کد خبر: ۱۳۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴
در نماز جمعه تهران

صدیقی: جنبش وال‌استریت به نابودی آمریکا منجر خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام‌جمعه موقت تهران گفت:‌ جنبش وال‌استریت به نابودی کامل آمریکا، اروپا و نظام سرمایه‌داری منجر خواهد شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز تهران به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و حضور پرشور مردم در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش آمریکا و اروپا این بود که ایران را نیز در کنار سایر کشورهایی قرار دهند که مبتلا به نارضایتی‌های مردمی هستند اما حضور پرشور مردم این تلاش آنها را خنثی کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این سفر تجلی عشق عمیق و همه جانبه اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه بود، تصریح کرد: ارادت عمیق مردم را نمی‌توان با فیلم و قلم نشان داد؛ هم امام راحل و هم خلف صالح‌شان مقام معظم رهبری به این مردم عشق می‌ورزند.

وی بر همین اساس رابطه مردم با رهبری را درس عبرتی برای حکام دنیا دانست و اضافه کرد: حکام دنیا و حکومت‌های منفور باید همین راهی را که امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌روند را در پیش بگیرند تا در دل‌ها برای خود کرسی پیدا کنند؛ چرا که هر کس در دل بندگان خداست، عرش‌نشین است.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمانشاه اشاره کرد که برای مسئولان بسیار آموزنده بود و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری حضور مردم همواره موجب پیروزی‌های ملت ایران بوده و صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری همچنین به چالش‌های نظام، همچون جنگ 8 ساله، دو فتنه پیچیده 18 تیر و انتخابات 88، تحریم اقتصادی و مسائل هسته‌ای اشاره کردند که حضور مردم موجب پیروزی و سرافرازی در همه آنها شد.

وی تصریح کرد: امروز اگر مشکل نابسامانی، اختلاس یا اخلال در شبکه اقتصادی کشور پیش آمده،‌ مسئولان به تنهایی نیروی کافی برای اصلاح آن را ندارند از این رو مردم در این صحنه نیز باید حضور داشته باشند؛ هرجا حضور، تعیین و تشویق مردم وجود داشته همواره با موفقیت همراه بوده است.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه در جریان اقتصادی اخیر که رقم بالایی است و مردم دل‌آزرده شدند، افزود: فرصتی پیش آمده که قوای سه‌گانه با حمایت مردم بتوانند شفاف‌سازی کرده و دست‌های خباثت را با یک برنامه مستمر در تمامی ادارات قطع و از مفاسد اقتصادی جلوگیری کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه‌ اگر مسئولی در کشور بخواهد کج‌روی کند و حرکت دیگری در مقابل انقلاب به راه بیندازد، مردم وی را حذف می‌کنند، گفت: مسئولان باید ابتکار عمل‌هایی در عرصه‌های مختلف برای مشارکت مردم در رفع مشکلات به وجود آورند.

وی با تأکید بر اینکه هر جا دولت زمینه را برای حضور مردم فراهم کرده موجب پیروزی شده است، اظهار داشت: در مسئله جهاد اقتصادی علی‌رغم قطع دست خیانت‌ها باید قوانین مناسب را آماده و برای شفاف‌سازی و ایجاد سیستمی که این فجایع دیگر واقع نشود را برای مردم به وجود آورد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: بانک‌‌ها باید کسانی را که رشوه داده و خیانت کرده‌اند را مجازات و راه برای حضور و فعالیت مردم به ویژه جوانان باز کنند؛ عزم قوه قضائیه در این زمینه جدی است و بررسی این موضوع در دستور کار قرار دارد و کسی که این مسئولیت را بر عهده دارد از مردم نیز کمک خواسته است اما باید صبر کرد تا همه عوامل مشخص شود.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل جهانی و منطقه‌ای نیز گفت: بی‌آبرویی آمریکا و آغاز فروپاشی نظام سرمایه‌داری، جنبش وال‌استریت و تظاهرات مردم در صدها شهر آمریکا خود یک هشدار بزرگ است.

وی افزود: کسانی که دم از آزادی بیان می‌زنند و در کشوری اگر یک صدای کوچک شنیده شود آن را در بوق و کرنا کرده و مدعیان حقوق بشر اعلامیه می‌دهند و تهدید به دخالت نظامی می‌کنند حال که مردم کشورهای خودشان بیدار شده‌اند برخورد بسیار خشنی با آنها دارند از این رو ممکن است در یک مقطعی با زور نظامی بتوانند این صدا را خاموش کنند اما این جنبش به نابودی کامل آمریکا، اروپا و نظام سرمایه‌داری به نابودی کامل منجر خواهد شد؛ همانگونه که بیداری اسلامی قطعا نظام جعلی اسرائیل را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مقامات کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایجاد اختلاف بین علمای شیعه و سنی برای شکاف بین مسلمانان است؛ از این رو علمای شیعه و سنی باید با به روز کردن اطلاعات خود بتوانند شرایط کنونی منطقه را رهبری کنند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: در بحرین و یمن همچنان ظلم آمریکا و عربستان ادامه دارد اما با مقاومت اسلحه‌های آنها را از کار می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار فارس حجت‌الاسلام صدیقی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، به بحث حیا پرداخت و اظهار داشت: شخصی نزد امام رضا(ع) مطرح کرد که بنده فقیر نیستم اما دزدی در مسیر، اموال مرا گرفته است به من وام بدهید تا به وطنم بازگردم و اگر دسترسی نداشتم همه آن را صدقه می‌دهم.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی حاضرین به اندرون رفتند امام رضا(ع) 200 اشرفی را درون جامه‌ای قرار داده و از بالای در به آن فرد دادند؛ وقتی از امام پرسیدند چرا به این شکل به وی پول دادید ایشان فرمودند که شاید از ما خجالت بکشد.

وی همچنین به حیاء خوف هم اشاره کرد و گفت: انسان در برابر قصور در شکر نعمت یا در اثر تخلف در وظایفش زمانی که به پیشگاه معبود می‌رود خجالتی کامل دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین گفت: پیامبر اکرم (ص) خطاب به اباذز فرمودند" ای اباذز خداوند متعال فرشتگانی دارد که هماره سرشان پایین است تا زمانی که خداوند به اسرافیل در روز قیامت دستور دمیدن در صور را بدهد و این فرشتگان تا آن زمان سر به زیر هستند و از خجالتی اینکه آنچنان که خداوند سزاوار بود نتوانسته‌اند عبادت کنند، سرشان پایین است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین