کد خبر: ۱۳۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳

دولت ۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند تا ایرانیان را بشمارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان شروع می‌شود. 114 هزار نفر در اجرا و پشتیبانی این طرح فعالیت می‌کنند. 

به گفته رئیس مرکز آمار ایران برای سرشماری سال 90 حدود 70 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است: "اما از آنجائی که تمامی سازمان‌ها و استانداری‌ها با امکانات و بودجه خود وارد شده اند باید این عدد را چهار برابر عنوان کرد." 

عادل‌آذر درباره سرشماری نفوس و مسکن سال 90 گفت: "سرشماری عمومی نفوس و مسکن تهران از تاریخ 2 تا 22 آبان انجام می‌شود. امسال سرشماری یک شهر و یک ناحیه آماری تهران به صورت آزمایشی اینترنتی انجام می‌شود تا نکات ضعف و قوت آن شناخته شود. اما سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال 95 به صورت اینترنتی انجام می‌شود "

گزیده‌ای از سخنان رئیس مرکز آمار دریاره سرشماری سال 90 را بخوانید:
- در فرم سرشماری 64 پرسش گنجانده شده است که خانوارها باید به آن پاسخ دهند. 

- زمان پرسش و پاسخ آمارگیران با هر خانوار حدود 20 دقیقه است و اگر این روند حتی یک دقیقه هم بیشتر شود مدت زمان سرشماری افزایش یافته و به تبع آن هزینه‌‌ها هم افزایش می‌‌یابد لذا درخواست می‌شود خانوارها هنگام مراجعه ماموران آمار حتما شناسنامه و کارت ملی اعضای خانواده و کدپستی خانه را در دست داشته باشند. 

- در سرشماری سال 85 موردی از سودجویی گزارش نشده است زیرا مردم خودشان آنقدر هوشیار هستند که کارت شناسایی و لباس فرم ماموران را بشناسند و در دام سودجویان قرار نگیرند البته ناظران و کارشناسان در این طرح کاملا هوشیارانه فعالیت می‌کنند. 

- در این طرح بزرگ ملی نام دولت دهم یا شخص خاصی میان نیست چون این طرح یک رخداد بزرگ است و به نظام باز می‌گردد برای همین رسانه‌ها به عنوان بازوان اصلی سرشماری باید لحظه به لحظه اطلاعات لازم را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین