کد خبر: ۱۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
حملات به معترضان با شروع ماه رمضان همچنان ادامه دارد

اعضای شورای امنیت درباره سوریه باز هم به توافق نرسيدند

روسیه و چین با پیش‌نویس قطعنامه مخالف هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، با وجود مذاکرات فشرده در نیویورک، نتوانسته‌اند درباره پیش‌نویس قطعنامه که حکومت سوریه را به‌خاطر سرکوب معترضان محکوم می‌کند، توافق کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، روسیه و چین به عنوان دو عضو دائمی در کنار آفریقای جنوبی، هند و برزیل، از اعضای غیردائمی این شورا، همچنان با پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی عضو شورای امنیت مخالف هستند.

روسیه که با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، رابطه دوستانه‌ای دارد، می‌گوید به طور اصولی با این قطعنامه مخالف نیست و احتمالا از پیش‌نویسی «متوازن» حمایت خواهد کرد.

شورای امنیت در پی تشدید حملات ارتش و نیروهای امنیتی سوریه به شهر حماة، بحران سوریه را در دستور کار خود قرار داده است.

بنا بر گزارش‌ها، این حملات که با شروع ماه رمضان نیز همچنان ادامه یافته، بیش از ۱۴۰ کشته برجای گذاشته است.

مخالفان بشار اسد از این واقعه به عنوان «کشتار رمضان» یاد می‌کنند. اما دولت سوریه خشونت‌های جاری در این کشور را به باندهای تبهکار مسلح نسبت می‌دهد و می‌گوید که در حال مقابله با آنها است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت سوریه روز سه‌شنبه از هند، رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواست که به «تبلیغات غرب» توجه نکند.

از سوی دیگر، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار با فعالان سیاسی مخالف دولت سوریه در واشنگتن دیدار کرد و «محمد عبدالله» سخنگوی کمیته‌های مردمی معترضان سوری این دیدار را مثبت توصیف کرد.

وی در این دیدار گفت: «درخواست مخالفان این است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، به طور رسمی برای مردم سوریه سخنرانی کند و خواستار کناره‌گیری بشار اسد شود.»

این ملاقات هم‌زمان با افزایش فشارهای دیپلماتیک بر دولت سوریه برای توقف عملیات در شهر حماة انجام شد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌ها را علیه سوریه گسترش داد، دارایی‌های برخی دیگر از اعضای دولت سوریه را مسدود و سفر پنج مقام دیگر دولتی و نظامی این کشور را ممنوع کرد. این تحریم‌ها تاکنون ۳۵ مقام سوریه از جمله بشار اسد رهبر این کشور را شامل می‌شود.
اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه فاش کرد که علاوه بر وزیر دفاع، سرپرست امور امنیت داخلی سوریه و رئیس سازمان اطلاعات در شهر حماه نیز به این فهرست اضافه شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین