کد خبر: ۱۳۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳

صدیقی: ناآرامی‌های انگليس نشانه حقانيت وعده‌های الهی و بصیرت امام است

مردم انگلیس در سانسور شدید خبری به سر می‌برند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه تهران با توصیه رعایت بندگی و تحقق تقوا در زندگی به مومنین، گفت: بارها و بارها ماه رمضان بوده اما امیدواریم این بار مثل گذشته نباشد و در این ماه تغییراتی را نسبت به گذشته داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مسأله فروپاشی قدرت غرب، گفت: امام فرموده بودند که این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر غرب است.

وی افزود: کسی باور نمی‌کرد انگلیس با تمام قدرتی که به آن اشاره می‌کند دچار مشکل شود و این مشکل که در انگلیس ایجاد شده و سرتاسر آن را در برگرفته ناشی از حقانیت وعده‌های الهی و بصیرت حضرت امام است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه چرا این مسائل در آنجا اتفاق می‌افتد؟ گفت: هرکسی هر کاری بکند دامن خودش را می‌گیرد باید مراقب باشیم برای کسی مشکلی ایجاد نکنیم که خودمان دچار می‌شویم و این مشکلات نتیجه مشکلاتی است که انگلیس برای دیگر کشور‌ها ایجاد کرده بود. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با عنوان این مسأله که سردمداران انگلیس عده‌ای هستند که بر مردم خود با ظلم حکومت می‌کنند، گفت: مردم آنها در فقر فرهنگی و در سانسور شدید خبری به سر می‌برند و سران‌شان قدرت‌طلبی می‌کنند و از دارایی‌هایی که مال مردم است برای دخالت در امور دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنند تا کشورها را به هم بریزد و نتیجه‌اش نا آرامی‌هایی است که شاهد آن هستیم. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دمیدن در افراطی‌گری و تروری که در ژنو اتفاق افتاد، گفت: این افراد علیه اسلام، وهابیت و القاعده‌ را به وجود آورند که دامن خودشان را گرفت، اما ما خدا و اعتقاد به حق داریم. 

این استاد حوزه علمیه مسأله مهم دیگر را که باید به آن توجه کرد قحطی در سومالی دانست و گفت: سازمان ملل برای اجرای دستور صهیونیست‌ها فوری و زود اقدام می‌کند، اما برای کشوری که میلیون‌ها انسان در آن در خطر مرگ هستند، هیچ اقدامی و دادرسی انجام نمی‌دهد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی اقداماتی را برای کمک انجام داده است، اما این مسأله عزم ملی می‌خواهد، باید به داد کودکان زنان و مردان و بیچاره‌ها برسید تا خداوند از شما نیز رفع بلا کند. 

صدیقی در نکته آخر تذاکرات مهم رهبری در ضیافت مسئولین نظام را عنوان کرد و گفت: باید نقاط مثبت و منفی، هر دو را دید. 

صدیقی دیدن نقاط مثبت را باعث پیشرفت دانست و گفت: دیدن نکات ضعف برای شناخت اولویت‌ها لازم است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: مسئله مهم که در این 32 سال دیده شده توان ایران برای غلبه بر تهدیدها، جنگ و آشوبه‌ای داخلی است و تبدیل کردن این مشکلات به فرصت‌هاست. 

استاد حوزه علمیه جنگ و ایستادگی رزمندگان در جبهه‌ها را باعث محکم شدن پایه‌های ترقی کشور دانست و عنوان کرد: وفاداری مردم به نظام و ارتباط عمیق مردم با نظام‌، امتیازی است که هیچ کشوری با مردمش ندارد. 

وی افزود: اینکه اشخاصی عنوان می‌کنند که اعتماد مردم نسبت به نظام سلب شده مانند تفکر جبهه ملی است که امام در این باره عنوان کرده بودند معلوم می‌شود که اینها خود با نظام نیستند. 

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: همیشه مردم در صحنه‌ها حضور با عظمتی دارند که دنیا را خیره می‌کند، امسال هم بهتر از سال‌های قبل حضور خواهند داشت و اعتماد خود را به نظام و امام ثابت خواهند کرد. 

وی بهترین شاهد بر وفاداری مردم را حضور مردم در حماسه 9 دی سال گذشته دانست و گفت: در آن روز مردم حمایت خود را از ولی فقیه و عمود خیمه نظام اعلام کردند و نشان دادند که وابستگی‌شان به نظام نه تنها کم نشده بلکه روز‌به‌روز بیشتر هم شده، امروزه هم مردم اعضا و جوارح نظام‌اند و نظام روح مردم و جدایی آنها قابل عمل نخواهد بود. 

وی با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و ایستادگی حزب‌الله در این جنگ، گفت: حزب‌الله با مقاومت در این جنگ 33 روزه آمریکا و اسرائیل را شکست داد و صلابت و شهادت‌طلبی خود را به جهانیان ثابت کرد. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه و اشاره به اینکه پیغمبر فرموده‌اند دعای روزه دار مستجاب خواهد شد، گفت: نماز جمعه پایگاه ویژه‌ای است و برای نشان دادن اقتدار دین و جایگاه بلند دین است. 

خطیب نماز جمعه، در خطبه اول با اشاره به نکاتی که باید در ماه مبارک رمضان به آن توجه داشت، گفت: اولین نکته این است که تمام موجودات دائما با خدا هستند‌، با یاد خدا حرکت می‌کنند و نور الهی نسبت به آنها بدون حجاب می‌رسد. 

وی با اشاره به آیاتی در این باره افزود: بشر به دلیل بار سنگین آزادی که به او داده شده است، باید با حیوانیت خود مقابله کند و راه سعودی را در پیش بگیرد کسی که در غیر این حرکت کند تا قعر فرو می‌رود. 

وی با اشاره به اینکه در راه خدا رفتن و از خود گذشتن و از امیال گذشتن بسیار مشکل است، افزود: خدا ما را بیش از همه موجودات دوست دارد و در قرآن فرموده است من زمین و آسمان را سفره‌ای برای تو قرار داده‌ام و به هر چه نگاه کنید نعمت من برای شما است. 

صدیقی تقوا را برای غلبه بر نفسانیات موثر دانست و گفت: تقوا تحصیل راه رسیدن به وصال حق و ملاک زدودن رذایل اخلاقی است و تقوای عملی مسئله‌ای است که انسان چیزی را بدون دستور انجام ندهد. 

وی نکته دوم در مسئله روزه را دو پایگاه شیطان در درون انسان، یکی شهوت و دیگری غضب دانست و گفت: انسانی که روزه واقعی می‌گیرد با غذا نخوردن و تحمل تشنگی باعث فرو نشستن سرکشی‌های شهوتش می‌شود. 

صدیقی در پایان خطبه اول نکته دیگری که در صیام ماه مبارک رمضان باید به آن توجه کرد را کنترل حقیقت خودمان دانست و گفت: وقتی عنوان می‌شود که نه چیز بر ما حرام است، این شکل ظاهری است، رعایت انضباط زبان، چشم،‌ گوش از ارکان اصلی روزه است. 

وی گفت: در فرودگاه مشهد منظره‌هایی از بانوان دیدم که تکان خوردم چرا بعضی‌ها اینقدر بی‌توجه شده‌اند کنترل اعضای جوارح هم برای کنترل خودمان است هم برای جلوگیری از صدمه به دیگران.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین