کد خبر: ۱۳۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

کشتن ۴۸ شیر، ببر و سایر حیوانات رها شده از یک محوطه خصوصی در آمریکا

اکثر حیوانات به دستور پلیس شکار شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس در شهر زانسویل در ایالت اوهایوی آمریکا ده‌ها حیوان وحشی از جمله ۳۵ شیر و ببر را که از یک باغ وحش خصوصی رها شده بودند به ضرب گلوله کشته است. 

کلانتر مت لوتز گفت: "ما درباره حیوانات خانگی معمولی و متداول مثل سگ و گربه صحبت نمی‌کنیم. ببرهای بنگال ۱۳۰ کیلویی را ناچار شدیم شکار کنیم. وقتی اینجا رسیدیم، البته که امنیت عمومی نگرانی اصلی من بود. در مسیر دستور دادم هرحیوانی که به نظر می‌آید دارد (از محوطه مزرعه) خارج می‌شود را، از پا در آورند. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم حیوانات (خطرناک) آزاد در این ایالت بگردند."

آقای لوتز گفت که به اعتقاد پلیس اکنون به جز یک میمون همه ۵۶ حیوان دیگر کشته یا اسیر شده‌‌اند. 

به گفته پلیس، جسد تری تامپسون صاحب حیوانات که ظاهراً خودکشی کرده در مزرعه یافت شده است. 

در جریان عملیات پلیس از ساکنان منطقه خواست از منازل خود خارج نشوند. 

کلانتر لوتز گفت: "ما توصیه می‌کنیم مردم فعلاً در خانه‌های خود باشند. فردا هم توصیه می‌کنیم که مدارس در یکی دو منطقه تعطیل شوند، تا خطری برای دانش‌آموزانی که منتظر سرویس مدرسه هستند پیش نیاید. ما داریم تلاش می‌کنیم تا تمام تدابیر احتیاطی ممکن را اعمال کنیم." 

با انتشار خبر رهاسازی جانوارن وحشی و عملیات پلیس، کارمندان باغ‌وحش کلمبوس به محل اعزام شدند تا با استفاده از دارت‌های بیهوش‌کننده، امکان زنده‌گیری برخی از این حیوانات وحشی را فراهم کنند. 

آقای لوتز گفت تحقیقات اولیه نشان می‌‌دهد که صاحب باغ‌وحش حصارها را بازگذاشته بود. 

مقام‌ها گفتند که فرار حیوانات از مزرعه ۲۹ هکتاری و نزدیک بودن ساعات تاریکی دستور برای کشتار حیوانات را چاره‌ناپذیر کرد.

به این ترتیب ۴۸ قلاده از ۵۶ حیوان به دستور کلانتر به ضرب گلوله کشته شدند. 

۱۷ شیر و ۱۸ ببر بنگال از جمله حیوانات تلف شده بودند. 

جک هانا کارشناس حیات وحش و از شخصیت‌های تلویزیونی آمریکا گفت که به خصوص کشته شدن ببرها دردناک بود زیرا فقط ۱۴۰۰ قلاده از آنها در جهان باقی مانده است. 

شش حیوان شامل سه پلنگ، یک خرس قهوه‌‌ای بزرگ و دو میمون به دام افتاند و به باغ وحشتی در شهر کلمبوس در آن نزدیکی فرستاده شدند. 
جسد یک گرگ هم پیدا شد که به این ترتیب فقط یک میمون فراری ماند. 

جک هانا که خود قبلاً مدیر باغ‌وحشت کلمبوس بوده است گفت که بیهوش‌کردن حیوانات در تاریکی شب بسیار خطرناک بود و تاکید کرد که "کلانتر کار درستی کرده است." 

منتقدین می‌گویند شرایط و الزامات لازم برای نگهداری از حیوانات وحشی در قوانین ایالت اوهایو پیش‌بینی نشده و آمار جراحت‌ها و مرگ‌های ناشی از این ضعف قانونی در این ایالات بسیار بالا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین