آفتابنیوز : آفتاب: مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بیش از 90 درصد تماسهای روزانه با سازمان مزاحم هستند.
حسن جعفری با اشاره به اینكه روزانه به طور میانگین بیش از 3500 تماس ثبت میشود، افزود: بیشتر این مزاحمتها از طریق شمارههای تلفن همگانی و یا ایرانسل و از مناطق پایین شهر صورت میگیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با هماهنگی كه با شركت مخابرات صورت گرفته شماره تماسهای ایرانسلی كه برای سازمان مزاحمت ایجاد میكنند، تا مدتی قطع میشود.
جعفری به تاثیرات نامطلوب این مزاحمتها اشاره كرد و گفت: در مواردی كه به دلیل تماس مزاحمی، نیرو به محل اعزام شود، در صورت بروز حادثه در نقطهای دیگر در سرعت عملیات رسانی دچار مشكل خواهیم شد.
وی افزود: علاوه بر آن گاهی مزاحمتها به گونهای است كه متاسفانه افراد با استفاده از الفاظ زشت و نامناسب تاثیرات شدید روحی و روانی بر اپراتورهای پاسخگوی سازمان میگذارند.
جعفری همچنین فرهنگسازی را مهمترین عامل كاهش این معضل دانست و افزود: علاوه بر شناساندن شمارههای سه رقمی به افراد، باید نحوه و زمان استفاده از این شمارهها به افراد آموزش داده شود.
وی در ادامه آموزش به كودكان را یک امر مهم، بیان و تاكید كرد: اداره آموزش آتشنشانی كار آموزش به كودكان در مدارس ابتدایی و پیشدبستانی را انجام میدهد اما برای حل این موضوع آموزش در یک جلسه كافی نیست.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی شهرداری مشهد گفت: بحث آموزش به كودكان باید در مدارس از طریق معلمان به صورت مستمر پیگیری شود.علاوه بر مدارس، باید از طریق رسانهها و مطبوعات و برنامههای صدا و سیما، فرهنگ استفاده و بهرهگیری از این شماره مهم و حیاتی آموزش داده شود.
وی از شهروندان خواست در هنگام تماس با فرماندهی آتش نشانی ضمن حفظ خونسردی، با دادن اطلاعات دقیق، ماموران این سازمان را در انجام بهتر خدمات یاری كنند.