کد خبر: ۱۳۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰

رویانیان: قرار بود رییس سازمان تربیت بدنی شوم/ خون استقلالی‌ها هم قرمز است

آبرویم را برای پرسپولیس می‌گذارم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل باشگاه پرسپولیس امروز مهمان برنامه ورزش و مردم بود. 

رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس امروز برای نخستین بار پس از قبول یک سمت ورزشی در برنامه زنده ورزش و مردم حاضر شد و پاسخ‌گوی سوالات بهرام شفیع مجری این برنامه شد. او که با صدایی گرفته حرف می‌زد و به نظر سرماخورده بود در ابتدا برد تیم ملی را تبریک گفت: «با اینکه زمانش گذشته است اما باید برد تیم ملی مقابل بحرین را یک بار دیگر تبریک بگویم.»

او همچنین ضمن تسلیت به محمد دادکان به دلیل فوت والده‌اش گفت: «جا دارد ازهمین جا فوت مادر آقای محمد دادکان را هم تسلیت عرض کنم.» 

رویانیان این را گفت و در پاسخ به سوال شفیع که درباره چگونگی حضور او در پرسپولیس پرسید این طور جواب داد: «در طول دوران خدمتم برای جمهوری اسلامی هرکجا که به من گفته‌اند رفته‌ام. عرصه ورزش، نگاه ورزشی و چشم‌انداز آن برای مدیریت من این بود که ما چگونه باید باشگاه‌داری کنیم. من در ذهنم مدیریت ورزشی بود و علاقه داشتم که در این عرصه فعالیت کنم. من همه برنامه‌های وررزشی را نگاه می‌کردم و بیشتر نتایج را دنبال می‌کردم. وقتی وزیر ورزش تصمیم خود را اعلام کرد و به من گفت که به پرسپولیس بیایم تا 48 ساعت قبول نکردم. البته قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم و در زمان آقای سعیدلو قرار بود به عنوان قائم مقام سازمان فعالیت کنم اما رییس‌جمهور موافقت نکرد. من این را هم باید بگویم که اولین کاندیدای ریاست سازمان تربیت بدنی بودم. حتی از من برنامه گرفتند اما شرایطی به وجود آمد که این اتفاق نیفتاد. می‌خواهم این را بگویم که من خیلی هم از ورزش دور نبودم. حضورم هم در پرسپولیس این‌طور شد که به دعوت آقای عباسی به جلسه رفتم و هدفم رد پیشنهاد آنها بود. اما وقتی وارد اتاق شدم دیدم آقای پروین، پنجعلی و بقیه اعضای هیئت‌مدیره نشسته‌اند. آنها خیلی زود به جمع‌بندی رسیدند و پس از تصمیم نهایی من را به عنوان مدیر عامل انتخاب کردند. راستش من فکر کردم اگر کسی مدیر عامل نباشد شرایط پرسپولیس خیلی بد تر می‌شود. من به خاطر عشقی که به ورزش داشتم و با توجه به سابقه مدیریتی خودم این سمت را قبول کردم، آیا اشتباه کردم؟» 

در ادامه شفیع که آیتمی از بازی ایران و بحرین را پخش کرده بود به اخراج بازیکن این تیم اشاره کرد و در همین حین نظر رویانیان را در مورد داورهای ایرانی پرسید! که رویانیان گفت: «داورها ما خوب هستند البته نه خیلی در اوج هستند و نه در روی زمین. فکر می‌کنم داوران ما تحت فشار هستند ما باید به آنها کمک کنیم و از همه مهمتر حرمت آنها را حفظ کنیم.» 

مجری برنامه ورزش و مردم فلش بکی به زمان حضور رویانیان در ناجا زد و از او پرسید؛ زمانی که شما در ناجا بودید در گفت‌و‌گویی که با بولتن داخلی ناجا کردید گفته بودید که استقلالی هستید اما الان مدیرعامل تیم پرسپولیس شده اید که رویانیان گفت: «اولاً من در آن زمان مدیرعامل پرسپولیس نبودم. در ضمن همین حالا هم با خیلی از استقلالی‌ها مثل آقای قلعه‌نویی دوست هستم. آدم باید با درستی و عشق در هرکجایی که هست کار کند. من استقلالی نبودم و پرسپولیسی‌ام. این را هم خطاب به استقلالی‌ها می‌گویم که هیچ آدمی نمی‌گوید خون من آبی است هر کس این را بگوید من می‌کوبمش! خون من قرمز است و استقلالی‌ها هم بروند آزمایش بدهند تا ببینند که خون‌شان قرمز است.» 

او اما در مورد آن گفت‌و‌گو در بولتن بیشتر توضیح می‌دهد: «آن روز رییس راهنمایی و رانندگی کل کشور مدام در مورد رنگ قرمز، سبز و زرد حرف می‌زد، همان روز یکی از خبرنگاران از من پرسید شما چه رنگی را دوست دارید که من گفتم آبی و قرمز و بعد سریع گفت طرفدار کدام تیم فوتبالی هستید که من گفتم، استقلال، پرسپولیس، شموشک و شیرین فراز. باز هم می‌گویم که همه اشتباه می‌کنند و من پرسپولیسی هستم.» 

وقتی مجری برنامه در مورد کارت های سوخت از او پرسید رویانیان گفت که نه خودش کارت سوخت دارد و نه به کسی کارت سوخت داده است: «اولا من دو سال است که خودم آزاد بنزین می‌زنم. در ضمن من به کسی کارت سوخت نداده‌ام چون اصلاً این کارت‌ها را من تولید نمی‌کنم و شرکت نفت این کارت‌ها را صادر و از طریق پست به در خانه‌های آنها می‌فرستند.» 

شما رزومه موفقی دارید و در تمام شغل‌هایی که داشته‌اید موفق عمل کرده‌اید. فکر می‌کنید در پرسپولیس هم بتوانید همین روند را ادامه بدهید؟ این سوالی بعدی بود که شفیع از رویانیان پرسید. او گفت: «ادعا کردن خوب نیست و من هیچ ادعایی ندارم اما همه تجاربم را خرج می‌کنم، آبرو و اعتبارم را می‌گذارم تا پرسولیس موفق شود. من نوکر مردم هستم به خدا قسم ادعایی هم ندارم. من یک پلیسی بودم که 10 میلیون همیار پلیس را در مدارس راه‌انداختم. من 110 را طراحی و راه انداختم. اجرای آن با من بود و با وضو کار کردم و به نام امیرالمومنین 110 را راه انداختم. من در این کار مدیریتی وارد شدم و باشگاه را تحویل گرفتم به همین دلیل تمام تلاشم را می‌کنم تا پرسپولیس هم موفق باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین