کد خبر: ۱۳۳۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس

احمدی‌نژاد: دولتی که آزادی و عدالت را از مردم دریغ می‌کند نمی‌تواند پایدار بماند

هولوکاست یکی از این دروغ‌های بزرگ است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد امروز در دانشگاه تهران در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس سخنرانی کرد. 

محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: امروز روزی است که به ابتکار امام عزیز، مبدا تحولات عظیم در منطقه و جهان شد و همه طراحی‌های مستکبران و اعضای سلطه را در هم کوبید.

وی با بیان اینکه منطقه ما، منطقه انرژی است، گفت: منطقه ما چهار راه ارتباطی جهانی است هر‌کس بر منطقه ما مسلط شود راه برای تسلط او بر دنیا و مدیریت جهان باز می‌شود.

به گزاش مهر، وی در‌خصوص وضعیت فلسطین نیز اظهار کرد: فلسطین قلب منطقه ماست مورد نظر همه موحدان و پیروان انبیاء الهی است. فلسطین یک کانون قابل گسترش به تمام منطقه اسلامی است.

وی افزود: مستکبران و سلطه‌گران جهانی صدها سال در آرزوی تسلط بر فلسطین بودند. سرزمین فلسطین یک سرزمین معمولی نیست. متاسفانه در اوایل قرن 20 با برنامه و طراحی پیچیده و استفاده از موج نارضایتی ناشی از مدیریت غلط و رفتارهای نامناسب حکومت عثمانی و با تکیه بر برخی تعصبات و خودخواهی برخی سران طوائف آمدند و از غفلت تاریخی ملت‌ها استفاده کردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی مسیر تاریخی حرکت ملت‌های منطقه را مطالعه می‌کنیم اوایل قرن به مانند آغاز خواب طولانی برای ملت‌هاست. آنها از این غفلت و نارضایتی و قدرت‌طلبی استفاده کردند و بر فلسطین و کل منطقه ما حاکم شدند و مقدمات تاسیس یک رژیم جعلی به نام رژیم صهیونیستی را تهیه کردند و به آن شکل حقوقی دادند.

وی همچنین گفت: اما تاسیس این رژیم به تنهایی خواسته‌های آنان را تامین نمی‌کرد بنابراین برای این رژیم یک ماهیت و شخصیت تعریف کردند و دیکته کردند که بتوانند مقدمات و شرایط را برای سلطه دراز مدت سلطه گران غربی فراهم کنند. رژیم صهیونیستی به تنهایی محور مقدس و قدسی و محور وحدت برده داران تبدیل شد.

وی گفت: امروز در اروپا و آمریکا حمله کردن، توهین کردن، تهمت زدن به تمام دولت‌مردان آزاد است اما سئوال از رژیم صهیونیستی گناه نابخشودنی است اگر کسی اعتراض کند با خشن‌ترین روش ممکن با او برخورد می‌کنند غربی‌ها پس از جنگ‌های داخلی به این نتیجه رسیدند که باید مشکلات را به بیرون منتقل کنند و با هم دنیا را بچاپند و بر تاسیس رژیم صهیونیستی متحد شدند.

وی ادامه داد: امروز دیگر پس از 65 سال جنگ‌های داخلی پایان یافته و همه توان آنها در حمایت از رژیم صهیونیستی و انتقال ثروت به سرزمین خودشان است.

احمدی‌نژاد گفت: این رژیم جامع همه صفات ارزش‌ها و اصول دنیای سرمایه‌داری و بی‌فرهنگی غرب است. نماد همه وحشی‌گری‌های برده‌داران و استعمارگران است. به راحتی آدم می‌‌کشند با اعلام قبلی ترور می‌کنند و هیچ مانعی ندارند به هر بهانه جنگ و کشتار می‌کنند و مردم را آواره می‌کنند همیشه مدعی هستند این روحیه سرمایه‌داری مادی غرب است.

وی افزود: این رژیم، ماموریت دارد به طور دائم فضای منطقه را فضای تهدید تجاوز، ترور، اختلاف‌انگیزی و فریب‌کاری نگه دارد تا فرصت برای نفوذ سرمایه‌داران غربی ایجاد شود. از عملکرد‌های دیگر این رژیم جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ملت‌های منطقه است و به محض اینکه ملتی پیشرفت می‌کند بلافاصله بهانه به‌خاطر افتادن رژیم صهیونیستی عملیات‌ها شروع می‌شود. اگر نتوانستند همه سازوکارهای نظام سلطه را به میدان می‌آورند تا جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند چون همواره ملت‌های منطقه باید وابسته و عقب مانده باقی بمانند.

احمدی‌‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: این مسأله‌ای است که در مورد موضوع هسته‌ای ایران هم اتفاق افتاد به دلیل امنیت رژیم صهیونیستی همه قدرت‌ها مقابل ایران ایستادند.

وی گفت: موضوع این نیست که آنها به دنبال سرپناه دادن به یک عده یهودی بودند. مسأله رژیم صهیونیستی فرصت‌سازی برای برده‌داران و استعمارگران برای تداوم سلطه و غارت است همه مقدمات تاسیس این رژیم تنها برای فریبکاری بوده است.

احمدی‌‌نژاد با اشاره به موضوع هولوکاست تصریح کرد: هولوکاست یکی از این دروغ‌های بزرگ است.

وی گفت: ادامه حیات این رژیم در منطقه مقابل منافع، استقلال و کرامت انسان‌های همه ملت‌هاست همه ارزش‌ها و اصول انسانی حتی قوانین و مقرراتی که خودشان برای تسلط بر دنیا وضع کردند زیر پای صهیونیست‌ها لگدمال می‌شود.

وی افزود: صهیونیست‌ها ابزار سلطه غرب هستند. آنها بازکننده راه برای سرمایه‌‌داران بی‌فرهنگ هستند.

احمدی‌‌نژاد خاطر نشان کرد: شعار از نیل تا فرات شعار تسلط بر همه جهان است. روز قدس متعلق به همه بشریت است روز فریاد کردن آزادی همه ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران دیروز و طرفداران دموکراسی و حقوق بشر امروز است. رژیم صهیونیستی محور وحدت همه اراذل و جنایت‌کاران عالم است.

احمدی‌نژاد با اشاره به روز قدس، گفت: روز قدس، روز وحدت آزادی‌خواهان عدالت‌طلبان و موحدان عالم علیه ظلم و بی‌دادگری است و سرکوب ستمکاری و با هدف محو و نابودی کامل رژیم صهیونیستی است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به حضور نیروهای ناتو در منطقه گفت: همه باید هوشیار و مراقب باشیم که این اهداف بزرگ یعنی آزادی، عدالت و حق تعیین سرنوشت هرگز از لوله‌ی تفنگ نیروهای ناتو و آمریکایی‌ها بیرون نخواهد آمد. هم‌چنین باید مراقب باشیم که آرمان فلسطین، مقابله با مستکبران و خط مقاومت حفظ شود. دولت‌ها و ملت‌ها باید بنشینند و در فضای دوستانه و بر اساس آزادی، عدالت و کرامت انسانی به حل و فصل مشکلات بپردازند. دیگر نمی‌شود با روش‌های قبلی و غیرمردمی بر مردم حکومت کرد. دولتی که با مردمش رابطه‌ی خوبی ندارد و آزادی و عدالت را از آنها دریغ می‌کند نمی‌تواند پایدار بماند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا راه حل، دخالت ناتو و مستکبران است؟ افزود: آنها نشان دادند که هرکجا وارد شوند جز نابود کردن اساس ملت‌ها، فرهنگ و اقتصادشان دستاورد دیگری ندارند. 

احمدی‌نژاد هم‌چنین نسبت به همکاری برخی کشورهای منطقه با دشمنان و اقدامات آنها در کشورهایی که علیه نظام‌های خود قیام کرده‌اند هشدار داد و گفت: احدی حق ندارد در نقشه‌ی دشمن بازی کند. همه باید مراقبت کنیم که وارد نقشه‌ی دشمن نشویم.

احمدی‌نژاد افزود: اعلام می‌کنم بر اساس معیارهای اسلامی و الهی ملاک سنجش صداقت افراد، گروه‌ها، شخصیت‌ها در آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، مردمی بودن و مخالفت بنیادین با موجودیت رژیم صهیونیستی و سلطه‌ی غرب و به‌ویژه آمریکاست. کسی نمی‌تواند مدعی شود که طرفدار دشمن نیست اما مستقیما و یا پشت صحنه دستش در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد. کسی که مدعی آزادی است اما در عمل در خط آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد حتما یک دروغ‌گوی خیلی بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که باید در مقابل دشمنان اصلی آزادی و عدالت‌طلبی ایستاد، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: امروز همه‌ی دنیا فهمیدند دست شما رو شده است. اساس موجودیت شما برای چپاول است. شما آمدید تا بکشید و ریشه‌کن کنید اما دوره‌ی شما تمام شد. ملت‌ها بیدار شدند و قدرت ایمانشان سر باز کرده است. به نفعتان است که به خانه‌هایتان برگردید، دست از جنایت بردارید و بیش از این پرونده‌ی کثیف‌تان را سیاه‌تر نکنید. خیال نکنید با رسمیت یافتن دولت فلسطین موجودیت شما تثبیت می‌شود. شما نزد ملت‌های جهان و نزد ما جایی ندارید و نمی‌توانید حتی در یک وجب از خاک فلسطین به حیات ننگین خود ادامه دهید.

به گزاش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به دولت‌های غربی تصریح کرد: دیگر بس است. 400 سال برده‌داری و استعمار و در 100 سال اخیر جنگ و چپاول ملت‌ها، دیگر بس است. شما در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستید. اگرچه ممکن است فکر کنید دارید جغرافیای سیاسی منطقه را ترسیم می‌کنید. 

وی افزود: 100 سال قبل ملت‌های ما در آستانه‌ی یک خواب عمیق بودند اما ملت‌های ما امروز در اوج بیداری و هوشیاری‌اند. بدانید که همه‌ی مناسبت‌های ظالمانه‌ی جهان زیر سوال رفته است.

وی خطاب به برخی دولت‌های منطقه گفت: به برخی دولت‌های منطقه که 60 یا 100 سال به هر انگیزه‌ای از جمله قدرت، رقابت‌های داخلی، مسائل طایفه‌ای و غیره غفلت کرده‌اند می‌گویم بس است. مراقب باشید که در نقشه‌ی دشمن بازی نکنید. بدانید که این دور، دور آخر و دور تعیین سرنوشت است. با موج عظیم حرکت بیداری در منطقه همراه شوید.

احمدی‌نژاد هم‌چنین به چپاول برخی کشورهای منطقه از سوی غرب به بهانه‌های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت: آنها به وقت حادثه و به اقتضای منافعشان شما را قربانی می‌کنند. این بد است که یک دولت عربی برای ایجاد درگیری در کشور دیگری اسلحه بفرستد. این بد است که پول و ثروت یک کشور به اسلحه تبدیل شود و در کشور دیگری علیه مسلمانان از آن استفاده شود. مراقبت کنید و همراه با این موج عظیم ضداستکباری باشید. امروز دیگر اقدامات پنهان نمی‌ماند. بیایید و در جبهه‌ی مقاومت و عدالت قرار گیرید و اگر جایی مشکلی هست جلسه بگذارید و تفاهم ایجاد کنید. نظر ایران نیز روشن است. ایران خواهان آزادی، عدالت و کرامت برای همه است. 

احمدی‌نژاد گفت: نصیحت دوستانه و برادرانه‌ی من به برخی کشورهای منطقه این است که اگر فریب دشمن را بخورید و در نقشه‌ی آن شرکت کنید به جایی نخواهید رسید. ملت‌ها و ایمانشان و اسلام پیروز است اما از شما جز نام و ننگی در تاریخ باقی نخواهد ماند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین