کد خبر: ۱۳۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲

هراس امیر قطر از انقلاب؛ حقوق کارکنان تا 120 درصد افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک پایگاه عرب زبان با اشاره به افزایش حقوق کارکنان کشوری و لشکری قطر آن را به مثابه اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شعله ور شدن قیام مردمی در این کشور قلمداد کرده است. 

پایگاه میدل ایست‌آنلاین در مطلبی با عنوان "چار‌ه‌اندیشی پیش از زیان؛ افزایش حقوق‌ها" آورده است: "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" ولیعهد قطر دستور داد که از اول سپتامبر جاری حقوق کارکنان اداری این کشور به میزان 60 درصد و نظامیان 120 درصد افزایش یابد.

این پایگاه تاکید کرد: همچنین دستور داده شده است که کمیته‌ای به ریاست وزیر مشاور دولت در امور داخلی برای بررسی وضعیت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری تشکیل شود.

پایگاه فوق می‌افزاید: قطر از امیرنشینهای ثروتمندی است که ذخایر عظیم گازی را دراختیار دارد و تحرکات اعتراض‌آمیز سیاسی یا اجتماعی برخلاف دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین و عمان در آن رخ نداده است.

این رسانه نوشت: انقلاب‌های عربی در آغاز سال میلادی جاری سبب سرنگونی "زین العابدین بن علی" در تونس،"حسنی مبارک" در مصر و متواری شدن "معمر قذافی" در لیبی شد.

پایگاه فوق می‌افزاید: بسیاری از مردم قطر از صرف میلیاردها ریال(واحد پول قطر) به وسیله حاکمان این کشور برای طرح‌های رویایی و پرهزینه مانند میزبانی جام جهانی و ماجراجویی‌های سیاسی خارجی که وبالی بر گردن مردم این کشور است ناخرسند هستند.

این پایگاه می‌افزاید: تعدادی از جوانان قطری چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای با عنوان انقلاب قطری علیه حمد بن خلیفه بنیان نهادند و در آن فروش گاز و نفت به آمریکا و اسرائیل و خرید سلاح و هواپیمای آمریکایی برای به کارگیری در عراق و لیبی را محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین