کد خبر: ۱۳۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸

اسماعیلی: نیروهای مسلح در کمترین زمان نسخه دشمنان نظام را می‌پیچند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: چنانچه دشمنان ایران دچار حماقت شوند و در توهم خود تصور تجاوز به مرزهای مقدس کشور عزیزمان را داشته باشند ایران اسلامی جهنمی در زمین‌، فضا و دریا برای آنها خواهد شد و آنها را در کام آتش خودکامگی شان فرو خواهد کشید.

وی افزود: دشمنان ما باید بدانند که اگر بخواهند در فکر خام خود نسخه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنویسند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کمترین زمان نسخه آنها را خواهند پیچید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش همچنین به نیروهای مسلح ملل اسلامی توصیه کرد که با بیداری و خواسته‌های به حق ملت خود همراه شوند و خویشتنداری را پیش بگیرند.

وی ادامه داد: آنها بدانند بنا بر اشاره در قرآن کریم پیروزی نزدیک و باطل رفتنی است که پیروزی ملت‌ها در انقلاب اسلامی ایران‌، مصر و لیبی گواه همین مدعا است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: به برکت وجود امام زمان‌(عج) تحریم‌های اعمال شده دشمنان برای این مرز و بوم نه تنها تهدیدی بشمار نرفت بلکه فرصتی مغتنم برای شکوفایی‌، خودکفایی و خودباوری شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی با بیان تاریخچه‌ای از تشکیل پدافند هوایی یادآور شد: با پیشرفت علوم و فنآوری در حوزه هوا و فضا و بعد از جنگ جهانی اول و دوم و افزایش چشمگیر منابع حیاتی بر علیه منابع حساس کشورها اهمیت پدافند هوایی قوت گرفت و ایران نیز از سال 1312 هجری شمسی از تجهیزات توپخانه‌ای ضد هوایی در نیروی زمینی بهره جست.

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تعریف ماموریتی جدید وارد عرصه دفاع مقدس گردید به گونه‌ای که طی هشت سال جنگ تحملی شاهد دلاورمردی‌ها و سلحشوری جان‌برکفان پدافندی در کنار سایر نیروهای مسلح بودیم.

اسماعیلی افزود: عملیات والفجر 8 با حضور بزرگمردانی همچون شهید سرلشگر منصور ستاری یکی از نمونه‌های این سلحشورها می‌باشد که منجر به ساقط شدن بیش از 70 فروند از هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: فرماندهی پدافند هوایی پس از جنگ تحمیلی نیز در راستای تقویت بنیه دفاعی اقدامات شایسته‌ای از حیث دستیابی به خودکفایی در تعمیر، نگهداری و بهینه‌سازی تجهیزات پدافندی انجام داده است.

وی گفت: با تغییر ماهیت تهدیدات و شکل و الگوی نبردهای آینده در سال 1387 با ابلاغ فرمان حکیمانه فرمانده کل قوا پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتزع شد و قرارگاه پدافند هوایی در 10 شهریور همان سال با همدلی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل گردید.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: اکنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و سه سال از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجمیع توان نیروهای مخلص به خودکفایی در تامین تجهیزات هوایی با استفاده از پتانسیل های بومی در حد مطلوبی از مرزهای فنآوری دنیا نایل گشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پدافند نیروی هوایی طی چند سال اخیر در راستای صیانت از حریم هوا‌، فضایی کشور گام های بلندی را برداشته است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس هم اکنون در کنار نهضت عمردهی، بهینه سازی و تعمیر و نگهداری تمامی سامانه‌ها و تجهیزات موجود با اتکا به توان علمی صنایع دفاعی و مراکز علمی دانشگاهی و بدون کوچکترین وابستگی طراحی و ساخت انواع تجهیزات راداری و موشکی راهبردی با بهره‌گیری از آخرین فنآوری روز دنیا به دست فرزندان این مرز و بوم در دست اقدام دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ادامه داد: سامانه راداری راهبردی برد بلند از جمله این سامانه‌ها بشمار می‌آید که قادر است تا آنسوی مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران هرگونه فعالیت هوایی دشمنان قسم خورده کشور را رصد نماید.

امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: تولید سامانه‌های موشکی برد متوسط پیشرفته مناسب برای درگیری و انهدام انواع تهدیدات هوایی و در جنگ‌های ناهمطراز، طراحی سامانه موشکی فوق پیشرفته برد بلند برتر از سامانه‌های مشابه روز دنیا، ساخت و تولید انواع حسگرهای فعال و غیرفعال در طیف‌های فرکانسی متنوع به منظور کشف و شناسایی انواع اهداف هوایی در سطوح ارتفاعی مختلف از جمله دیگر این اقدامات بشمار می‌ رود.

وی با بیان اینکه معابر نفوذی مد نظر دشمنان خبیث بدور از چشمان تیزبین پدافند هوایی نیست، افزود: هم اکنون با توسعه و استقرار مناطق پدافند هوایی بسط و توسعه شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل به عنوان یک ضرورت بسیار مهم و احساس مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا‌(ص) گفت: هم اکنون دانشمندان و نخبگان این قرارگاه و صنایع توانمند داخلی در حال طراحی و تولید شبکه کاملا بومی پیشرفته با قابلیت‌های بسیار فراتر از شبکه‌های فرماندهی و کنترل خریداری شده موجود و متناسب با جغرافیای عمومی کشور، مشخصات و ماهیت تهدیدات هستند.

اسماعیلی ادامه داد: این شبکه با دارا بودن ارتباط امن، پایدار و چند لایه بسیار مقاوم در برابر جنگ اطلاعاتی و الکترونیکی دشمنان می‌باشد. شبکه مذکور با بهره‌گیری از فنآوری‌های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری ، ارتقای توان ورودی و خروجی، قدرت پردازش سریع و وسیع اطلاعات امکان تصیم‌گیری بهینه و در لحظه را برای فرماندهان در حداقل زمان مهیا می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین