کد خبر: ۱۳۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
یو اس اوپن ۲۰۱۱:

حذف قهرمانان ویمبلدون و رولان گاروس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا موسوم به یو اس اوپن که آخرین "گرنداسلم" سال محسوب می‌شود، ادامه دارد. 

حذف قهرمانان رقابت‌های زنان ویمبلدون و رولان گاروس ۲۰۱۱ در همان دور نخست، مهم‌ترین شگفتی‌های این تورنمنت بوده است. 

ارغوان رضایی که به دلیل رتبه پایین در رده‌‌بندی برتری تنیس بازهای جهان، نمی‌توانست به صورت مستقیم در این تورنمنت شرکت کند، با wild card در این مسابقات حضور یافت. 

او با نمایشی پر انتقاد، مغلوب فلاویا پنه تا از ایتالیا شد. رضایی ست اول را ۶-۱ واگذار کرد و در ست دوم نیز ۶-۴ باخت. 

اما آنگلیکا کربر آلمانی که هفته گذشته در نیمه نهایی رقابت‌های تگزاس به رضایی باخته بود، در نیویورک با دو پیروزی پیاپی راهی دور سوم شده است. 

کارولینه ووزنیاکی بانوی شماره یک تنیس جهان از دانمارک که تاکنون موفق به فتح گرنداسلم‌ها نشده، نوریا ویویس از اسپانیا را شکست داد. 

نا لی قهرمان رولان گاروس ۲۰۱۱ از چین در همان دور نخست به سیمونه هالپ رومانیایی باخت. فرد پیروز، خود نیز در دور دوم شکست خورد و حذف شد. 

سرینا ویلیامز که ۷ قهرمانی از رقابت‌های انفرادی، دو نفره و مختلط یو اس اوپن دارد، دو بازی نخست خود را به راحتی پشت سر گذاشت. او در دور سوم مقابل برنده بازی آزارنکا و دولکو قرار خواهد گرفت. 

پترا کویتووا از جمهوری چک که ستاره بی‌چون و چرای ویمبلدون ۲۰۱۱ بود، با نمایشی پرانتقاد مغلوب الکساندرا دولگریو از رومانی شد. 

این رومانیایی در دور دوم به راحتی مقابل هموطنش مونیکا نیکولسکو تسلیم شد. 

ماریا شاراپووا که فینال ویمبلدون را به کویتووا واگذار کرده بود، با برتری مقابل رقبای خود راهی دور سوم شده است. گرچه او در گام اول مقابل "هدر واتسون" ۱۹ ساله از بریتانیا به زحمت افتاد و یک ست را هم واگذار کرد. 

رقابت‌های مردان 

نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان مقابل کونور نایلند از ایرلند به برتری رسید تا در گام بعدی با کارلوس برلوک از آرژانتین روبرو شود. 

ایوو کارلوویچ از سد فرناندو گونزالس گذشت. برنارد تومیک ۱۸ ساله از استرالیا هم که در ویمبلدون به دنیای تنیس معرفی شد، با موفقیت پا به دور دوم گذاشت. 

تومیک اما در دومین بازی مغلوب مارین سیلیچ از کرواسی شد. 

راجر فدرر قهرمان پنج دوره پیاپی از رقابت‌های یو اس اوپن، ۳-۰ از سد سانتیاگو خیرالدو از کلمبیا گذشت. 

فدرر در ۳۰ سالگی، دوازدهمین سال حضور پیاپی خود در این تورنمنت را تجربه می‌کند. او در دور دوم نیز مقابل دودی سلا از اسراییل به برتری ۳-۰ رسید. 

مرد شماره ۳ تنیس جهان در سومین بازی باید با مارین سیلیچ از کرواسی روبرو شود. 

اندی ماری نیز در دیداری نه چندان دشوار از سد رقیب هندوستانی‌اش گذشت. 

رافائل نادال ۳-۰ مقابل آندری گلوبوف از قزاقستان به برتری رسید. او در گام بعدی مقابل نیکولاس ماهو از فرانسه خواهد ایستاد. 

توماس بردیچ، ژیل سیمون، خوان موناکو، جو ویلفرید سونگا، ریشارد گاسکه، مارسل گرانولرز، گای مونفیس و خوان کارلوس فررو از دیگر چهره‌های شاخصی بودند که با موفقیت راهی دور دوم شدند. 

موناکو در دور دوم هم موفق ظاهر شد و رادک استپانک را از گردونه رقابت‌ها خارج کرد. سونگا نیز در گام دوم با نتیجه ۳-۰ بر سرگئی بوبکا غلبه کرد که تشابه اسمی جالبی با اسطوره پرش با نیزه جهان دارد. 

در فینال پارسال یو اس اوپن و در ورزشگاه ۲۲۵۰۰ نفری آرتور اش؛ رافائل نادال موفق شد ۳-۱ بر نوواک جوکویچ غلبه کند. 

در فینال زنان هم کیم کلایسترز بلژیکی توانست در دو ست و با نتایج قاطع ۶-۲ و ۶-۱ ورا زوناروئه وا از روسیه را شکست دهد. 

جام رقابت‌های دو نفره مردان را برادران برایان نصیب خود کردند. باب برایان در رقابت‌های مختلط هم موفق بود و به اتفاق لیزل هوبر به قهرمانی رسید. 

در دو نفره زنان؛ وانیا کینگ از آمریکا و یاروسلاوا اشوده وا از قزاقستان اول شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین