کد خبر: ۱۳۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

اصرار استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد و خواهش باهنر برای به تاخیر انداختن استیضاح

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از افشای اختلاس سه هزار میلیاردی اخیر جمعی از نمایندگان در صدد استیضاح وزیر اقتصاد برآمدند. 

تا کنون هيات رئيسه مجلس اين استيضاح را اعلام وصول نکرده است. همين مساله سبب شد تا نادرقاضی​پور نماينده اروميه که از استيضاح کنندگان است، در تذکری از باهنر که رياست جلسه را بر عهده داشت، بپرسد: چرا استيضاح را اعلام نکرديد؟ منتظر نظر کميسيون اصل نود هستيد يا می​خواهيد معطل کنيد تا به فصل بررسی به بودجه بکشد؟ يا بگوييد که انتخابات است و نهايتاً هم استيضاح وزير اقتصاد را اعلام وصول نکنيد؟ 

باهنر در پاسخ به وی گفت: بر اساس ماده 220 آيين​نامه داخلی مجلس، شما بايد استيضاح را به رئيس مجلس بدهيد! من رئيس جلسه​ام نه رئيس مجلس! 

پاسخ وي با اعتراض قاضی​پور مواجه شد که باهنر در واکنش به آن گفت: البته اين را من باب مزاح گفتم! اين طنز بود. البته من به عنوان رئيس جلسه همه وظايف رئيس مجلس را دارم. 

به گفته وی، بر اساس آيين​نامه داخلی مجلس، استيضاح وزرا در همان جلسه يا جلسه بعد بايد اعلام وصول شود اما او از استيضاح‌کنندگان خواهش کرد که منتظر نظر کميسيون اصل نود بمانند. چرا که اين کميسيون مشغول بررسي موضوع اختلاس است و زحمت زيادی کشيده شده که انشالله ظرف فردا يا پس فردا جمع‌بندی می​شود و گزارش اوليه‌شان را به مجلس می​دهند. 

باهنر با بيان اينکه پس از قرائت گزارش کميسوين اصل نود، مجلس يا قوه مجريه بايد اقدامات قانونی‌​ای بکنند، ادامه داد: برای همين از عزيزان خواستم برای همکاری و همگرايی مجلس، اين درخواست را يکی دو روز به تاخير بياندازند. اجازه بدهيد ما گزارش کميسيون اصل نود را بشنويم و بعد تصميم بگيريم. البته اگر باز هم علی‌رغم اين خواهش اصرار داشته باشيد، ما موظفيم استيضاح را اعلام وصول کنيم.
جالب آنکه دقايقی بعد شمس​الدين حسينی به صحن علنی مجلس آمد تا پاسخ‌گوی سوال مصطفی کواکبيان درباره نحوه اعطای سود سهام عدالت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین