کد خبر: ۱۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳

نماينده ولی‌فقيه: سپاه خود را برای هيچ گروهی هزينه نمی‌کند/ اگر رهبری تنها بماند، عاشورا تکرار می‌شود

اگر ولايت فقيه نبود استخوان‌های نظام پوسيده بود/ تمام اختيارات پيامبر و امام معصوم(ع) در ولی‌‌فقيه تجلی می‌يابد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نماینده ولی‌فقیه در سپاه، ولی‌فقیه را حافظ و نگهبان گفتمان پیامبر (ص) و نظام اسلامی دانسته و گفت: اگر ولایت فقیه نبود، استخوان‌های نظام پوسیده شده بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در دومین همایش بصیرت و جهاد علمی که در سال اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کشور، در قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تقابل تاریخی حق و باطل اظهار داشت: دنیای استکبار از دیرباز نگران حرکت و جنبش جهان اسلام بود و تلاش‌ زیادی را در 200 سال گذشته به عمل آورد که زمینه تحرک این گسل عظیم فراهم نشود، ‌ولی اراده خدا این بود که در برابر دو قدرت شرق و غرب یک انقلاب با تکیه بر اندیشه توحیدی پا به عرصه وجود گذاشت و زلزله عظیمی را در جهان به وجود آورد.

وی با اشاره به جنگ 8 ساله عراق علیه ایران افزود: مستکبرین که از شکل‌گیری انقلاب نگران بودند جنگی علیه ایران به راه‌ انداختند که یک‌ونیم برابر جنگ جهانی اول، 2 برابر جنگ جهانی دوم و 3 برابر جنگ کره و آمریکا، ‌در شرایطی نابرابر زمان برد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به این که طبق محاسبات و معادلات مادی در این جنگ ایران محکوم به شکست بود، ابراز داشت: صدام با همین تفکر وارد خاک ایران شد و 60 کیلومتر نیز پیشروی کرد؛ صدام آن روز پادو و نوکر تام آمریکا بود، امروز هم عربستان و برخی کشورهای عربی این نقش را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود مبنای تمام جنگ‌ها را تقابل گفتمان توحیدی و شرک دانسته و ادامه داد: در یک زمانی ابراهیم نماد توحید بود که در مقابل نمرود قرار داشت و در طول تاریخ روزگاری پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و... نماد توحید بودند و در روزگار ما هم امام خمینی و هم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این نقش را ایفا کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با تبیین گفتمان‌های 200سال اخیر ایران، علما را سردمداران گفتمان دینی و اسلامی دانست و با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، تصریح کرد: امروز تمام اختیارات پیامبر (ص)، امام معصوم (ع) در ولی‌فقیه تجلی می‌یابد و مقام معظم رهبری نیز اخیراً در جمع اعضای خبرگان رهبری این مسأله را به خوبی تبیین کردند.

وی، فقیه جامع‌الشرایط را متخصص گفتمان دینی و فصل‌الخطاب در عصر غیبت توصیف کرد و یادآور شد: امروز هم زمان تقابل حزب‌الله و حزب‌ شیطان است؛ به طوری که ما میراث‌دار گفتمان پیامبر (ص) هستیم و ولی فقیه پاسدار این گفتمان است.

نماینده ولی‌ففیه در سپاه تبیین، ایجاد بستر اجرایی و پاسداری از میراث و گفتمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) را سه وظیفه مهم ولی‌فقیه برشمرده و اذعان داشت: فلسفه ایستادگی رهبری در برابر جریان انحرافات با توجه به این مطلب به خوبی قابل تفسیر است.

وی در ادامه برخی از اصول گفتمان الهی و اسلامی را برشمرد و یادآور شد: در مکتب و گفتمان ما تفسیر به رأی منطقی نبوده و هرکس شرایط اجتهاد را داشته باشد، قابل قبول است؛ به‌طوری‌که در راستای تبیین مبانی اسلامی ائمه‌(ع) و علما زحمات زیادی در طول تاریخ متقبل شده‌اند که در این میان تلاش‌های امام صادق (ع) و امام باقر (ع) بسیار چشم‌گیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود به بررسی دوران غیبت پرداخته و گفت: در این عصر شرایط جولان گفتمان‌‌ها فراهم شد و دراین میان علما همواره سردمدار گفتمان دینی بودند و خون‌های زیادی نیز در این راه تقدیم اسلام کردند.

وی با اشاره به نقش امام خمینی در به ثمررساندن زحمات علما، گفت: ایشان تلاش هزارساله علما را به کرسی نشاند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، تلاش امام خمینی‌(ره) را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی خوانده و خاطرنشان کرد: متأسفانه این دستاورد امروز کمی مورد غفلت قرار گرفته؛ ‌به‌طوری‌که حتی برخی از خطبای جمعه وقتی آمار می‌دهند از ساختن چند اتوبان و یا جاده سخن می‌گویند؛ در صورتی که این آمارها، ملاک اسلامیت نیست.

وی در ادامه ضمن یادآوری این‌که مهم‌ترین اصل نگرش در مکتب توحیدی بحث مدیریت الهی و تمرکز در ولایت‌فقیه است، تأکیدکرد: همان‌گونه که تبعیت از ائمه (ع) واجب می‌باشد، تبعیت از ولی‌فقیه نیز واجب است، امام خمینی (ره) ولی‌فقیه را فصل‌الخطاب معرفی کرده که همگان باید به آن متعهد باشند.

سعیدی با تبیین برخی از اعتقادات امام خمینی (ره)، اذعان داشت: امام (ره) معتعد است درگیری ما با صهیونیست اعتقادی است، اما برخی چنین نظری را ندارند و این مهم‌ترین اختلاف در این عقیده است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا بعد از امام خمینی گفتمان ایشان در جامعه حاکم بوده است یا نه، اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه چالش‌هایی از قبیل نهضت آزادی، ‌گفتمان بنی‌صدر و... را شاهد بودیم که برخی از آنها در تقابل با افکار امام خمینی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به صدماتی که در طول بعد از انقلاب توسط برخی به نظام وارد شده است، یادآور شدند: هنر نظام اسلامی وجود ولی‌فقیه در رأس آن است که بر اعمال مسئولین نظارت و نظام را راهبری و از انحراف جلوگیری می‌کند؛ ‌به‌طوری‌که اگر ولایت فقیه نبود، امروز حتی استخوان نظام هم پوسیده بود.

وی ادامه داد: مردم نیز بعد از انقلاب فهمیدند که اگر رهبری را تنها بگذارند، حادثه عاشورا تکرار خواهد شد، لذا با پیروی از رهبری توانستند هوشیار باقی مانده و منحرف نشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی تأکید کرد: امروز همگان باید بدانند تا مادامی که گفتمان امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری در جان و دل مردم نفوذ نکند، تضمینی برای بقای انقلاب نیست.

سپاه پرچمدار هیچ گروهی نیست

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مواضع سپاه، عنوان کرد: این نهاد طرفدار گفتمان علوی و رهبری بوده و نهادی مستقل می‌باشد و بالاتر از آن است که خود را هزینه گروه‌ها نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با بیان این مطلب که سپاه پرچمدار هیچ‌ گروهی نیست و نخواهد بود، تأکید کرد: سپاه به دنبال تئوریزه و نهادینه‌کردن گفتمان امام است و تنها رهبری را فصل‌الخطاب می‌داند؛ چرا که هرکسی نمی‌تواند حرف اسلام را بیان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین