کد خبر: ۱۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۹

درگیری خواهرزاده و دایی در خانه «شیشه‌ای» خون‌رنگ شد/ دستگیری شیاطین‌ متعرض به دو خواهر در کرمان

قتل پسر جوان در درگیری مسلحانه در شرق تهران
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساعت 12 شامگاه 4 مرداد امسال مأموران کلانتری 135 آزادی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در شهرک اکباتان قرار گرفتند.

به گزارش آفتاب به نقل از فارس، پس از حضور مأموران در محل و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که فردی به نام نوذر 32 ساله بر اثر اصابت ضربات چاقو به شدت مجروح شده و پیش از رسیدن عوامل امدادی به علت خونریزی شدید فوت کرده است.

در بررسی‌های مقدماتی انجام شده توسط مأموران مشخص شد که مقتول به همراه خواهرزاده خود به نام ایمان 26 ساله و دو نفر از دوستان خود در داخل خانه حضور داشته که میان آنها درگیری ایجاد شده و ایمان با چاقو اقدام به مجروح کدن دایی خود کرده که به علت شدت خونریزی و قبل از حضور عوامل اورژانس در محل فوت کرده است.

با اعلام خبر وقوع قتل در شهرک اکباتان به قاضی کشیک دادسرای امور جنایی و پلیس آگاهی تهران بزرگ، عوامل اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی کشیک در محل حاضر شدند و به دستور عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان از محل وقوع قتل و انجام تحقیقات از همسایگان مشخص شد که مقتول به همراه خواهرزاده و خواهرش در این خانه به صورت مشترک زندگی می‌کرده و در زمان وقوع جنایت هم خواهر مقتول در خانه حضور نداشته است و مقتول به همراه ایمان و 2 نفر از دوستان خود به نام امیر و محمدعلی در خانه حضور داشته است.

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این محل به مکانی برای مصرف موادمخدر تبدیل شده و در زمان حضور مأموران کلانتری در محل هم مقادیری مواد مخدر از نوع کراک و شیشه از داخل خانه کشف شده بود که برابر اعترافات صریح ایمان، امیر و محمدعلی، هر 3 نفر آنها به همراه مقتول اقدام به مصرف مواد کرده بودند.

در تحقیقات کارآگاهان اداره دهم مشخص شد که پیش از وقوع قتل و پس از مصرف مواد توسط این چهار نفر، ما بین ایمان و امیر بر سر موضوع اختلاف مالی درگیری ایجاد شده که با شدید شدن درگیری ایمان و امیر، مقتول در بین آنها دخالت و بر خلاف انتظار خواهرزاده‌اش که توقع داشته تا نوذر از او طرفداری کند، از امیر حمایت کرده که همین موضوع باعث شده تا ایمان که به علت مصرف شیشه در شرایط روحی مناسبی قرار نداشته به آشپزخانه رفته و پس از برداشتن چاقو، 2 ضربه به مقتول وارد کند و به این ترتیب نوذر را به قتل برساند.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: وقتی که دیدم نوذر به جای طرفداری از من از امیر حمایت کرد و در برابر من ایستاد، در یک لحظه تصمیم به تلافی گرفتم و به داخل آشپزخانه رفته و بدون آنکه به نتیجه کارهای خود فکر کنم چند ضربه به دایی خودم وارد کردم؛ به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که این 2 ضربه باعث مرگ دایی می‌شود اما شدت خونریزی به حدی بود که قبل از آنکه عوامل اورژانس به محل برسند، به علت شدت خونریزی در داخل خانه فوت کرد و من نیز که در راه پله‌های مجتمع نشسته بودم و حتی چاقو را نیز در دست داشتم توسط مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در حال حاضر تحقیقات تکمیلی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در دستور کار قرار گرفته و به دستور بازپرس پرونده، متهم با تشدید قرار و صدور قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

سارق سابقه‌دار در سرقت 50 میلیونی ناکام ماند

به گزارش فارس، سارق سابقه‌داری که فرش‌های ابریشم و مقداری پول و جواهرات را به ارزش 50 میلیون تومان به سرقت برده بود، توسط مأموران پلیس دستگیر شد. 

روز 11 اردیبهشت امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران گفت: شب گذشته خانه پدر و مادرم واقع در خیابان آفریقا مورد سرقت قرار گرفته و حدود 50 میلیون تومان طلا و فرش ابریشم و غیره از آن به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه سوم، درباره سرقت منزل والدین خود به کارآگاهان گفت: پدر و مادرم در خارج از کشور زندگی می‌کنند و به همین علت خانه‌شان را به من سپرده و من هم هر روز به خانه آنها سرکشی کرده و شب‌ها پس از بستن کامل درها و پنجره‌ها، به همراه همسرم به خانه خودمان باز می‌گشتیم.

وی ادامه داد: در روز 10 اردیبهشت نیز مثل هر روز در داخل خانه پدر و مادرم بودم تا اینکه در حدود ساعت 21 به همراه همسرم از منزل خارج و به خانه خودمان بازگشتیم؛ صبح روز بعد با مراجعه به خانه پدر و مادرم به محض باز کردن در خانه متوجه سرقت تمام فرش‌های دست‌باف، تابلو فرش‌های ابریشم و حتی تخریب گاو صندوق و سرقت اموال، اسناد و مدارک داخل آن از قبیل ارز خارجی، طلا و اسناد مالکیت ملک و غیره شدم.

در تحقیقات کارآگاهان و مراجعه آنها به محل وقوع سرقت مشخص شد که در کنار منزل محل ارتکاب سرقت، یک ساختمان نیمه ساز وجود دارد که هنوز فرد یا خانواده‌ای در آن سکونت نداشته و ساختمان نیز فاقد هرگونه نگهبان است؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با شناسایی نحوه ورود سارق یا سارقان به داخل ساختمان اطلاع پیدا کردند که پنجره بالکن خانه فاقد هرگونه حفاظ بوده و سارق یا سارقان نیز فقط با شکستن شیشه پنجره به راحتی وارد خانه شده و اقدام به سرقت اموال باارزش داخل خانه از قبیل 7 تخته فرش ابریشم و دست‌باف، محتویات داخل گاوصندوق حاوی مقادیر زیادی طلا و جواهرات و ارز خارجی و غیره جمعاً به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان کرده و از همان مسیر ورود به داخل خانه نیز به همراه اموال مسروقه خارج شده‌اند.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان و در شرایطی که هیچگونه اطلاعات قابل توجهی از سوی شاکی پرونده در اختیار آنها وجود نداشت، کارآگاهان با توجه به تردد سارق یا سارقان از خانه نیمه ساز به تحقیق درباره هویت مالک این ساختمان پرداختند.

با شناسایی مالک ساختمان و انجام تحقیقات از او مشخص شد که تا حدود یک ماه پیش در این ساختمان یک نگهبان به نام جمال مشغول به کار بوده که به علت اعتیاد به مصرف موادمخدر و تردد افراد معتاد به این ساختمان، به واسطه جمال، و شکایت برخی همسایگان که از رفت و آمد افراد معتاد به محله و مصرف مواد در ساختمان ابراز نارضایتی و شکایت کرده بودند صاحب ملک جمال را اخراج و تصمیم داشته تا به جای او فرد قابل اعتمادی را استخدام کند و به همین علت، در طول یک ماه گذشته، این ساختمان فاقد نگهبان بوده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که جمال مالک یک دستگاه خودرو پراید است که در زمان کار در ساختمان نیمه کاره با این خودرو در رفت و آمد بوده است؛ بلافاصله دستور توقیف خودرو از مقام قضایی اخذ و مشخصات خودرو در سامانه اطلاعات سراسری پلیس ثبت شد.

سرانجام در روز 20 تیر کارآگاهان پایگاه سوم اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به جمال در داخل یک پارکینگ عمومی و توسط عوامل کلانتری 140 باغ فیض مورد شناسایی قرار گرفته است.

پس از گذشت چند روز از توقیف خودرو پراید متعلق به جمال، شاکی پرونده به همراه نماینده و وکیل پدرش به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و گفت: صاحب خودرو پراید با شماره تماس پدرم در خارج از کشور، که به احتمال فراوان این شماره را از میان اسناد و مدارک سرقت شده بدست آورده، تماس گرفته و اظهار داشته است که تمامی اموال سرقت شده را باز می‌گرداند مشروط به آنکه از شکایت صرف نظر کرده تا او بتواند خودرو شخصی خود را باز پس گرفته و پلیس نیز دیگر با او کاری نداشته باشد.

شاکی پرونده در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از آنکه سارق با پدرم تماس گرفته است، پدرم موضوع را به ما اطلاع داد و به دنبال آن نیز نماینده و وکیل پدرم به ایران آمد تا پیگیر این موضوع باشد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده که نشان از سارق بودن جمال داشت، آموزش‌های لازم به شاکی و نماینده مالباخته داده شد و کارآگاهان نیز در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار اطمینان پیدا کردند که جمال از جمله سارقان سابقه‌داری است که پیش از این در سال 75 به اتهام سرقت منزل، در خارج از تهران دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی جمال به عنوان مجرم سابقه‌دار بلافاصله تصویر آن در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و در شرایطی که هیچگونه آدرس یا نشانی مشخصی از متهم تحت تعقیب وجود نداشت، سرانجام با انجام یک سلسله تحقیقات و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در حوالی خیابان آذربایجان شدند؛ کارآگاهان که اطمینان داشتند متهم در این منطقه تردد و حضور دارد، این منطقه را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار دادند.

سرانجام عصر روز 2 مرداد جمال 35 ساله در حین تردد در خیابان کارون شناسایی، دستگیر و در بازرسی از ساک دستی همراه متهم مقادیری طلا و جواهرات مسروقه را نیز کشف کردند.

متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در همان لحظه به سرقت اعتراف کرد و اظهار داشت که مابقی اموال مسروقه را نیز در داخل مخفیگاهش واقع در یک واحد آپارتمانی در خیابان کارون مخفی کرده است.

بلافاصله هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شد و کارآگاهان به مخفیگاه متهم مراجعه و در بازرسی از این محل موفق به کشف تمام اموال سرقت شده از جمله تمام تخته فرش‌های ابریشم و دست‌باف و دیگر اموال متعلق به مالباخته شدند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم مشخص شد که این شخص در طول حضور خود در ساختمان در حال ساخت و ساز به عنوان نگهبان، از مسافرت مالباخته به خارج از کشور اطلاع پیدا کرده و در طول این مدت نیز با مراقبت‌هایی که از تردد اعضای خانواده صاحبخانه داشته، اطمینان پیدا کرده بود که شب‌ها در این خانه هیچ کس حضور ندارد و با اطمینان از این موضوع و بدون هرگونه نگرانی از حضور فرد یا افراد در خانه و همچنین اطلاع از این موضوع که ساختمان در حال ساخت و ساز فاقد هرگونه نگهبان جایگزین است، اقدام به سرقت اموال باارزش داخل خانه کرده است.

قتل پسر جوان در درگیری مسلحانه در شرق تهران

به گزارش مهر، ماموران پلیس آگاهی شرق استان تهران، قاتل و پنج نفر از شرکت کنندگان در درگیری مسلحانه که منجر به قتل یک جوان شده بود را دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح این خبر بیان داشت: اواخر تیرماه سالجاری در پی وقوع دو فقره درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای ورامین و قتل و مجروح شدن دو جوان در این درگیری با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شرق استان تهران قرار گرفت.

سرهنگ «فتحی» افزود: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که دونفر برسر چند رأس احشام با یکدیگر درگیر شدند که در این میان یکی از افراد حاضر در درگیری بوسیله گلوله مجروح و پس از این درگیری ، در یک حرکت انتقام جویانه چند نفر از اهالی با تهیه سلاح شکاری و سلاح سرد با طرف دیگر درگیر می‌شوند.

وی درادامه گف : با اوج گیری دعوا فردی به نام " ابوالفضل" که مجهز به سلاح گرم بود کنترل خود را از دست داده و با تیراندازی، منجر به قتل یکی از افراد حاضر در نزاع می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ساعات اولیه پس از وقوع درگیری 5 نفر ازعوامل اصلی درگیری شناسایی و دستگیر شدند ، ادامه داد: با انجام تحقیقات وسیع و بکارگیری اقدامات خاص پلیسی متهم به قتل که پس از وقوع قتل از صحنه جرم متواری شده بود پس از گذشت یک هفته با تلاش شبانه روزی مأموران در آلونک مخروبه ای شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه به همراه یک قبضه سلاح دستگیر شد.

دستگیری شیاطین‌ متعرض به دو خواهر در کرمان 

به گزارش ایسنا، رییس‌پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری سه متجاوز به عنف که در قالب مسافربرنما به دو خواهر تجاوز کردند، خبرداد.

سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی، با بیان اینکه اواخر خردادماه سال جاری پرونده‌ای تحت عنوان «تجاوز به عنف» پیش روی کارآگاهان پلیس آگاهی گشوده شد، گفت: دو خواهر با مراجعه به پلیس عنوان کردند که حوالی ساعت 9 شب برای طی کردن مسافتی به عنوان مسافر سوار بر یک دستگاه پیکان که دو مسافر داشت، شدند.

رییس‌پلیس آگاهی استان کرمان افزود: این دو خواهر عنوان کردند که پس از طی مسافتی راننده پراید به سمت بیابان‌های شهر کرمان تغییر مسیر داده و با وجود مقاومت‌های این دو، سرنشینان پیکان به این دو خواهر تجاوز کردند.

وی گفت: یکی از خواهران به قصد فرار از دست این سه مرد شیطان‌صفت از یکی از ساختمان‌های متروکه به پایین افتاده که با وجود آن که در اثر این سقوط هر دو پایش شکسته شده بود اما باز هم شیطان‌صفتان به او رحم نکرده و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

پوررضاقلی با بیان اینکه پس از ثبت شکایت از سوی دو خواهر، شناسایی و دستگیری این سه متجاوز در دستور کار ماموران قرار گرفت به ایسنا گفت: کارآگاهان در عملیاتی پلیس و فنی، مخفی‌گاه این سه متعرض را در کرمان شناسایی و آنان را در عملیاتی مشترک دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی کرمان ضمن هشدار به زنان و دختران جوان گفت: با وجود حضور و فعالیت شبکه تاکسیرانی، آژانس تلفنی و فعالیت تاکسی ویژه بانوان و علی‌رغم هشدارهای بی‌شمار در مورد عدم استفاده از خودروهای شخصی باز هم شاهد آن هستیم که افراد به خصوص زنان و دختران از این‌گونه خودروها برای تردد استفاده می‌کنند که باید به این افراد توصیه کرد که از خودروهای افراد شخصی برای تردد استفاده نکنند.

دستگیری 65 نفر با اجرای طرح برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و پاک‌سازی نقاط آلوده کیش

به گزارش ایسنا، طرح پاک‌سازی نقاط آلوده وجمع آوری خرده فروشان موادمخدر به مدت دو روز درجزیره کیش اجرا شد.

سرهنگ ملکی، فرمانده انتظامی ویژه کیش درباره اجرای این طرح گفت: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جمع‌آوری خرده فروشان و نیز پاک‌سازی نقاط آلوده، طرح تشدید مبارزه با موادمخدر در دستور کارپلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی ویژه کیش قرارگرفت.

وی ادامه داد: مأموران مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی ویژه کیش با همکاری پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری در اجرای این طرح 17 نفر از توزیع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر و 48 معتاد ولگرد و پرخطر را دستگیر و جمعاً پنج کیلو و863 گرم انواع موادمخدر در بسته های مختلف و آماده فروش را از این افراد کشف و ضبط کردند.

ملکی با تأکید بر استمرار و تداوم اجرای طرح پاک‌سازی در محلات و نقاط آلوده این جزیره از مبارزه و مقابله جدی با قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر تا پایان سال خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین