کد خبر: ۱۳۳۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

کاتوزیان: کسی نمی‌داند انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی چه زمانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه تهران امروز بخش دوم مصاحبه خود با حمیدرضا کاتوزیان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس را منتشر کرد. 

در بخشی از این مصاحبه آمده است:

*[در پاسخ به میزان جدی بودن طرح سوال از رئیس‌جمهور] الان رمقی در مجلس نیست چون سال آخر است و نماینده‌ها دغدغه انتخاب مجدد را دارند و انگیزه و شوق در بین نمایندگان وجود ندارد. البته لابی دولت بسیار قدرتمند است. چراکه من یک سال هم زمان خاتمی بودم و دیدم که ابداً یک دهم این دولت قدرت لابی نداشت. البته شاید هم به لابی اعتقادی نداشتند چون خیلی قدرتمندتر از این دولت بود. نکته اینجا است که این دولت بر‌خلاف اینکه می‌گوید به هیچ‌وجه امتیاز نمی‌دهم اما بسیار اهل مذاکره و لابی است. به جرات می‌توان گفت که این لابی‌ها بسیار موثر است.

* جبهه پایداری می‌خواهد حسابش را از 8 + 7 جدا کند و برنامه آنها لیست جدا دادن است. این جبهه اساساً برای انشقاق و ایجاد جدایی در صفوف اصول‌گرایان شکل گرفته و در واقع همان شبکه و سازمان «رایحه خوش» است که با رهبری و هدایت آقای مشایی قبلاً شکل گرفته بود. شما اگر دقت کنید در برابر هر اقدام 7+8 اینها یک اقدام مشابه می‌کنند، مثلا در برابر آیت‌الله مهدوی، آیت‌الله‌مصباح را مطرح می‌کنند یا مثلاً همایش می‌گذارند. در واقع برگزاری همایش جبهه پایداری نیز به این دلیل است که می‌خواهند با دولت و شخص احمدی‌نژاد همراهی کنند و ادعا می‌کنند که از جریان انحرافی حمایت نمی‌کنند اما اینکه چقدر این افراد را در این ادعا صادق بدانیم، بحث دیگری است. چراکه خیلی از این افراد هر از چندی پنهانی جلساتی با رهبری جریان خود یعنی مثلث احمدی‌نژاد-مشایی-بقایی دارند. در واقع افرادی که خیلی وقت‌ها علناً اعلام برائت می‌کنند در خفا نظر دیگری دارند. سیاست یک بام و دو هوا در اینها زیاد دیده می‌شود مثلاً یکی از اینها وقتی آقای خاتمی رئیس‌جمهور شد می‌گفت باران رحمت الهی نازل شد ولی همین شخص در یک چرخش 180 درجه اخیرا می‌گفت اگر هاشمی و خاتمی اعدام شوند جریان فتنه تمام می‌شود.

*[در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری] کسی نمی‌داند انتخابات ریاست‌جمهوری چه زمانی است!

*دولت یک اقلیت حامی در مجلس دارد و برخی از آنها به صراحت می‌گویند که وکیل الدوله هستیم. طیفی هم هستند که جهت‌گیری‌ها و سمت و سویشان را با رهبری هماهنگ می‌کنند و طیف بیشتری را تشکیل می‌دهند و وجه عمده را در اصول‌گراها تشکیل می‌دهند. اصلاح‌طلبان نیز هستند که دو جریانند. یک جریان رادیکال‌تر و حامی خاتمی است و یک جریان دیگر هم منتقد دولت اما تابع رهبری هستند. در اصول‌گرایان نیز یک طیف منتقد دولت وجود دارد ولی انتقادهایی که با ترمز و در چارچوب است.

*پیوند تشکیلاتی [اصلاح‌طلبان وجریان انحرافی]را خیلی بعید می‌دانم و قرینه‌ای هم برای آن ندارم گرچه نگاه مشایی با نگاه آنها در برخی موارد هماهنگ است، مثل بحث حجاب و عفاف و روحانیت و... اما گذشته آنها هماهنگ نیست و ریشه‌های متفاوتی دارند. این جریان یک پرونده جدید در تاریخ انقلاب است و هنوز بسیاری از ابعاد آن باز نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین