کد خبر: ۱۳۲۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

ادعای جالب رضازاده: 220 میلیون برای بخشش علی‌حسینی هزینه شده است!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حسین رضازاده بسیار امیدوار است كه سعید علی‌حسینی از پس از بازی‌های المپیک لندن بتواند در رقابت‌های وزنه برداری شركت كند؛ چرا كه می‌گوید تاكنون فدراسیون و كمیته ملی المپیک حداقل 220 میلیون تومان برای این مسأله خرج كرده‌اند.

موضوع محرومیت سعید علی‌حسینی یكی از غم‌انگیز‌ترین اتفاق‌های تاریخ ورزش ایران بوده، قهرمانی كه به راحتی می‌توانست یک نشان طلای المپیک به كارنامه ورزش ایران اضافه كند، با سهل‌انگاری و دست‌به‌دست هم دادن برخی موارد به صورت همیشه از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شد. اما گویا این حكم پس از پیگیری‌های خانواده‌اش، كمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری در حال بازگشت است.

حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری در این رابطه گفت: «من واقعاً در این روزهای عزیز دعا می‌كنم كه مشكل سعید علی حسینی حل شود. تاكنون خیلی زحمت كشیدیم كه بتوانیم رای محرومیت همیشگی او را بشكنیم. خودتان خوب می‌دانید كه وقتی ورزشكاری محروم شد، دیگر بازگشت محرومیتش خیلی سخت است، اما ما تلاش‌مان را كردیم كه سعید بتواند به رقابت‌های ورزشی برگردد. ما یک وكیل خوب داشتیم به نام آقای علیپور و در سوئیس نیز با یک شركت وكالتی بین‌المللی قرارداد بستیم تا آن‌ها كار دفاع از سعید را بر عهده گیرند. تاكنون 220 میلیون تومان برای این مسأله هزینه شده و پس از جلسه‌ای كه در سوئیس داشتیم امیدوارم كه مشكل علی حسینی حل شود. نظر وكلا در این مورد مثبت است و فكر می‌كنم حكم محرومیت سعید از مادام‌العمر به چهار سال كاهش پیدا كند. اگر این اتفاق بیفتد او یک سال پس از المپیک لندن می‌تواند وارد چرخه رقابت‌های وزنه‌برداری شود. البته رساندن محرومیت او به چهار سال هدف ما نیست، هدف ما این است كه بتواند در المپیک لندن وزنه بزند. من از همه می‌خواهم كه در این روزها سعید را دعا كنند.»

رضازاده در پاسخ به این سوال كه آیا بهتر نبود ركوردهای تمرینی بهداد سلیمی اعلام نشود تا رقیبان نسبت به وضعیت او مطلع نباشند؟ گفت: «من هم با این موضوع موافقم، وقتی خودم وزنه می‌زدم به همه می‌گفتم كه ركوردهایم را اعلام نكنید. من در تمرینات 270 كیلو می‌زدم، اما این خبر را اعلام نمی‌كردیم، چون باعث می‌شد فشار زیادی بر من وارد شود. در مورد سلیمی هم این اعتقاد را داریم، نباید ركوردهایش اعلام می‌شد، اما او وزنه بردار قدرتمندی است و اگر آسیب نبیند شانس اول مدال طلای المپیک است. ركوردهای كه او رسیده بسیار با ارزش است. 260 كیلوگرم در دو ضرب را من می‌فهمم یعنی چه. امیدوارم این ركوردها را در مسابقه‌های جهانی و المپیک تكرار كند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین