کد خبر: ۱۳۴۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴

دادستان زاهدان خبر داد: محكوميت جاسوس يکی از سفارتخانه‌ها به 10 سال حبس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: محمد اسماعیل ملازهی به اتهام جاسوسی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور به 10 سال حبس محکوم شد. 

محمد مرزیه تصریح کرد: محمد اسماعیل ملازهی معروف به «ابوجان» فرزند محمد اسلام به اتهام جاسوسی در سوم آبان‌ماه سال 89 در زاهدان دستگیر و پرونده وی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در 25 بهمن‌ماه به دادگاه انقلاب ارسال شد. 

وی ادامه داد: اتهام اصلی این فرد ارتباط با یکی از سفارتخانه‌ها و ارائه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتی در آن سفارتخانه و برقراری ارتباط با عناصر اطلاعاتی در دبی و استفاده از کلمات رمز برای پیام‌های ارسالی بود. 

دادستان زاهدان بدون ذکر نام کشور مورد نظر که این شخص برای آن جاسوسی می‌کرده، افزود: این فرد همچنین پرونده افراد مجرم آن کشور را که در ایران دستگیر شده بودند، پیگیری می‌کرد و به‌دنبال آزادی آنان بود. 

مرزیه اظهار کرد: حضور در جلسات متعدد در سفارتخانه کشور مورد نظر و دیدار و گفت‌وگو با افسران اطلاعاتی آن کشور از دیگر اقدامات این محکوم بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: به موجب حکم دادگاه انقلاب زاهدان، ملازهی به استناد ماده 501 قانون مجازات اسلامی به 10 سال حبس محکوم شد اما با توجه به اینکه سابقه مجرمیت و محکومیت امنیتی نداشت و درخواست عفو و بخشش کرده بود، مورد رافت نظام اسلامی قرار گرفت و چهار سال از محکومیت وی به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد. 

دادستان زاهدان یادآور شد: رای دادگاه انقلاب در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان سیستان و بلوچستان به قطعیت رسیده و این مجرم اکنون در حال گذراندن شش سال محکومیت باقیمانده از حکم صادره است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین