کد خبر: ۱۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
ناگفته‌های کاتوزیان از انتخابات 88؛

با رفتارهای به‌ظاهر طرفدارانه از نظام، چالش‌های سنگینی به‌وجود آوردیم

از دلایل حضور معترضین در خیابان​ها این بود که حرف‌شان را از رسانه​ها نمی​شنیدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیته ویژه حوادث بعد از انتخابات مجلس گفت: بعد از انتخابات 88 یکی از دلایل حضور معترضین در خیابان​ها این بود که حرف‌شان را از رسانه​ها نمی​شنیدند.
حمیدرضا کاتوزیان با اشاره به حوادث بعد از انتخابات 88 گفت: من بعد از آغاز حوادث بعد از انتخابات 88 یک بار به مسئولین صدا‌و‌سیما گفتم به سمتی حرکت کنید که مردم ببینند حرف‌شان از رسانه زده می​شود. بعداً دوستان برنامه‌‌هایی درست کردند که ظاهراً در همین راستا بود، اما تبدیل به تریبونی شد که مجری​اش یک طرف دعوا شد و سطح کار آن چنان تنزل کرد که تصور هم نمی​شد.

وی ادامه داد: وقتی صدا‌و‌سیما به عنوان رسانه ملی و رسانه نظام در یک مناقشه داخلی بین دو جریان سیاسیِ مومن و دیندار مثل یک دعوای خانوادگی نتواند بیطرف باشد یعنی وقتی عملاً داور به نفع یک طرف بگیرد که دیگر این بازی فایده ندارد. ما از فضاهای سالم و دمکراتیک دور هستیم و فاصله زیادی داریم تا بتوانیم یا اجازه دهیم بین اشخاص و نظام، نسل جدید تفاوت قائل شوند. ما خودمان با رفتارهای غلط ولی بظاهر طرفدارانه از نظام و ولایت چالش‌های سنگینی بوجود آورده‌ایم.

به عقیده وی بعد از انتخابات 88 یکی از دلایلی که عده​ای از معترضین را خیابان​ها کشاند این بود که حرف‌شان را از رسانه​ها نمی​شنیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه اگر آنها می​دیدند که یک سیاستمداری حرف‌های او را می‌زند، می​گفتند خوب حرفم زده شد، افزود: استثنائاً، یک بار بنده در برنامه تهران 20 دعوت شدم و حرکت آقای رئیس‌جمهور و بعضی از اقدامات نهادهای درگیر در آن جریانات را نقد کردم. فردای آن‌روز در دانشگاه دیدم دانشجویان قدری آرام‌‌تر شدند و به من می‌گفتند خوب شد این حرف‌ها را زدید ... وقتی طرف ببیند که رسانه فضای باز ایجاد کرده است که حرفش شنیده می‌شود یک مقدار آرامش پیدا می‌کند، ولی وقتی اجازه ندهند حرفش زده شود، می‌آید در خیابان داد می‌زند و سنگ پرت می‌کند.

کاتوزیان تصریح کرد: ایجاد فضای سیاسی-اجتماعی عادلانه که همه گروه‌ها در رسانه حضور داشته باشند و نقادانه مسائل را بررسی کنند، می‌تواند هم تنش‌زدایی کند هم صیانت از نظام را ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین