کد خبر: ۱۳۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۸

باخت بسکتبال ایران به اردن و از دست رفتن شانس صعود مستقیم به المپیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم ملی بسکتبال ایران با شکست مقابل اردن از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باز ماند. 

در آغاز مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا که در ووهان چین در حال برگزاری است، تیم‌های ایران و اردن صبح امروز برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری تیم اردن و راهیابی این تیم به مرحله نیمه‌نهایی به پایان رسید. 

تیم ایران در کوارتر اول بازی برتری را مقابل اردن به نمایش نگذاشت و در پایان با نتیجه 20 بر 19 مغلوب حریف خود شد تا در کورتر دوم با برنامه بهتری وارد میدان شوند. 

در کوارتر دوم تیم ایران با وجود اینکه برتر نبود، اما با حساب 17 بر 15 به پیروزی رسید تا نیمه دوم با نتیجه 36 بر 35 به سود ایران به پایان برسد. 

در نیمه دوم اردنی‌ها در ابتدا برتر نشان دادند و از تیم ایران پیش افتادند، اما پرتاب‌های 3 امتیازی حساس و تماشایی حامد آفاق کشورمان را پیش انداختند و ارسلان کاظمی هم با حضور در میدان امتیازهای ایران را افزایش داد تا کوارتر سوم با حساب 26 بر 22 و در مجموع 62 بر 57 به سود ایران خاتمه یابد. 

کوارتر چهارم و پایانی هم با برتری خفیف ایران پیش رفت. ملی‌پوشان ایران در دقایقی از این کوارتر کنترل بازی را از دست دادند و اردنی‌ها برتر نشان دادند و فاصله امتیازی را کمتر کردند. 

زمان چهارم بازی که بسار حساس شده بود، با اختلاف یک امتیاز به سود ایران پیش می‌رفت، اما در آستانه 2 دقیقه تا پایان بازی اردنی‌ها با یک پرتاب 3 امتیازی 80 بر 78 از ایران پیش افتادند. 

اردنی‌ها با خطایی که حامد حدادی انجام داد صاحب 2 پرتاب شدند که یکی از آنها تبدیل به گل شد تا فاصله امتیازی به عدد 3 برسد. 

بی دقتی و عدم تمرکز در دقایق پایانی بازی میان بازیکنان ایران موج می‌زد و اردنی‌ها برتر نشان می‌دادند و خطای مهدی کامرانی در 20 ثانیه پایانی هم 2 پرتاب به اردنی‌ها داد و داگلاس، بازیکن این تیم هر 2 را وارد سبد کرد و اختلاف به عدد 4 رسید. 

ثانیه‌های آخر بازی هم مهدی کامرانی 2 امتیاز را برای ایران کسب کرد، اما دیگر راهی برای جبران وجود نداشت و با اختلاف امتیازی که به وجود آمده بود، پایان بازی با برتری 88 بر 84 به سود اردن به پایان رسید. 

بیست‌وششمین دوره بسکتبال جام ملت‌های آسیا از 24 شهریور در شهر ووهان چین آغاز شده و سوم مهر به پایان می‌رسد. تیم قهرمان به‌طور مستقیم راهی المپیک 2012 لندن می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین