کد خبر: ۱۳۶۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵

احمدی‌نژاد: حج یک حرکت بزرگ فرهنگی‌، سیاسی و انسانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار کارگزاران حج ابراهیمی، با تاکید بر اینکه حج دارای ظرفیت و گستردگی فراوانی است که می‌توان از ظرفیت نامحدود آن به لحاظ اجتماعی‌، سیاسی و فرهنگی استفاده کرد‌، اظهار داشت‌: حج در اصل پیشروی حاکمیت ارزش‌های الهی و حکومت اسلامی است که باید در بهره‌برداری از این ظرفیت عظیم از تمام امکانات استفاده کرد. 

وی با تاکید بر اینکه بیداری ملت‌های منطقه سیر تکامل جامعه بشری برای رسیدن به قله‌های سعادت و کمال را سرعت می‌بخشد، گفت: امروز همه مردم جهان بدنبال توحید‌، عدالت و ارزش‌های الهی هستند به گونه‌ای که اگر کوچک‌ترین فرصت از ناحیه دشمن نیز به دست آورند از آن نیز برای برقراری عدالت استفاده خواهند کرد. 

احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع مدیریت حرکت‌های موجود در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت‌: در طول تاریخ بسیاری از حرکت‌های جوامع جهانی که به دنبال آرمان‌های الهی بودند به دلیل نداشتن مدیریت صحیح به انحراف کشیده شده و در نهایت منجر به بازگشت استعمارگران با چهره جدید گردیده است. 

وی با تاکید بر اینکه اگر جهت کلی نگاه‌ها در مدیریت تحولات منطقه به یک سمت معطوف گردد‌، می‌تواند موثر واقع شود‌، ‌گفت‌: دشمنان اصلی ملت‌های منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، البته طی صد سال گذشته این انگلیسی‌ها بودند که دشمن ملت‌های منطقه بودند اما امروز سنبل استکبار، آمریکا و ابزارشان رژیم صهیونیستی است. 

احمدی‌نژاد افزود: در تحولات اخیر دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که رهبری و مدیریت این جریان‌ها به دست بیگانگان بیافتد زیرا در این صورت این تحولات نتیجه‌‌بخش نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه هر جا دیکتاتوری باشد پشت سر آن نظام استکباری قرار گرفته است، گفت: در حج امسال فریادها باید بر علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، رساتر از سال‌های گذشته شنیده شود زیرا در برخی از کشورها می‌بینیم که حضور نیروهای بیگانه موجب نگرانی ملت‌های منطقه شده است. 

احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع تغییر نظم موجود در جهان اشاره کرد و گفت: امروز طغیانی بر علیه نظام سلطه موجود حاکم بر جهان رخ داده است، بنابراین باید همزمان با نفی این نظام‌، نظام جایگزین را که همان حکومت انسان کامل است را به جامعه بشری ارائه کرد. 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تنها نفی کردن نظام فعلی کافی نیست، گفت: اگر ما تنها این کار را انجام دهیم باز همان استعمارگران با شکل جدید مدیریت جهان را به دست خواهند گرفت. 

احمدی‌نژاد خیزش‌های اسلامی موجود در منطقه ارزیابی و آن را متاثر از خیزش و حرکت انقلاب اسلامی عنوان کرد و ‌گفت‌: در شرایط فعلی راهکار صحیح این نیست که بگوییم در هر کشوری یک مدل حکومتی ایجاد شود، بلکه باید برقراری حکومت جهانی امام عصر‌(عج) و به جامعه جهانی مطرح و ارایه نمود، زیرا طرح این موضوع در بین تمامی پیروان ادیان الهی مشترک است و مختص به کشور و یا دینی خاص نمی‌باشد. 

دکتر احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه مشکل اصلی طی قرن‌ها و ده‌های اخیر در این زمینه این بوده است که به جای اینکه مردم را به حکومت امام عصر(عج) دعوت کنیم به خودمان دعوت کرده‌ایم که همین امر تعصباتی را ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: ‌اینکه برخی‌ها نمی‌خواهند حقیقت را بپذیرند به خاطر آن است که می‌دانند در صورت تحقق حکومت انسان کامل آنها دیگر نقشی نخواهند داشت، بنابراین مسئولیت امروز ما این است که با فطرت‌های توده‌های مردم صحبت کنیم زیرا صحبت با فطرت‌ها همان دعوت به امام است. 

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه امام خود تجسم فطرت‌های انسان‌هاست، گفت‌: معرفی حکومت امام به جای نظم موجود شیعه و سنی نمی‌شناسد، این امام است که کل بشریت را متحد می‌کند، به عبارتی دیگر وحدت از شئون امام است و وقتی این موضوع را در سازمان ملل مطرح می‌کنیم دیگر کسی جوابی ندارد. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط امروز جهان دوری از دینداری در عمل شکست خورده است، گفت: حج جای طرح جایگزین اندیشه فعلی است و اگر این اندیشه حجاج جهان طرح شود در اصل بهترین کار فرهنگی و سیاسی صورت گرفته است. 

وی گفت: روشن است که شناخت خدا از روی آیات و تجلیات الهی است و بالاترین تجلی الهی معصوم و انسان کامل است و تنها راه شناخت خدا نیز همین است‌. بنابراین دروازه ورود به معنویات توحید، علم و حکمت‌، تنها شناخت امام عصر (عج) است. 

احمدی‌نژاد حج را معرفت الهی و انس با خدا و دریافت‌‌های آسمانی عنوان کرد و گفت: حج به نوعی بازگشت انسان به فطرت خود را رقم می‌زند که مقدمه آن شناخت خداست و توحید بالاترین رکن الهی است. 

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم به جوامع بشری بگوییم که بیایید و شیعه شوید تعصبات اجازه نمی‌دهد ولی اگر مردم را به برقراری حکومت انسان کامل که خود آنها نیز نقش دارند دعوت کنیم هیچ مانعی به وجود نخواهد آمد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه خدا را شاکریم که فرهنگ ولایت و اهل بیت‌(ع) را به ما هدیه کرده است، گفت‌: حج امسال به لطف خدا و امام عصر‌(عج) و تلاش‌های شما کارگزاران قطعاً حج با برکت، عمیق، اثرگذار و ماندگاری خواهد شد. 

احمدی‌نژاد افزود: امروز سرفصل‌های فراوانی برای کار کردن در حج باز شده است و تاکنون نیز ابتکارات خوبی صورت گرفته اما هنوز کارهای فراوانی در این زمینه باقی مانده که باید انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین