کد خبر: ۱۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵

آيت‌الله نوری همدانی: در آمريكا و غرب 99درصد مردم در فقر هستند/ راه نجات آمريكا و غرب اجرای قوانین اسلامی است

موج بیداری به وجود آمده در آمریکا و غرب برگرفته از بیداری اسلامی است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم گفت: رباخواری، نحوه تصرف منابع و ثروت‌های ملی و مالیات گرفتن در امریکا و کشورهای غربی، شرایط را به گونه‌ای کرده است که 99درصد مردم در فقر و تمامی ثروت‌ها در اختیار یک درصد باقیمانده می‌باشد؛ این مسئله موجب به وجود آمدن قیام‌های مردمی شده است و تنها راه نجات آنها از این مشکلات، اجرای قوانین اسلامی در این کشور‌ها است.

آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌رییسه دانشگاه قم با اشاره به جایگاه علم در اسلام، اظهار داشت:‌ ارزش بالای علم در اسلام به دلیل نقش آنها در حفظ دین می‌باشد؛ به گونه‌ای که علما «ورثةالانبیاء» معرفی شده‌اند.

وی با بیان این که چنین فضیلتی، وظیفه سنگینی بر دوش علما می‌گذارد، گفت: این سخن بیان گر این است که علما باید همانند انبیای الهی در برخورد با نمرودها، فرعون‌ها و طاغوت‌‌ کوتاهی نکنند و به وظیفه الهی خود عمل کنند.

آیت‌الله نوری همدانی، علمای شیعه را مرزبانان اسلام ناب محمدی(ص) معرفی و بیان کرد: علما باید مراقب نفوذ افکار ضد دینی به حوزه اسلام باشند که لازمه موفقیت در این کار، شناسایی ترفند‌های دشمنان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... می‌باشد.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکل‌گیری حکومت اسلامی در این کشور و تأثیرگذاری آن در عرصه جهانی، دشمنان تلاش خود را گسترده‌تر از گذشته در نابودی اسلام به کار بسته‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط دشمنان دین برای حفظ منافع خود بسیج شدند و به صورت متحد در نابودی نظام اسلامی، کمر همت را بستند.

این مرجع تقلید افزود: دشمن گمان می‌‌کرد که انقلاب اسلامی، مسئله‌‌ای داخلی در راستای تغییر حکومت است، ‌ولی زمانی که مشاهده کرد تمامی تلاش‌ها و برنامه‌ها در راستای منزوی کردن اسلام و مسلمانان در حال نابودی است، با یکدیگر متحد شده و تلاش جدی‌تری را در نابودی آن به کار بستند.

وی با بیان این که دشمن در عرصه نظامی از شکست این انقلاب ناامید شد، گفت: امروز دشمن ترفند جدیدی را در دستور کار قرار داده و تلاش دارد در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... ایران اسلامی را به انزوا بکشاند که در این شرایط علما می‌توانند بیشترین نقش را در نابودی نقشه‌های دشمنان ایفا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نفوذ موج بیداری مردم در آمریکا و اروپا، اظهار داشت: این بیداری که برگرفته از موج بیداری اسلامی است،‌ آنها را به وحشت انداخته است و شرایط را برای کشورهای غربی دشوار ساخته است.

وی با بیان این که اسلام می‌تواند مسیر درست را به همه انسان‌ها نشان دهد،‌ گفت: اسلام برای هر جریانی پاسخ‌های از این رو باید منشأ مشکلات و مسائل به وجود آمده در این کشورها از سوی علمای اسلامی به جهانیان عرضه شود.

وی ادامه داد: رباخواری، نحوه تصرف منابع و ثروت‌های ملی و مالیات گرفتن در امریکا و کشورهای غربی، شرایط را به گونه‌ای کرده است که 99درصد مردم در فقر و تمامی ثروت‌ها در اختیار یک درصد باقیمانده می‌باشد، این مسئله موجب به وجود آمدن قیام‌های مردمی شده است و تنها راه نجات آنها از این مشکلات، اجرای قوانین اسلامی در این کشور‌ها است.

در ابتدای این دیدار، آیت‌الله احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه ارائه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین