کد خبر: ۱۳۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

رئیس میراث فرهنگی: مشایی انسانی مومن و اصول‌گرا است/ به جای خبر اختلاس مردم را شاد کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران استان همدان در حاشیه دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص قاچاق اشیای عتیقه از موزه ملی ایران اظهار کرد: هرکس در هر جایی اگر چیزی می‌دزدد با او برخورد می‌شود اما کسی که میراث کشورش را می‌دزدد باید لعنش کرد و باید گفت که او هویت ایرانی ندارد و خائن به منافع ملت و تاریخ ملت است.

وی ادامه داد: اگر عده‌ای معتقدند کسانی هستند که اشیاء تاریخی را قاچاق می‌کنند، ما معتقدیم چنین کسی نیست چرا که اگر این امر مشخص شود، دست آنها را قطع می‌کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی نخستین مدعی چنین حرکتی را خود دانست و افزود: در موزه ایران یگان حفاظت، حراست، نیروی انتظامی، نماینده وزارت اطلاعات‌ و بازرسی میراث فرهنگی نیز حضور دارد که گزارش می‌دهند و اگر چنین چیزی باشد به این سه دستگاه تحویل داده و به قوه قضائیه اعلام می‌شود و باید نام این فرد را نیز فاش کرد به طوری که اگر در اختلاس ابتدا نام امیر منصور آریا فاش نمی‌شود ایرادی ندارد ولی فرد قاچاق عتیقه را باید معرفی کرد.

وی تأکید کرد: با ‌کسی که به کشور و ملت ایران و تاریخ کشور خیانت می‌کند باید برخورد‌ و برجسته کرد تا دیگر کسی چنین جسارتی نکند.

احمدزاده ادامه داد: چند‌ آیین‌نامه و پروتکل الحاقی در کشور داریم، قانون محاسبات عمومی کشور، ‌قانون حفاظت از اموال تاریخی، ‌آیین‌نامه دارندگان اموال تاریخی فرهنگی و... اینها، همه موارد را معین کرده و کسی نمی‌تواند نقض قانون کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که بنده رئیس موزه ملی ایران هستم اگر به امین اموالی بگویم فلان شی را برای من بیاور، نمی‌آورد چرا که تمام اموالی که در کشور به لحاظ تاریخی احراز هویت و ثبت ملی شده، توسط حدود 150 نفر حفظ می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: نباید در کشوری اسلامی چون ایران چنین شایعه‌پراکنی شود چرا که اعتماد اجتماعی را از بین می‌برد و مسائل را طوری مطرح کنیم که گویی اینجا جنگل است چرا که در افغانستان و عراق که مورد حمله آمریکا قرار گرفتند هم چنین حرکتی رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: اگر چنین چیزی است نام او را بگویید تا برخورد کنیم به طوری که تا زمانی که بنده در خدمت حفظ منافع ملت هستم احترام حفظ است اما اگر خلاف کنم قانون باید با بنده نیز برخورد کند، ما دین فروشی نمی‌کنیم چرا که باید برای دین سر هم داد.

احمدزاده اضافه کرد: ما 200 هزار شهید ندادیم که برخی رانتخواری کنند، ویژه‌خواری کنند هرکس در این مملکت سند دارد به قوه قضائیه مراجعه کند تا با او برخورد شود، به لحاظ ظرفیتی و قانونی امکان هیچ حرکت خلافی در موزه وجود ندارد.

وی دولت احمدی‌نژاد را دولت مظلومی خواند و گفت: احمدی نژاد کارگرزاده‌ها را وارد مدار قدرت کرد و فضای قدرت را شکست چرا که پیش از وی تنها 200 نفر در قدرت و پست‌ها می‌چرخیدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با استناد به سخنان رهبری مبنی بر اینکه ایشان بر ایرانی‌گری تأکید داشتند، افزود: رهبری فرمودند اگر می‌خواهید ایرانی‌گری کنید، بکنید اما بر ایران بعد از اسلام تأکید کنید یعنی ایرانی‌گری کنید و ایران قبل از اسلام مهم است اما تأکیدتان بر بعد از اسلام باشد و اعتدال شما با تأکید بر ایران بعد از اسلام باشد.

وی عنوان کرد: رد پای تاریخی خوبی از قبل اسلام به جا مانده به طوری مربوط به هنر، معماری، نقاشی و شعر و ادبیات است.

احمدزاده در ادامه سخنان خود گفت: چرا حقوق بشر برای سگ و گربه‌های آمریکا و اروپا هست و برای مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان نیست که این را نمی‌توان حقوق بشر نامید.

وی بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در خانه‌های مردم مظلوم فلسطین جایگزین شده است و از ملت‌های جهان می‌خواهد که او را به رسمیت بشناسد، این درست است که نباید به رسمیت شناخته شود. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: راه انقلاب راه روشنی است و باید امید را در مردم دمید تا هر روز خبرهای خوب به آنها برسد و به جای خبر منحوس اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، شادی را در مردم ایجاد کرد چرا که مردم باید شاد زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی استفاده از موسیقی کلاسیک و سنتی گرفته شود، جای آن موسیقی شیطان‌پرستی، پاپ و غربی می‌آید، این موسیقی‌ها با ساختار ذهن انسان تفاوت دارد چرا که موسیقی اصیل و سنتی مبتنی بر عرفان و فلسفه است و در موسیقی اصیل سنتی نمی‌توان شعر غیره خواند بلکه باید حافظ، سعدی و رودکی خواند.

احمدزاده اظهار کرد: فکر نکنید کسی که شلوار تنگ و جین می‌پوشد غربی بوده و ایرانی نیستند چرا که در دوران دفاع مقدس نیز جوانان ما از همین کوچه و محله به جبهه‌ها رفته و شهید شدند.

وی در پایان سخنانش نیز بدون مقدمه گفت: مشایی انسانی مؤمن، متدین و اصول‌گراست است که هدف وی نیز سرافرازی ایران و ایرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین