کد خبر: ۱۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

امامی‌كاشانی: به‌خاطر خدا و امام زمان(عج) از هواها دست برداريم و به فكر وحدت كلمه باشيم

اگر مردم عوض شوند خداوند دين، نعمت و ولايت را از دست آن‌ها می‌گيرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «اساس تمام بدبختی‌ها این است که در جامعه اختلاف باشد» گفت: اگر امت اسلام به جان یکدیگر بیفتند خداوند نعمت خود را از آن‌ها می‌گیرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: آن‌چه جامعه را کاملاً تهی می‌کند اختلاف است، چراکه اختلاف، غیبت، تهمت و بدبختی‌های زیادی به دنبال خود می‌آورد.

وی با بیان این‌که «امروز مقتدای همه ما، انسان کامل یعنی امام زمان(عج) است» وجود امام عصر(عج) و زندگی در جامعه اسلامی را نعمتی برای انسان دانست و گفت: اگر این نعمت را نگه ندارید و این ولایت را حفظ نکنید خداوند نعمت‌ها را از شما می‌گیرد و آن وقت است که می‌گوید از دیگران نترسید بلکه از من بترسید یعنی به ما می‌گوید از آمریکا، اسراییل و این و آن ‌که می‌خواهند به نظام جمهوری اسلامی لطمه بزنند نترسید بلکه از من که خدا هستم بترسید که من این نظام را از دست شما بگیرم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «اگر مردم عوض شوند خداوند این دین، نعمت و ولایت را از دست آن‌ها می‌گیرد» افزود: نظام جمهوری اسلامی که امام(ره) آن را بر پایه اسلام بنیان گذاشت با این عظمت برپا شده است و ما باید این نظام را نگه داریم، حفظ کنیم و همه به دنبال این حقیقت باشیم.

امامی‌کاشانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با تهدیدات دشمنان اظهار کرد: چند روز قبل رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در رابطه با تهدید آمریکا مطالب بسیار عالی و بلندی را فرمودند. سیاستمداران در تحلیل‌های خود می‌گویند که پشتوانه رهبر انقلاب دو مولفه یعنی قدرت نظامی ایران و ملت ایران است، پس بیاییم این عزت را حفظ کنیم و به خاطر خدا و امام زمان(عج) از هواها دست برداریم و به فکر اجتماع، ‌انسجام و وحدت کلمه باشیم.

وی همچنین ملت ایران را قوی، شجاع، فداکار، پارسا و اهل ایثار توصیف کرد و با اشاره به شهادت تعدادی از پاسداران به ویژه سردار شهید تهرانی‌مقدم در انفجار اخیر در یکی از زاغه‌های مهم سپاه یادآور شد: شهید سردار حسن مقدم شخصیتی والا و برجسته بود و با وجود این‌که برخی رسانه‌ها و افراد از این حادثه خوشحال شدند ولی دشمن بداند که ما از این انسان‌های برجسته در کشور فراوان داریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به پیام غدیر خم اشاره کرد و گفت: پیام غدیر خم پیام نصب است. غدیر، نصب امیرالمومنین(ع) و علی نیز انسانی کامل و تماما وصل به خدا است. پیام غدیر بحث حکومت و قانونگذاری است یعنی در قانونگذاری پیرو علی باشیم، دروغ نگوییم، خلاف و ظلم نکنیم و وجود خود را به شربت و شیرینی ولایت شیرین کنیم. درست است که ما نمی‌توانیم مانند امیرالمومنین باشیم ولی حداقل در کارها، روش، گفتار، کردار، اموال، روابط و مسایل زندگی خود حداقل بر روی مرز اسلام و حلال و حرام بایستیم.

امامی‌کاشانی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد، یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهید چمران را گرامیداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین