کد خبر: ۱۳۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷
یک قرن پس از سفر فاتحان ناکام قطب ببینید:

تصاویر منتشر نشده از سفر بی‌بازگشت اسکات و همراهانش به جنوبگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 100 سال پس از سفر بدون بازگشت تیم رابرت فالکون اسکات، کاوشگر انگلیسی به قطب جنوب، برای اولین بار بسیاری از تصاویر وی از این منطقه دورافتاده در کتاب جدیدی که توسط یکی از نوادگان گروه اکتشافی نوشته شده، منتشر شده است. 

از میان 100 تصویر منتشرشده در کتاب «تصاویر گمشده کاپیتان اسکات» که به تازگی توسط دیوید ویلسون، برادرزاده ادوارد ویلسون در گروه اکتشاف‌گران قطب جنوب منتشر شده، بسیاری تا پیش از این به نمایش عمومی در نیامده بودند. 

ویلسون چندی سال قبل در یک حراج با تصاویر گمشده گروه اسکات روبرو شده و دست به جمع‌آوری آنها زده بود.

به گفته ویلسون، اگرچه تعداد زیادی از تصاویر اسکات از ماموریت کاوش قطب جنوب در سال‌های 1910 تا 1912 منتشر شده، اما بسیاری از آنها هرگز در نور روز نبودند. 

اگرچه اسکات در تاریخ 17 ژانویه 1912 به قطب جنوب رسید، پس از دو و نیم ماه تقلا، وی و همکارانش با مشاهده یک چادر با پرچمی بر روی آن دریافتند که آنها اولین کاوشگران قطب نبوده و پیش از آنها روآلد آموندسن نروژی، یک ماه جلوتر در 14 دسامبر 1911 به این مکان رسیده بود. 

جسدهای یخ‌زده این تیم چند ماه بعد در کنار دفتر یادداشت اسکات به همراه خاطرات افراد و طرح‌های ادوارد ویلسون و تصاویر هنری پیدا شدند. 

هربرت پونتینگ، عکاس رسمی کاوش قطب جنوب که اسکات را تا قطب همراهی نکرده بود، توانست تصاویر وی را به همراه تصاویر خود به انگلیس بازگرداند. 

تصاویر اسکات و پونتینگ از قطب جنوب نشانگر یک انتقال در علم اکتشاف بوده و نه تنها به ارائه اطلاعات ذی‌قیمتی از این ناحیه برای دانشمندان پرداخته، بلکه با این تصاویر به ثبت نام خود و همراهانشان در تاریخ پرداخته‌اند. {$old_album_137719}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین