کد خبر: ۱۳۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
در ديدار جمعی از آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس؛

هاشمی‌: با درآمدهای نفتی عظیمی که حاصل شد، نباید شاهد وجود مشکلات اقتصادی باشیم

وعده الهی در مورد ستمگران زمانی تحقق می‌یابد که دیکتاتورها احساس می‌کنند بیشترین تسلط را برای ظلم به مردم دارند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس آنان را یادگارهای مهم این دوران سخت خواند و افزود: آزادگان عزیز ایران اسلامی در دوران اسارت به‌خوبی شأن و عزت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را حفظ و باصبر و پایداری دشمن را به ذلت کشاندند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش اساسی حضرت امام (ره) و دست‌اندرکاران جنگ دربازگشت این عزیزان تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت بازگشت آزادگان سرافراز به آغوش ملت ایران یکی از شیرین‌‌ترین بخش‌های دوران دفاع مقدس بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه پس از جنگ و در دوران سازندگی بسیار تلاش شد تا حق این عزیزان ایثارگربه خوبی ادا شود، تصریح کرد: با برنامه‌های بازسازی تلاش کردیم که رقم 16 درصد بیکاری در سطح کشور به 9 درصد برسد و با همکاری مجلس و سایر دستگاه‌ها امکانات و کار و اشتغال خوبی برای آزادگان سرافراز فراهم آمد اما متاسفانه امروز از شما می‌شنویم اکثر فرزندان تحصیل‌‌کرده آزادگان بیکارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلاتی که هنوز برخی از آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان با آن دست به گریبانند، تصریح کرد: اگر چه زحمات زیادی در کشور کشیده می‌شود ولی با امکانات اقتصادی و درآمدهای نفتی عظیمی که طی سالیان گذشته حاصل شد، نباید شاهد وجود مشکلات اقتصادی برای قشرهای گوناگون بخصوص ایثارگران و آزادگان و نیز پرداخت نشدن معوقات و به ثمر نرسیدن قانون جامع ایثارگران عزیز باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش تحقق وعده و سنت الهی را یکی از بهترین نتایج دوران دفاع مقدس خواند و گفت: سرنوشت حزب بعث و صدام یکی از سنت‌های خدشه‌ناپذیر الهی است که برای تاریخ امروز بشریت بسیار عبرت‌انگیز و درس‌آموز است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: صدام و حزب بعث همه امکانات عراق از جمله سه قوه و مطبوعات و رسانه‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی را در خدمت دیکتاتوری خود و سرکوب مردم مظلوم عراق و همسایگان گرفته بود اما امروز تاریخ شاهد ذلت و مکافات آنها و نجات مردم مظلوم عراق هستیم که «ان تنصرالله ینصرکم...». چه درسی از این گویا‌تر و مصداقی واضح‌تر از بشارت الهی که: «ان ربک لباالمرصاد...» و نیز «من ظلم عبادالله کان الله خصمه دون عباده» و این سرنوشت همه دیکتاتورهای تاریخ است و نتیجه وعده خدا به بندگان مظلومش.

وی با اشاره به اینکه براساس وعده‌های خداوند، پیروزی همواره با مجاهدان و صالحان است گفت: پیروزی واقعی برای مردم ایران پس از جنگ و با نابودی صدام و حزب بعث ظاهر شد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به تحولات عمیقی که در منطقه در حال وقوع است، سرنگونی دیکتاتورها را نمونه دیگری از تحقق وعده‌های خداوند به ملت‌های مظلوم خواند و تصریح کرد: وعده الهی در مورد ستمگران درست زمانی تحقق می‌یابد که دیکتاتورها احساس می‌کنند با بیشترین امکانات اقتصادی، نظامی و امنیتی بیشترین تسلط را برای ظلم و تعدی به حقوق مردم دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دربخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به پرسش یکی از آزادگان با تأکید بر اینکه باید اصل انقلاب ونظام جمهوری اسلامی و ساختارهای ایجاد شده براساس قانون اساسی را از عملکردهای خود پس از انقلاب از هم تفکیک کنیم، گفت: باید همواره دستاوردهای اساسی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را از ضعف‌های مدیریتی و فردی و ناکامی‌های جناحی جدا و دستاوردهای مثبت را تقویت و ناکارآمدی‌های مدیریتی را با جدیت و صداقت برطرف کنیم تاانشاءالله آینده بهتری را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم.

در ابتدای این دیدار تعدادی از آزادگان حاضر در جلسه به طرح خاطرات خود از اسارت و دفاع مقدس از جمله نقش سخنرانی های آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ در تقویت روحیه نشاط، امید و صبر اسرای در بند داشت پرداختند و بخصوص به آخرین نامه صدام به ایشان که با نوشتن «اکنون شما به همه خواسته های خود رسیده اید» اشاره کردند که پس از آن آزادی اسرا آغاز شد.

همچنین تعدای از حاضران در جلسه به بیان مشکلات و معضلاتی که ایثارگران، جانبازان و آزادگان با آن دست به گریبانند پرداختند.

هم‌چنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ضیافت افطار پرسنل حفاظت فیزیکی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جماران و چک و خنثی‌سازی با آرزوی توفیق قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان حاضر در جلسه، مقوله امنیت را از مهمترین نیازهای کشور خواند و ازتلاش همه دست‌اندرکاران ایجاد امنیت در کشور بخصوص پرسنل سپاه حفاظت تشکر و قدردانی به عمل آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
0
قدم اول قبول کنار گذاشتن غنی سازی است تا تحریمهای سازمان ملل برداشته شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین