کد خبر: ۱۳۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ادامه فعالیت اسکله‌های غیرمجاز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با وجود اسکله‌های غیرمجاز در کشور مبارزه با قاچاق کالا موفقیت‌آمیز نخواهد بود، گفت: تعطیلی اسکله‌های غیرمجاز پیش شرط مبارزه مؤثر و مطلوب با قاچاق کالا است. 

عبدالرضا ترابی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: وضعیت نامطلوب قاچاق در کشور و حجم گسترده ورود کالاهای قاچاق به کشور انجام اقدامات جدی و مؤثر در این زمینه را ضروری ساخته است. 

نماینده گرمسار افزود: از جمله اقدام‌های نرم‌افزاری برای مقابله با پدیده قاچاق اصلاح قوانین و به‌روزرسانی مقرررات موجود کشور در این راستا بوده است. 

وی با بیان این‌که تصویب لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله اقدامهای مؤثر در زمینه مقابله هدفمند و مناسب با قاچاق کالا در کشور است، گفت: این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است و با تصویب آن در صحن علنی، شاهد تأثیرهای چشمگیر آن در کاهش قاچاق کالا در کشور خواهیم بود. 

ترابی تصریح کرد: از جمله موضوع‌های مهمی که باید در مبارزه با قاچاق کالا به آن توجه جدی شود کنترل و نظارت بر اسکله‌ها و باراندازها و همچنین تعطیلی اسکله‌های غیرمجاز در کشور است. 

این نماینده مجلس هشتم تأکید کرد: حجم بالای ورود کالای قاچاق به کشور بدون وجود اسکله‌ها و باراندازهای غیرمجاز امکان‌پذیر نیست و و نهادهای متولی باید هر چه زودتر برای کنترل و نظارت دقیق این اسکله‌ها اقدام مؤثری انجام دهند. 

وی با بیان اینکه لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به موضوع اسکله‌های غیرمجاز توجه کرده است، یادآور شد: نظارت دقیق نهادها و دستگاه‌های متولی بر گمرکات کشور و همچنین استفاده از ابزارهای مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای نظارت مناسب از جمله موضوع‌هایی است که با تصویب این لایحه در مجلس به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین