کد خبر: ۱۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹

کاتوزیان: اگر حاکمیت آستانه تحمل و مدارا را مقداری افزایش دهد، بازار انتخابات گرم‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: اگر حاکمیت آستانه تحمل و مدارا را مقداری افزایش دهد و گرایش‌های سیاسی و نخبگان احساس کنند برای حضور آنها میدان باز شده است بازار انتخابات گرم‌تر می‌شود.

حمیدرضا کاتوزیان این امر را موجب افزایش مشارکت مردمی دانست و افزود: مجموعه‌ای از حاکمیت باید نسبت به جریان‌ها و افکار و ایده‌های مختلف سیاسی موجود در کشور با مدارا و تحمل بالا برخورد کند، و نباید افراد به دلیل گرایش‌های سیاسی و سلایق فکری خود از مجموعه نظام حذف شوند و یا به آنها اجازه مداخله در امور انتخابات داده نشود.

به گفته وی، اگر با حالت مطرود کننده و بستن درها و راه‌ها بخواهند گروه‌ها و افراد زیادی را از جریان انتخابات حذف کنند این امر تاثیر مستقیمی بر میزان مشارکت مردم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جامعه ما جامعه‌ای هوشمند است و درک سیاسی بالایی دارد، لذا اگر مردم احساس کنند آزادی‌ها به اندازه کافی نیست و قانون اساسی رعایت نمی‌شود، مشارکت کاهش می‌یابد.

کاتوزیان در مورد حضور اصول‌گرایان منتقد در مجلس نهم گفت: فعلاً علائم و نشانه‌هایی مبنی بر این‌که اصول‌گرایان منتقد اجازه حضور در مجلس بعدی را نداشته باشند، وجود ندارد، اگرچه یک گروه فشار وجود دارد که از طریق رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی خود و نیز از طریق بعضی بلندگوها تلاش می‌کند فضای بسته ایجاد کند. اما این فشارها به نتیجه نمی‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین