کد خبر: ۱۳۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۸
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هنوز یک ریال از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه بخش سلامت پرداخت نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را ناشی از کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهوری در تخصیص بودجه‌های سلامت مشکل دارد و در واقع سیاست‌هایی را اعمال می‌کند که به ضرر مردم است. 

به گزارش آفتاب، "انوشیروان محسین‌بندپی" در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: منابع مالی ناشی از اجرای این قانون را باید آقای عزیزی معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهوری تخصیص می‌داد. 

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس افزود: متاسفانه گویا ایشان در تخصیص بودجه‌های سلامت مشکل دارد، در واقع سیاست‌هایی را اعمال می‌کند که به ضرر مردم و اجرای قانون است. 

عضو هیئت رییسه فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس، ‌با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت در بودجه سال ۹۰ تصریح کرد: ۶ ماه از سال گذشته؛ اما حتی یک ریال هم از این مبلغ اختصاص داده نشده است، اینها باعث می‌شود مطالبه‌های پرستاران، انگیزه ماندگاری پزشکان در بیمارستان‌ها همه با علامت سئوال مواجه باشد. 

به گفته محسنی‌بندپی، استخدام‌ پرستاران نیز با ابهام مواجه شده، این در حالی است که مسئولان باید بدانند که هزینه نکردن در بخش سلامت صرفه‌جویی نیست بلکه سرمایه‌گذاری بر روی نیروی سالم و کارآمد است. 

طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تاریخ ۱۳/۴/۸۶ در صحن مجلس شورای اسلامی با تصویب اکثریت آراء نمایندگان به صورت قانون در آمد و برای تهیه آیین نامه اجرایی به دولت ابلاغ شد. 

این در حالیست که پس از گذشت چهار سال از ابلاغ این قانون، هنوز اجرایی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین