چند روز باقی مانده به ماه رمضان و در همین نمازجمعه گناهان ما را ببخشاید. و اصلاً خدا آن قدر لطف دارد که همه ما چه گناهکار و چه غیرگناهکاران را در هم می‌خرد.

وی در توصیف اشتیاق مسلمانان برای ورود به ماه رمضان هم گفت:‌ اشتیاق ورود مردم به ماه مبارک رمضان مانند اشتیاق مردم برای ورود نائب امام زمان(عج) به شهرهای‌شان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد وضعیت کتاب در کشور هم گفت: دین ما دین علم است و اولین آیاتی که بر پیامبر ما نازل شد علم و قلم بود و از این‌رو بی‌توجهی به علم توسط مسلمانان در سال‌های اخیر بسیار وحشتناک است؛ مضاف بر این که رهبر حکیم و فرزانه ما هم گله کردند که گاهی کالاهایی در صدا و سیما تبلیغ می‌شود که ارزش آن را ندارند اما کتاب در حد کالای مصرفی هم در رسانه‌های ملی ما جایگاه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این رسالت را باید مراکز علمی‏، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و ... به دوش بکشند و مردم را متوجه این نیاز‌شان کنند و بگویند برای ارتقاء به علم و دانش داریم.

صدیقی گفت: البته پالایش بسیاری از کتاب‌ها ضروری است چرا که در حال حاضر کتاب‌های غیر‌مفید و مقالات خانمان‌براندازی در کشور وجود دارد که ضرر وجود آن‌ها در سطح کشور بسیار بیشتر از بی‌کتابی است.

وی خاطرنشان کرد: ‌البته اصل توجه به این موضوع بسیار مهم بود که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان و دیدار با پرسنل نیروی دریایی گفت: سفر رهبری به استان هرمزگان در روزهای گرم تابستان به این منطقه جنوبی کشور، پیامی بسیار مهم دارد که نشان از اسوه بودن ایشان می‌کند. ایشان در این سفر از نزدیک با مشکلات نیروی دریایی آشنا شدند.

وی یادآور شد: حضور نیروی دریایی در مرزهای آبی کشورمان برای عموم ملت‌های منطقه و هم برای عزت و سربلندی نظام جمهوری ایران مفید و پرفایده است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترور اخیر یکی از نخبگان علمی کشور هم گفت: طرح‌های موساد و قدر‌ت‌های استکباری برای مقابله با پیشرفت‌های علمی کشورمان هم از طریق جنگ نرم و هم از طریق جنگ سرد است.

وی افزود: در ادامه کارهای بی‌منطق خود از جمله ترور شخصیت‌ها یکی از دانشجویان نخبه دانشگاه خواجه نصیر را هدف قرار دادند و موجی از ننگ و نفرت مردم ایران را برای خود خریدند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آن‌ها فکر می‌کنند که با این کارها می‌توانند جلوی پیشرفت‌های علمی ما را بگیرند، غافل از این که این حرکت‌ها جوان‌های ما را در پیشرفت‌های علمی حریص‌تر و جدی‌تر از قبل می‌کند.

وی گفت:‌ ما امروز در قطار پیشرفت علمی در حرکت بوده و هر روز هم به یک نقطه مطلوب علمی دست پیدا می‌کنیم؛ از این‌رو با کشته شدن یک دانشمند، حرکت‌های علمی‌مان متوقف نمی‌شود.

صدیقی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی 8ساله ایران و عراق گفت: همانگونه که جنگ تحمیلی ملت ما را آبدیده‌تر و نیروهای ما را منسجم‌تر کرد و نتیجه آن هم چیزی جز عزت و سرافرازی برای ما و خاری و ذلت برای دشمنان نبود، قضیه ترور اخیر نیز سرنوشتی جز این نخواهد داشت.

وی در ادامه به اقدامات گروهک پژاک در کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان جزء همیشه متصل نظام اسلامی بوده و خواهد بود که شاهد این مدعا هم سفر رهبری به آن استان بود؛ در آخرین سفر رهبری به کردستان مردم آن استان با آغوش بسیار با محبت مردم که نشان از پیوند عمیق شان با رهبر معظم انقلاب داشت از ایشان استقبال کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اصلا حضور چند وقت قبل مقام معظم رهبری در کردستان نشان از وجود امنیت در آن استان داشت که این امنیت هم زمینه پیشرفت‌های بسیاری در آن استان است اما دشمنان این مردم غیور کرد، می‌خواهند با ایجاد ناامنی مسیر پیشرفت در آن استان کند و حتی از بین برود؛ اما به لطف خدا با هشیاری مردم و اقتدار سپاه، اگرچه عده‌ای به شهادت رسیدند اما کانون فعالیتی گروهک پژاک در کردستان متلاشی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد خشونت‌آمیز برخی افراد با ناهیان منکر در جامعه اشاره و اظهار کرد: کشور ایران بیش از 70میلیون نفر جمعیت دارد که پایبند به اصول و فروع دین هستند و از این جهت نمی‌توان نام این اقدامات چند وقت اخیر در برخورد خشونت‌‌آمیز با ناهیان منکر را ناامنی در جامعه گذاشت. این برداشت درستی نیست.

صدیقی افزود: اگر چه برداشت ناامنی در کشور از این اقدامات درست نیست اما این مقدار جرأت برخی افراد در مقابل این ملت با وجود نیروهای امنیتی و نظامی جای تأمل دارد.

وی تصریح کرد:‌ جوانان این کشور باید بدانند و آگاهی داشته باشند که ناهیان از منکر خیر و نجات آن‌ها را می‌خواهند.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌این هایی که به نوامیس مردم رحم نمی‌کنند به جایی می‌رسند که به راحتی آدم می‌کشند.

وی اضافه کرد: اگر چه این اقدامات غیرقابل توجیه کم بوده اما ملت ما برخورد قاطع با همین مقدار کم را از دستگاه نظامی و قضایی توقع دارد.

صدیقی خاطرنشان کرد: برخورد با این افراد مزاحم با توجه به این که در احکام فقهی به صراحت عنوان شده که محارب هستند باید سریع‌تر و قاطع تر صورت گیرد. چرا که برای ملت شهید داده قابل توجیه نیست که با ناهیان از منکر جامعه‌‌شان توسط برخی افراد مزاحم نوامیس کشته شوند.

وی خطاب به آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی گفت: شما را به خدا به جای حاشیه‌پردازی به جوان‌ها درس دین بدهید چرا که دین مایه امنیت و آرامش در جامعه را فراهم می‌‌کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در تهران به امام آیت‌الله طالقانی هم گفت: نمازجمعه فضای ارتباط با خدا، مقابله با دشمنان خدا، خوبی‌ها و ... است که باید قدر آن را دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین