کد خبر: ۱۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲
در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله

عضو کمیسیون امنیت ملی: باهنر به رهبری نامه نوشت و گفت که موسوی رأی می‌آورد

جنبش وال‌استریت با الگوی بسیجی پیش می‌رود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت اصول‌گرای «نسیم» متن کامل سخنان جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله را بدین شرح منتشر کرد:

تربیت جوانان خداجوی بسیجی، فتح‌الفتوح حضرت امام(ره) بود؛ این فرمایش مقام معظم رهبری است. همه ما این توفیق را داشتیم در این ایام از مقطع تاریخ شاهد بزرگترین تحول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشیم آن هم که دنیا را به سمت تاریکی و سمت انحصار پیش برده بود به حرفی که چند روز قبل انگلیسی اذعان کردند، خیلی قابل توجه است. حرفشان این بود که دیپلماسی ایران در این مقطع از تاریخ ارائه داده است در دنیا مشابه و نظیر ندارد. واقعیت امر این که امام(ره) منشأ قدرت را در جایگاه خودش در این کشور قرار دادند که آن قدرت پروردگار متعال است و قدرت پروردگار تجلی‌اش در قدرت مردم است و مردم اگر به قدرت عظیم خودشان پی ببرند هیچ قدرتی بر آنها نمی‌تواند به پیروزی برسد و این قدرت با دست خالی هم می‌تواند دنیایی را فتح کند. این الگوی جدید یا به قول انگلیسی‌ها یک دیپلماسی جدیدی بود که ایران خلق کرد و ارائه داد و با این نوع دیپلماسی و فرهنگ که ما آن را فرهنگ بسیجی می‌نمامیم انقلاب به پیروزی رسید. امروز اگر یمنی‌ها بخواهند پیروز بشوند، حداکثر به ۴۸ ساعت زمان بیشتر احتیاج ندارد چون مسلح‌ترین مردم در منطقه خاورمیانه یمنی‌ها هستند چرا که از آن نقطه به سراسر مناطق آفریقا سلاح قاچاق می‌شود. ولی یمنی‌ها معتقدند ما بایستی فقط با همان روشی که ایرانی‌ها و امام(ره) انقلاب را به پیروزی رساند، به پیرزوی برسند همانطور که امام(ره) اجازه نداد کسی دست به اسلحه ببرد، چون اگر اسلحه بخواهد سرنوشت تعیین کند، خیلی‌ها به اسلحه نیازمند می‌شوند که امکان تهیه برای آنان نیست و بعد می‌گویند بهتر است که در خانه بنشینیم چون مسلح نیستیم.

پس الگوی بسیجی الگویی است که ۳۳ سال ملت ایران را روی پا نگه داشت و منطق خودش را منشأ قدرت قرار داد و نه اسلحه و امکانات. ایمان، منطق، ایثار و فداکاری، مشرق، امید، اقتدار منشأ و قدرت هستند. موقعی که این الگو را مردم لیبی برای خود قرار دادند، امید پیدا کردند و به پیروزی رسیدند، بحرین، مصر، و حتی جنبش وال‌استریت با این الگو پیش می‌رود و این منطق کارش به جایی می‌رسد که زرادخانه‌های هسته‌ایی را در آمریکا از بین می‌برد نابود خواهد کرد و همینطور که شاه نتوانست از زرادخانه‌های خودش استفاده کند، دنیا به وسیله این منطق به امنیت می‌رسد و به همین جهت هست که ما شاهدیم قرن گذشته و در داخل جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری روی حضور مردم در صحنه بویژه در زمان انتخابات تأکید فراوان دارند و هر کس را هم مردم انتخاب می‌کنند، نظام جمهوری اسلامی احترام آنها را حفظ می‌کند تا جایی که از آن شرطی که امام و مقام معظم رهبری موقع تنفیذ حکم رؤسای جمهور یا سوگندی که نمایندگان می‌خورند، عدول نکنند. این تفکر بسیجی و این نوع تربیت و منطق توانمندی عرض اندام در همه میادین را در ذلت و جوهر خودشبه همراه دارد زمان تهاجم نظامی کوچکترین منطق است برای اینکه یک تهاجمی را به شکست بکشاند و این منطق در دفاع مقدس توانست به پیروزی برسد، همین را هفته گذشته در سفر یک روزه‌ایی که به لیبی داشتیم در جوانان بسیجی لیبی و بویژه فاتح طرابلس که یک جوان رشیدی با ۱۲۰۰ نفر مسلح آن شهر را فتح کرده بود دیدیم. در عرصه جنگ نرم و براندازی خاموش باز این منطق کارایی خودش را نشان می‌دهد و ما کارآیی این تفکر را در سال ۳۳ سال گذشته در تمامی عرصه‌ها و میادین دیده و لمس کرده‌اید. در دوره دفاع مقدس شاهد اوج آن بودیم که مقام معظم رهبری فرمودند بسیج که وارد میدان شد سرنوشت جنگ را تغییر داد و امروز همه ما مدیون این مردم هستیم و بسیجیانی که قریب 300 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند و امروز اقتدار نظامی ما ازا ین شجره طیبه و این نوع تفکر است.

چند سال قبل نشست مشترکی در بندرعباس با موضوع خلیج فارس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتیم. عزیزان بسیجی که در جلسه آمدند و گزارش دادند، می‌گفتند در این منطقه بویژه در تنگه هرمز نظام جمهوری اسلامی قدرت و اقتداری دراد که می‌تواند بدون اینکه یک تیر شلیک کند، کاری می‌تواند کند که حکم بنزین ریختن روی اقتصاد آمریکا را دارد که هر وقت مصلحت باشد این کار صورت می‌گیرد. ما این تفکر را یک روز هم حتی خاموش و غافل ندیده‌ایم. که امام فرمودند خطر آمریکا آنقدر جدی است که اگر غافل بشوید نابود می‌شوید دوستان در آن نشست می‌گفتند ما بعد از قطعنامه یک روز را هم در این منطقه غافل نبوده‌ایم و امروز این اعتماد به نفس و ایمان قوی و آمادگی عالی وجود دارد. در عرصه جنگ نرم که خطرناکترین عرصه است و بیشترین امید دشمن هم برای زدن ضربه، امروز و فردا همین عرصه است. شاهد بودیم همین چند هفته قبل هم برای حمله به ایران تاریخ هم تعیین کردند ولی بعد از روز خانم کلینتون گفت باز ما امیدمان به همان موج سبز در ایران است که باید آنها را حمایت کنیم. یعنی همان فتنه‌گران و کسانی که در داخل ستاد فتنه بودند و آمریکایی‌ها هیچ راهی جز این ندارند و ناچار متوسل به این کار شده‌اند چرا که اینها حتی جرأت شلیک یک تیر سبک را هم به سمت ایران ندارند فتنه ۸۸ را کسانی بوجود آوردند که روزی از مقامات نظام جمهوری اسلامی بودند.

تا به حال در این سی و سه سال سه بار به خطر افتاده است. یکی دفاع مقدس و جنگ هشت ساله بود دیگری زمانی که حضرت امام از میان امت رفت و اگر نبود آن اعتقادات راسخ شیعه می‌توانست امنیت به خطر افتد که الحمدالله برای یک ساعت هم این اتفاق نیفتاد و گر چه دیدیم در آن ایام دشمنان حتی چمدانهایشان را بسته بودند تا به تهران بیایند. بار دیگری که امنیت ملی به خطر افتاد در فتنه ۸۸ بود که اینجا امنیت ملی چنان به چالش کشیده شده که مقام معظم رهبری از آن به عنوان کودتای سیاسی تعبیر فرمودند و توسط کسانی که در چارچوبه مقامات جمهوری اسلامی نقش داشتند کسانی که در دوره رییس‌جمهور بوده است و دو دوره رییس مجلس را به عهده داشتند و یا نخست‌وزیر بودند همین‌طور نمایندگانی از ادوار گذشته مجلس و حتی نمایندگانی از مجلس فعلی و معاونین و وزرایی از دولت‌های قبل که عضو ستاد فتنه بودند. جنگ نرم زمانی که بخواهد ضربه اساسی را وارد سازد بایستی اتاق فرماندهی داشته باشد و آن اتاق فرماندهی نمی‌تواند خارج از جمع کسانی باشد که نفوذی در اداره کشور نداشته باشند این همان تکرار وقایع تاریخ است که مقام معظم رهبری در خطبه‌های ۱۴ خرداد در مرقد امام آن را ذکر کردند و فرمودند در آن زمان هم جناب طلحه و زبیر با علی‌ابن‌ابی‌طالب از سر جنگ درآمدند. هر جا که مقام معظم رهبری سراغ تاریخ رفتند، منظورشان این بود که امروز هم ما گرفتار همان مقطع هستیم از این جهت جنگ نرم خطرناک‌تر است. البته بخشی کوچکی از جنگ نرم، رسانه‌های بیگانه و ماهواره و کتاب و ترویج فساد و فشا و بی‌بند و باری و بدحجابی و غیره است ولی باز از این ناحیه دل ما نمی‌لرزد و نگران نمی‌شویم و هر وقت اراده‌ایی قوی حاصل می‌شود می‌توان این پدیده‌ها را مهار کرد ولی آنجایی که دل‌ها می‌لرزد، جایی است که می‌بینیم خواصی که بایستی پشت سر امت و ولی باشند در مقابل او ایستاده‌اند، و ملت و امت را تنها گذاشته‌اند و در یک حادثه سخت سکوت کرده‌اند که امیرالمؤمنان حضرت علی(ع) فرمود: شما با سکوتتان باطل را یاری نکردید ولی حق را ذلیل کردید و این سکوت خواص چقدر به امیر مؤمنان رنج داد. طلحه و زبیر به جنگ با علی(ع) آنجایی بود که مقام معظم رهبری در توصیف عاشورا سکوت‌ها و طعنه‌ها را به عنوان صبری سخت از شهادت و تشنگی بیان می‌کنند و می‌گویند برای امام حسین(ع) سختی آن تشنگی و آن آتش زدن حرم اهل بیت و شهادت عزیزان و فرزندانش نبود ولیکن صبر سخت برای ایشان آن بود که برجستگان آن روز جهان اسلام مثل عبدالله جعفرها، عبدالله زبیرها، عبدالله عباس‌ها به امام می‌گفتند این کار را نکن و این راه را نرو و ساکت باش و این سخت‌تر بود برای امام.

مقام معظم رهبری با این فرمایش می‌گویند که بر من سخت نگذشت که عده‌ایی بیایند و چهار تا لاستیک آتش بزنند، سخت آنجا می‌گذرد که کسانی که روزی پشت سر امام بودند و فریاد حمایت از امام می‌زدند به من پیغام می‌دهند که بیا مشکل و اختلافات را با آقای هاشمی حل کن. شخصیتی که محترم امت و الان عزیزش می‌داریم (عسکر اولادی) به درخواست خانم عفت مرعشی همسر آقای رفسنجانی می‌آید میانجیری کند بین مقام معظم رهبری و هاشمی که آقا می‌فرمایند مگر من با آقای هاشمی اختلاف شخصی دارم که شما آمدید میانجیگری کنید. یا اینکه بزرگانی بگویند بنشینند اختلافات شخصی‌تان را در انتخابات حل کنید آن هم زمانی که فتنه در صدد براندازی و نابودی نظام است؛ این صبر سخت بر ولی امر مسلمین است و این سخت است که در جمع خبرگان رهبری مقام معظم رهبری در تغییر روایت امیرالمؤمنین که فرمودند در فتنه چون بچه شتری باشید که نه شیری دارد که بدوشند و نه پشتی دارد که سوارش شوند. معنای این روایت این نیست که در فتنه کنار کشیده و ساکت باشید. مقام معظم رهبری در نهایت می‌فرمایند آن خوصای که در این حادثه سکوت کردند سکوتشان در طولانی شدن این فتنه سهم داشت. آن فتنه ۸ ماه به طول کشید و آن فاجعه در روز عاشورا بوجود آمد و آن همه دشمن به وجود آمد و آبروی نظام را بردند و نقطه نورانی رأی ۴۰ میلیون را مبدل به یک نقطه ضعف کردند و آنها تکلیفشان روشن است که صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلایم را از دست داده‌اند ولی خواصی که سکوت کردید و دو پهلو حرف زدید و بد تحلیل کردید در طولانی شدن فتنه سهیم هستید. نمی‌دانم حالا چطور شده است که می‌خواهند در رأس لیست اصولگراها در آن بالا هم قرار گیرند افرادی همچون آقای باهنر که سکوت کرد. او خودش به بنده گفت من نامه‌ایی به مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم خودتان را آماده کنید موسوی رأی می‌آورد. ما از این شخص حتی یک کلمه و یک جمله هم بر علیه فتنه در هیچ جایی ندیده‌ایم در حلای که این خطرناکترین پیچ انقلاب در سی و سه سال گذشته بود و ما سوگند خورده بودیم که از نظام دفاع کنیم باز در این حادثه هم بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها گره از کار انقلاب گشودند که مقام معظم رهبری در قم سال گذشته فرمودند که خیلی از خواص در این فتنه کم آوردند و مردود شدند ولی بسیجی‌ها ثابت کردند که به وظیفه‌شان به خوبی عمل خواهند کرد. در هشت سال دفاع مقدس حضرت امام مهر تأیید بر عملکرد بسیجیان زدند که آن سال‌ها درس‌هایی از عاشورا بود ولی سخت‌تر از عبرت‌های عاشورا پیش‌روی بود که بایستی عبرت می‌گرفتیم و این فتنه عظیم میدان آزمایشی بود که آیا از عبرت‌های عاشورا عبرت گرفته‌ایم یا خیر، اینجا هم مقام معظم رهبری مهر تأیید بر عملکرد بسیجیان زدند و آنها را قبول این آزمایش نامیدند.

پرسش و پاسخ

آیا این موضوع راجع به نامه آقای بهزاد نبوی به خانم کلینتون درست است؟

بنده چیزی در این مورد نشنیده‌ام، اما چارچوب سیاست اینها در فتنه با آمریکایی‌ها و بالعکس جزو مستندات مسلم فتنه است و اینها همه به همین ملت گفته‌اند ما راهی به جز حمایت از اینها نداریم چرا که اینها فقط می‌توانند در ایران به سیاست‌ ما کمک کنند.

دیپلماسی ایران اسلامی، امروز چقدر توانسته است تحولات منطقه و جهان اسلام را مدیریت کند آیا به نظر شما نمره قبولی می‌گیرد؟

دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنانی که رایج است یک دیپلماسی آشکار و یک دیپلماسی پنهان است، دیپلماسی آشکار جزو وظایف وزارت امور خارجه است و این وزارتخانه هم در این عرصه وظایف و اقدامات و تاکتیک‌هایش در شورای عالی امنیت ملی بسته می‌شود مثلاً همین سفر آقای صالحی به عربستان، اینکه چه بگوید و با چه هدفی برود در شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌شود و این نیست که آقای صالحی و معاونین او بنشینند و تصمیم بگیرند و بعد هم سوار بر هواپیما و به عربستان بروند. اینکه در مصر برویم به لیبی برویم و در تونس اینگونه عمل کنیم، همه براساس تدابیر خاصی است که در این فضا ستاد کاملاً فعال است و قوی‌ترین اقدامات را هم در سطح جهان در بحث بیدرای اسلامی جمهوری اسلامی ایران تشیل داده و از آن خود کرده است. نشست بیداری اسلامی و ارائه یک نقشه راه توسط مقام معظم رهبری در تهران و کنفرانس عظیم فلسطین که در مقطع حساس تاریخ، تاریخ فلسطین شکل گرفت در حالی که آمریکا آن سناریوی خبیثانه را در سازمان ملل طراحی کرده بود، آن تشکیل دولت فلسطینی در چارچوب طرح سازش با اسراییل تا اینکه دولت فلسطینی به رسمیت شناخته شود و متقابلاً جهان عرب و فلسطینی‌ها هم اسراییل را به رسمیت بشناسند. در یک چنین فضایی که حتی احساسی هم در سازمان ملل طراحی کرده بوده و همه را هم جمع کرده بودند اگر مخالفت می‌کردیم با تشکیل دولت فلسطین، می‌گفتند تشکیل دولت فلسطین در دنیا دو تا مخالف بیشتر ندارد. یکی ایران و دیگری اسراییل است و اگر موافقت می‌کردیم می‌گفتند بسم‌الله قسمت اول آن را قبول کردید، قسمت دوم هم که قبول کشور صهیونیستی و دولت اسراییل هست را باید به رسمیت بشناسید در چنین مقطع حساس کنفرانس فلسطین را مقام معظم رهبری از قبل تدبیر فرموده بودند ولی به موقع تشکیل دادند و آن جمله راهبردی «از نهر تا بحر» را که سرزمین متعلق به فلسطین‌هاست را عنوان کردند و در همان کنفرانس اسماعیل هنیه از غزه آمد و همان فرمایش مقام معظم رهبری را تایید کرد و خالد مشعل هم همین کار را کرد. همینطور تشکیل مجمع جهانی شورای مرکزی بیداری اسلامی که اخیراً در تهران تشکیل شد تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز است و همین منشأ عصبانیت آمریکاست. آمریکایی‌ها که عراق را اشغال کردند تا حاکمی از خودشان تعیین کنند رهبران همیشه بمانند کارشان به جایی رسیده که راضی شده‌اند چند نفر را در کشور عراق فقط برای آموزش نگه دارند این در حالی است که عراقی‌ها در پی امضای تفاهمنامه امنیتی با آمرکیایی‌ها بودند و اینجا جمهوری اسلامی به مددشان رفت و نگذاشت و به اینها امید داد تا جایی که خروج کامل در سال ۲۰۱۲ را توافق کردند. اینکه امروز شاهد در هم ریختن سنگرهای کلیدی و راهبردی آمریکایی‌ها در منطقه بویژه مصر و انفغانستان و عراق هستیم ناشی از دیپلماسی آشکار و پنهان جمهوری اسلامی با محور ولایت است که دولت‌ها هم قدم‌هیای برداشته‌اند.

فرق بیداری اسلامی و بیداری انسانی در چیست؟

ما فقط بیداری اسلامی می‌شناسیم و چیزی به نام بیداری انسانی انحراف آن هم از خط مقام معظم رهبری است.

چرا در زمان قبل از فتنه سال ۸۸ حفاظت اطلاعات عملکرد قوی‌تری در جهت شناسایی عوامل فتنه از خود نشان نداد؟

احکام اسلام حکم نمی‌کند به اینکه اقدامی صورت گیرد قبل از اینکه آنها دست به عملی بزنند و مردم با مشاهدت‌های عینی خودشان باید به بصیرت برسند و این با دستگیری زودهنگام سران فتنه امکان‌پذیر نبود. البته احساسات ما این را حکم می‌کرد که باید با سران فنه صریح برخورد شود و زندانی شوند ولی دیدیم که چگونه زندانی شدند و با چه تدبیر و روشی که با حداقل هزینه‌ها و بدون قهرمان‌سازی این کار صورت گرفت.

عملکرد مجلس هشتم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کارنامه مجلس هشتم را مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با نمایندگان مجلس جمع‌بندی کردند. در چند جمله نکاتی را در مورد مجلس هشتم مطرح کردند که در ارتباط با مجالس گذشته بی‌نظیر است و آن موضع‌گیری‌های مجلس و نمایندگان در بحث حوادث مهم و هجمه‌هایی که بر علیه انقلاب بود که تعابیر آن بسیار زیبا و برجسته و با کلمات افتخارآفرین از موضع‌گیری‌های مجلس هشتم تجلیل کردند که باز در یک جلسه خصوصی که حدود ۳۰ نفر از نمایندگان خدمت ایشان رفته بودیم به طور مشخص فرمودند این نوع ادبیاتی که شما دارید، در جریان مواضع‌تان هستم که این همان جوهر انقلاب است و وجود این فکر در مجلس اطمینان‌آور است که مجلس می‌تواند. اگر این موضع‌گیری‌های قاطع نبود نه توسط همه نمایندگان چرا که بعضی از اصولگرایان هم دو پهلو حرف زدند و حتی به نفع فتنه سیاه‌نمایی کردند، موجب جلب رضایت رهبری شد وک ارنامه قبولی به مجلس دادند ولی بارها و بارها ایشان به همان نکته‌ایی که در کرمانشاه در جمع دانشگاهیان ایراد کرد که وظیفه رهبری آنجاست که ببینید انحرافی در اصول پیش می‌آید و نه در همه امور، از قبیل وظایف رییس‌جمهور، نمایندگان. این را آقای مطهری در مجلس خواند و گفت این را باید با آب طلا بنویسیم به او گفتم ایا شما همین حرف را قبول داری مگر آقا در چند مقطع در مجلس هشتم به من و شما پیغام ندادند که اگر نظر من را می‌خواهید من مایلم کابینه یکپارچه رأی بیاورید چون استراتژی فتنه بعد از انتخابات پنج تاکتیک بود که آقای هاشمی آن را مدیریت می‌کرد اول شورش و بحران؛ مردم زیر سولا بردن تنفیذ که عملاً اصحاب فتنه نیامدند و در مراسم تحلیف در مجلس هم نیامدند چون دولت را مشروع نمی‌دانستند چهارمین آن عدم رأی به کابینه و اینکه رأی نیاورد.

آقا به آقای لاریجانی نظرشان را راجع به کابینه گفته بودند ولی لاریجانی ضعیف اطلاع‌رسانی کرد وقتی چنین شد از طرف آقا مکتوب یادداشتی آمد که اینگونه فرموده بودند اگر مجلس نظر من را می‌خواهد من مایلم کابینه یکپارچه رأی بیاورد در مورد صدار بانوان با آقای احمدی‌نژاد گفت صدارت بانوان شبهه شرعی ندارد و شما تلاش کنید نظر مراجع را در قم متقاعد کنید. و چنین شد که کابینه رأی آورد. پنجمین بحران استیضاح رییس‌جمهور در مجلس بود که ماجرای طرح سولا از رییس‌جمهور در مجلس در راستای همین بحران بود.
طرحی دیگری که در مجلس در راستای اهداف فتنه‌گران در دست پیگیری بود طرح انفکاک انتخاب ریییس بانک مرکزی دولت و واگذاری آن به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که این طرح توسط آقای باهنر و گرانمایه ارائه شده بود تا بانک مرکزی از زیر نظر دولت خارج و تحت نظر اقتصاددانان و بخش خصوصی قرار گیرد به این بهانه که ممکن بانک مرکزی تحریم شود و لذا اگر بانک مرکزی دولتی نباشد تحریم نمی‌شود. در این باره هم رهبری پیغام دادند ولی توجه نشد. در زمان رأی‌گیری هم سیستم رأی گیری در مجلس برای اولین بار به یک باره قطع شد ولیکن بعد از ناهار و نماز متوجه شدیم که طرحی برخلاف آیین‌نامه گنجانده بودند که ریاست بانک مرکزی باید در مجلس رأی اعتماد بگیرد این در حالی است که قانون اساسی می‌گوید فقط اعضای کابینه باید از مجلس رأی اعتماد بگیرند، خلاصه این طرح در مجلس رأی آورد ولیکن شورای نگهبان آن را رد کرد ولی دوباره در مجلس پافشاری کردند و به مجمع تشخیص رفت و مجمع تشخیص هم تصویب نشد به ناچار تصویب کردند که ریاست بانک مرکزی در جلسه‌ایی که سران سه قوه حضور دارند با رأی سران سه قوه تعیین شود که بلافاصله دفتر مقام معظم رهبری پیغام دادند که این مصوبه ابلاغ نشود به صدا و سیما هم گفتند اعلام نشود و بعد نامه مقام معظم رهبری آمد که فرمودند این بند به گونه‌ایی اصلاح شود که عزل و نصب ریاست بانک مرکزی در اختیار رییس‌جمهور باقی بماند. این طرح در راستای اهداف فتنه بود چرا که درصدد این بودند که قدرت اقتصادی را از دست دولت بیرون آورند و آن را در حوزه‌ایی ببرند که نفوذشان در بخش خصوصی عرض اندام بیشتری دارد.
اتفاقات این‌چنینی در مجلس رخ داده است ولی سر جمع در این فتنه وجود این مواضع محکم از افراد توانست فتنه را در نهاد مجلس مهار کند در حالی در هیات رئیسه و شخص آقای لاریجانی فرمانش به آن طرف بود و در جلسات غیرعلنی در روزهای اول فتنه به گونه‌ای تحلیل می‌کرد که فتنه پیروز است و به مقام معظم رهبری هم این‌گونهگفت که روز قدس یکی شما بودید و یکی هم سبزها و همین‌طور دیگران ولی بحمدالله تا الان به خیر گذشته است.

نظر شما در مورد جریان فتنه و انحراف چیست؟

انحراف و فتنه دو روی یک سکه‌اند و از همدیگر جدا نیستند به گونه‌ای که در چار مبنا نقطه نظر مشترک دارند و این نشان می‌دهد که از یک منشاء فکرشان نشات می‌گیرد. فتنه و انحراف در مبانی اعتقادی جمهوری اسلامی هر دو مقابل تفکر امام و مقام معظم رهبری صف‌آرایی کرده‌اند دوم اینکه هر دو در مبانی مسایل فرهنگی مروج اباحی‌گری و بی‌بند وب اری و بدحجابی و در عرصه هنر و سینما نقطه نظر مشترک دارند و به همین منوال هم عمل کرده‌اند. سوم اینکه در مبانی سیاست خارجی هر دو طرفدار و تلاش می‌کنند در جهت برقراری رابطه با آمریکا هستند . آقای دکتر فیروز‌آبادی می‌گفت زمانی که آقای هاشمی رئیس جمهور بود سه بار مرا خواست و گفت در شورای عالی امنیت ملی همه معتقدند و ن ظر دارند که باید رهبری در برابر آمیکا کوتاه بیاید و فقط شما مانده‌اید و من مخالفت کردم و این موضوع را به مقام معظم رهبری گفتم. اتفاقا آقای هاشمی خدمت حضرت آقا می‌رود و همین را می‌خواهد و به مقام معظم رهبری می‌گوید که شورای عالی امنیت ملی اتفاق نظر دارند که شما در برابر آمریکا باید کوتاه بیایید و حضرت آقا می‌فرمایند خیر اجماعی در کار نیست، آقای فیروز‌آبادی خودشان به من گفته است که من مخالفم و این اواخر هم آقای هاشمی اعتراف کرد که ما می‌خواستیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم ولی رهبری نمی‌گذاشتند. تلخی برخورد ما با آمریکایی‌ها به خاطر مخالفت ایشان بود و الا رابطه ما با اروپایی‌ها برقرار شد و حتی در پاکستان ملک عبداللهدر ماشین ما سوار می‌شد. بعد در ماه مبارک رمضان امسال در دیدار مسئولان نظام دو سوم فرمایشات مقام معظم رهبری در پاسخ به این اظهارات منحرفانه آقای هاشمی بود و به صراحت فرمودند که در آنز منی که شما با اروپایی‌ها خوش و بش می‌کردید، شما را در دادگاه میکونوس محکوم کردند و از همین حسینیه به آنها سیلی نواخته شد. سفرای اروپایی رفتند بعد که می‌خواستند برگردند حضرت آقا آنها را معطل نگه داشتند و بعد فرمودند که بیایید ولی سفیر آلمان نیاید. چهارمین بحث مشترک فتنه و انحراف اینکه در مبانی سیاسی دنبال ریشه‌کن کردن تفکر اصولگرایی هستند تفکر اصولگرایی هم همان تفکر اسلام ناب است که امامـ(ره) داشتند و امروز بسیجیان دارند.

در مورد سوال از رئیس‌جمهور متاسفانه آقای احمدی‌نژاد بیشترین کمک را کرد که مجلسی‌ها جرات کردند طرح را بیاورند و تا قبل از خانه‌نشینی رئیس جمهور در گوشی از این حرفها می‌زدند ولی امضای این طرح را در همان روزهای خانه‌نشینی احمدی‌نژاد جمع کردند. کسی که این قدر با نذر و نیاز و عشق و علاقه مردم آمده اس، این خطاهای استراتژیک را هم داشت.

چرا ایران با دشمنی عربستان در تصویب قطعنامه علیه ایران مقابله نمی‌کند؟

امروز راهبرد آمریکا در منطقه این است که یا ایران در اولویت اول با عربستان درگیر شود چرا که این تنها راه برون رفت آمریکا از اینب حران عظیم در منطقه و مهار بیداری اسلامی و آن قضایا در آمریکا این است که جنگی در منطقه رخ دهد. همه طراحی‌ها، بحث هسته‌ای، حقوق بشر همه و همه به خاطر آن عصبانیت شدید آمریکا از این تحولات است و همه جا هم می‌بینید که حرف اول آخر دست ایران است و ایران بازی آنها را در منطقه به هم ریخته است و ایران هم راهبردش این است که فضای منطقه را به گونه‌ای مدیریت کرده و این جنگ نرم را طوری مقابله کند که روند طبیعهی بیداری اسلامی راه خودش را طی کند. بنابراین ضمن اینکه عربستان در مقابل ما کاملاً در حال بازی است و واقعا هم یک دشمن سرسخت و بزرگترین مانع است ولی امروز راهبرد ما خنثی‌سازی راهبرد آنهاست و به وقتش ان‌شاءالله آن جریان داخلی در عربستان هم کار خودش را خواهد کرد.

در مورد توافق امنیتی ایران و سوریه توضیح دهید.

حقیقت این است که بیداری اسلامی خیلی‌ها را از خواب بیدار کرده است از جمله چین و روسیه و اینها نگرانی از تحولات در کشور خودشان هستند و یک انگیزه آنها در نزدیکی با ایران و هماهنگ شدن در این قطعنامه‌ها این مسائل است و ارتباط با ایران را برای خودشان سرنوشت‌ساز می‌دانند و در این قطعنامه شورای حکام بیشترین همکاری‌ها و تاثیرگذاری‌ها را روسیه و چین داشتند ضمن اینکه کشورهای جنبش عدم تعهد خیلی خوب از ایران حمایت کردند و قطعنامه چهاربار تعدیل شد و قطعنامه‌ای مشابه همن چیزهایی که ما قبلا گفته بودیم تصویب شد. به هر صورت منطقه با این تحولات عظیم باعث توجه در روسیه شده است و انتخاباتی که در روسیه پیش‌روست و پوتین کسی است که دوباره پا به عرصه قدرت می‌گذارد و او برخلاف مدودف نظر منفی نسبت به آمریکا و اروپا دارد و احزاب روسیه که آمده بودند حرفشان در تهران این بود که ما مدودف را آوردیم ولی متاسفانه به غرب گرایش پیدا کرده و ما از او ناراضی هستیم. باهنر به رهبر انقلاب نامه نوشت و گفت که میرحسین موسوی رأی می‌آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین