کد خبر: ۱۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳

عصبانیت مورالس از ایران: در دادن کمک مالی بجنبید؛ حرف زیاد می‌زنید اما کار زیادی نکردید!

ایران: هر ریالی که داده می شود، حساب می شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخاب نوشت: در یکی از اسناد ویکی‌لیکس به عصبانیت و ناراحتی ایران و بولیوی از یکدیگر اشاره شده است. این سند در 13 ژانویه سال 2008 تنظیم شده است. 

در این سند ویکی‌لیکس آمده است: محمود احمدی‌نژاد با نماینده ویژه‌ی بولیوی کارلوس گارسیا در روز 10 ژوئن در تهران دیدار کرد. این دو در مورد روابط عمیق دو کشور اظهارات تکراری بیان کردند و هیچ توافق‌نامه و طرحی اعلام نشد.

جورج کابلر که منبع ما در وزارت خارجه بولیوی به عنوان مامور برنامه‌ریزی سیاست و خط مشی است، گفت: سفر گارسیا به ایران بیشتر یک نمایش بود. او از سوی مورالس پیغامی داشت که بود که حاوی این نکته بود: ایرانیان در دادن کمک‌های مالی تسریع و عجله کنند.

وی افزود: عصبانیت و ناراحتی بسیاری در بین مورالس و مشاوران ارشدش وجود دارد که در مورد ایران می‌گویند "حرف خیلی زیاد زده شده، اما کار زیادی نشده است".

میچیاکی نگاتانی، رئیس کمبته روابط بین‌الملل پارلمان بولیوی گفت: من با یکی از نمانیدگان مجلس ایران در اینجا دیدار کردم و او به من گفت که ایران از دولت بولیوی به خاطر عدم شایستگی و اینکه کارها و توافقنامه را پیگیری نمی‌کند ناراحت و عصبانی است.

نگاتانی گفت: ایران انتقاد کرده است که با وجود اعلام کمک 1.1 میلیون دلاری اقتصادی و تکنولوژیکی و ایجاد یک رابطه‌ی دیپلماتیک در بحبوحه‌ی هیاهوهای سال 2007 {در بولیوی} دولت بولیوی توانایی پیشرفت در اجرای طرح‌ها دو طرفه را ندارد و این دولت با انجام هر کاری مشکل دارد.

وی به نقل از نماینده مجلس ایران بیان کرد که حتی پروژه‌های کوچک مثل تاسیس کارخانه‌ی تهیه شیر در اداره گمرک بولوی گیر کرده است.
نگاتانی گفت: ایرانی‌ها گفته‌اند که این کمک‌ها بشردوستانه نیست بلکه شرط دارد. هر ریالی که داده می‌شود، حساب می‌شود و باید در عوض جبران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین