کد خبر: ۱۳۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
دستور رهبری درخصوص S300 همزمان با طی دوره نیروها در روسیه

ایران به‌جای اس ۳۰۰ روسی سامانه 'باور ۳۷۳' می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) جدیدترین اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی S300 با نام "باور373" را اعلام کرد. 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، پیرامون آخرین اخبار از طراحی و ساخت سامانه بومی S300، با بیان اینکه این سامانه موشکی یکی از سامانه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، گفت: با این حال معتقدیم که اگر تمام کشور را به سامانه S300 که از خارج تقدیم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزایایشان را هم خود روسیه بدهد، مجهز کنیم، 10 درصد دفاع ما هم تامین نمی‌شود، زیرا S300 تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوایی نیست.

وی با اشاره به پیمان شکنی روسیه در موضوع قرارداد تحویل این سامانه به ایران، افزود: در موضوع قرارداد S300، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که متاسفانه به دلیل شیطنت دولت‌های غربی این کار صورت نگرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پیگیری پرونده S300 است، اظهار داشت: دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجی را دنبال می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: البته در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسیه دوره می‌دیدند، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که "بروید و خودتان این کار را ملی کنید" و از آن زمان این کار در دستور کار قرار گرفت که طراحی مفهومی آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد. 

استفاده از چند نوع موشک متفاوت در سامانه بومی S300

اسماعیلی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت سامانه بومی مشابه S300، تاکید کرد: اگر S300 در برخی موضوعات خلاء داشت، در طرح بومی این سامانه، این خلاء‌ها برطرف شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده و حتی پروژه، نامگذاری شده است و در حال حاضر در مرحله نیازسنجی و طراحی دقیق هستیم که این کار مشترک با همکاری قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در بحث راداری این سامانه نیز به نقاط قوت بسیار خوبی در حوزه کشف و شناسایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: وزارت دفاع در خصوص موشک‌های آن نیز پیش‌بینی کرده که این سامانه با دو یا سه نوع موشک در لایه‌های مختلف بتواند وارد عمل شود. 

S300 ایرانی با نام "باور373" می‌آید

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین در خصوص نام سامانه بومی جایگزین S300، گفت: نام این سامانه بومی "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین