کد خبر: ۱۳۶۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۰

رييس دادگستری اصفهان: دقت در رسيدگی به پرونده "خمينی‌شهر" موجب تبرئه افراد بی‌گناه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس كل دادگستري استان اصفهان با بيان اينکه قوه قضاييه ضامن عدالت کيفری است، مسئوليت اجرای عدالت را بسيار سنگين و آن را منوط به حرکت در چهارچوب قانون دانست.

غلامرضا انصاری طی سخنانی در مراسم توديع و معارفه رييس دادگستری شهرستان خمينی‌شهر، با بيان اينكه برخی مواقع کسانی به واسطه نداشتن اطلاع کافی از قانون، دستگاه قضايی را متهم به سهل‌انگاری می‌کنند، تصريح كرد: حرکت در مسير قانون گاه باعث اطاله دادرسی می‌شود. بايد توجه داشت که احکامی نيز از قبيل اعدام قاچاقچيان و غيره صادر می‌شود که گر‌چه ممکن است روند صدور آنها طولانی باشد اما نشان از اقتدار دستگاه قضايی دارد.

وی ادامه داد: دادگستری در برابر هنجارشکنان به هيچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد اما در چهارچوب قانون؛ چنانکه در رسيدگی به پرونده اخير متجاوزان نيز سرعت و دقت همزمان در کار رسيدگی تا صدور حکم ادامه يافت و همين دقت موجب شد تا برخی بی‌گناهان اين پرونده تبرئه شوند و اگر غير از اين بود، ديگر قاضی عدل در ميان نبود و قاضی جور بود.

بر اساس اين گزارش، در اين مراسم از تلاش‌های اکبر نيکدستی‌ـ رييس سابق دادگستری خمينی‌شهر ـ قدردانی و رسول يزدانی به عنوان رئيس جديد دادگستری اين شهرستان معرفی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین