کد خبر: ۱۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸

سردار کارگر خبر داد: برخورد با نصابان ماهواره و تیپ‌های مانکنی/ آب‌بازی اخیر یک حرکت سیاسی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمع‌آوری ماهواره همچنان در دستور کار پلیس است. معاون اجتماعی ناجا گفته هیچ راهی برای کوتاه آمدن از این تصمیم وجود ندارد چون در قانون پلیس موظف به برخورد شده است.

سردار بهمن کارگر، دراین‌باره گفته است: نیروی انتظامی باید به وظیفه قانونی‌اش عمل کند. جمع‌آوری تجهیزات ماهواره جزو ماموریت‌ها و تکلیف پلیس است. اگر پلیس ماهواره‌ها را جمع‌آوری نکند باید به دلیل اجرا نکردن قانون مورد سوال قرار گیرد. البته عملیات راپل با حکم قضایی انجام می‌شود. هنگامی که پس از چندین نوبت ارسال نامه و تذکر صاحبخانه برای جمع‌آوری ماهواره اقدام نکند، پلیس برای جمع‌آوری و ممانعت از ایجاد مزاحمت برای ساکنان عملیات راپل انجام می‌دهد. پلیس برای انجام ماموریت‌هایش نیاز به تجهیزات دارد که یکی از این ابزارها راپل است.

او همچنین گفت: افرادی که اقدام به تهیه ماهواره کرده و از آن استفاده می‌کنند نیز تخلف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود. البته طرح برخورد با نصب‌کنندگان ماهواره در دستور کار قرار دارد. از این به بعد پلیس در جمع‌آوری ماهواره کوتاه نمی‌آید. 

سردار کارگر  به دیگر طرح‌های نیروی انتظامی هم اشاره کرده که گزیده‌ای از آن را می خوانید؛

-پلیس در طرح امنیت اجتماعی به وظیفه خود عمل می‌کند. خوشبختانه هر سال هدفمندتر و هوشمند تر این طرح را اجرا می‌کنیم. سال گذشته نیز که نیروهای آموزش دیده را به‌کار گرفتیم دستاوردهای خوبی به دست آمد. اجرای این طرح قانونی است و مردم از پلیس می‌خواهند با هنجار شکنان برخورد کنند.

- نیروهای حاضر در طرح آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و مصادیق بدحجابی به آنها نشان داده شده است. در این طرح با مانکن‌ها و افراد هنجارشکن برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهیم این افراد چهره جامعه را مخدوش کنند. البته در طرح امنیت اجتماعی با اراذل و اوباش برخوردهای خوبی انجام و به موفقیت‌هایی نیز دست یافتیم. در طرح سالم‌سازی دریا نیز با همکاری استانداران دو استان و وزارت کشور شاهد بهبود وضعیت اخلاقی سواحل هستیم.

- وضعیت پوشش جامعه با اجرای طرح امنیت اخلاقی بهبود یافته است. امسال برخورد با تیپ‌های مانکنی و هنجارشکن در دستور کار قرار دارد. خوشبختانه با آموزش‌های ارائه شده و هوشمندی ماموران در اجرای طرح و همکاری مناسب مردم شاهد بهبود 7 تا 10 درصدی وضعیت پوشش جامعه هستیم. مردم همکاری خوبی با اجرای این طرح داشتند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که یکی از اهداف اجرای این طرح همکاری و همیاری مردم برای جلب اعتماد بود.

- برخورد با بدحجابی فصلی نیست. طرح امنیت اخلاقی تعطیل‌شدنی نیست و تنها شهروندان با توجه به شرایط روز بروز و ظهورش را بیشتر می‌بینند. در تابستان با افزایش سفرهای داخل شهر، گرمای هوا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور پررنگ تر ماموران، شهروندان تصور می‌کنند این طرح تنها در تابستان اجرا می‌شود.

- پلیس مخالفتی با اجرای برنامه‌های اجتماعی ندارد. علاوه براینکه مخالفتی با برگزاری اجرای چنین برنامه‌هایی نداریم حاضریم برای برگزاری آن همکاری و مشارکت کنیم. پلیس هیچگاه با برنامه‌ها و ورزش‌های سالم و بدون حاشیه مشکل ندارد و در برگزاری آن هم همکاری می‌کند همانطور که در نوروز نیز تمام توان خود را برای سفر و تفریح هموطنان قرار می‌دهیم تا امنیت آنها را فراهم کنیم. در نوروز به عنوان یک پدیده مگر پلیس برای کسی ایجاد مزاحمت کرده است.

- پدیده آب‌بازی که توسط شبکه‌های ضد‌انقلاب تبلیغ و اجرا می‌شود برای تخلیه هیجانات جوانان است یا یک حرکت بیمارگونه؟ در گذشته اگر کسی آب‌بازی می‌کرد ما مخالف آن نبودیم و برخوردی هم انجام نمی‌شد اما اقدام اخیر یک حرکت سیاسی است که می‌خواهد به هنجارهای جامعه لطمه وارد کرده و آن را تبدیل به ناهنجاری کند. البته پلیس وظیفه جلوگیری از این اقدام را دارد. با این حال معتقدیم این اقدام‌ها از پیش طراحی شده بوده و فراخوان‌هایی که در این باره اعلام می‌شود نشان دهنده دست‌های پشت پرده بیگانگان است.

- اجازه نمی‌دهیم کشور جولانگاه گروه‌های منحرف اعتقادی و سیاسی شود. پلیس تنها به دلیل دعوت‌های اینترنتی با این افراد برخورد نمی‌کند بلکه براساس خواست مردم با این پدیده نوظهور برخورد می‌کنیم. مردم از آب‌بازی در یکی از پارک‌های تهران شکایت کردند و مدعی بودند عده‌ای آسایش آنها را برهم زده‌اند ما نیز به همین دلیل وارد عمل شده و با هنجارشکنان برخورد کردیم.

- به دنبال پیشگیری اجتماعی هستیم. پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است. به دنبال جلب مشارکت، همراهی مردم و اقتدار نرم هستیم. البته منظور از اقتدار نرم این نیست که تنها به نرم‌افزار توجه کنیم. پلیس باید حرفه‌ای و آموزش دیده باشد و در حالی که برخورد با مجرم را در دستور کار خود دارد باید با اخلاق و با سواد باشد. نیروهای ما باید در برخورد با مردم اخلاق اسلامی داشته باشند و هدفمند حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین