کد خبر: ۱۴۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۲

ریچارد شیردل؛ شکارچی دختران در سایت همسریابی/معمای قتل مرموز زن تنها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه مشهد از مرگ دو کودک خردسال به علت برق‌گرفتگی ناشی از بازی با کولر خبر داد. 

دکتر رضا وفایی‌نژاد گفت: تکنسین‌های اورژانس روز گذشته از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در روستایی در خواف قرار گرفتند. 

تکنسین‌های اورژانس با حضور در صحنه حادثه با پیکر بی‌جان دو کودک سه و چهارساله مواجه شدند که به علت برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده بودند. 

به گزارش ایسنا، تکنسین‌های اورژانس با بررسی دریافتند که این دو کودک در حال بازی با کولر برقی و فشار دادن کلیدهای آن بودند که به علت اتصالی برق، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

بازداشت باند ۶ نفره اراذل و اوباش معروف در کرج 

خبرگزاری مهر نوشت: با تلاش ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز افرادی که با تشکیل یک باند ۶ نفره از اراذل و اوباش، با انجام اعمال هنجارشکنانه و تهدید اهالی باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند شناسایی و دستگیر شدند. 

سرهنگ نادر سرکاری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز در تشریح این خبر گفت : در پی در یافت گزارشهای مردمی در خصوص اینکه افرادی با تشکیل یک باند شرارت در شهرک بعثت کرج با بکارگیری سلاح سرد و انجام اعمال هنجارشکنانه به تهدید اهالی و ایجاد رعب و وحشت در آنها شده‌اند پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت. 

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با تشکیل ۲ اکیپ عملیاتی از کارکنان مجرب و کار آزموده با انجام یک ماه کار تحقیقاتی و اطلاعاتی درمحل و شناسائی کلیه پاتوق‌ها، مخفیگاه‌ها و محل سکونت آنها و اطمینان از حضور افراد شرور در محل‌های ازقبل شناسائی شده با هماهنگی مقام قضائی یکی از متهمان به نام «آرمین» که دارای یک واحد صنفی فروش مکمل‌های غذائی در پاساژی واقع در یکی از خیابان‌های کرج بود را شناسایی و پس از ۳ساعت که از سوی ماموران تحت مراقبت‌های نامحسوس بود در یک فرصت مناسب دستگیر شد. 

سرهنگ سرکاری تصریح کرد: با راهنمایی‌های متهم دستگیر شده ۳ نفر دیگر از همدستان وی به نامهای «امیر»، «مسعود» و «هرمز» در یک واحد صنفی نانوایی و ۲ نفر دیگر نیز در باشگاه بدنسازی به همراه یک قبضه شمشیر دستگیر شده و در بازرسی از نانوایی سه قبضه قمه کشف و ضبط و متهمان جهت بازجویی‌های بیشتر به پلیس اطلاعات منتقل شدند. 

متهمان در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر شرارت، عربده کشی و نزاع دسته جمعی اعتراف کردند.

«ریچارد شیردل» دستگیر شد
شکار دختران جوان در سایت همسریابی 

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار که با وعده ازدواج دختران جوان را اغفال می‌کرد، خبر داد. 

سرهنگ محمدحسن شکریان در تشریح این موضوع گفت: چندی پیش زن جوانی به این پلیس مراجعه و عنوان کرد مدتی قبل در یکی از سایت‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده و بعد از مدتی با فردی به اسم «ریچارد شیردل» از طریق اینترنت برای ازدواج آشنا شده است.
 
شاکی در ادامه به ماموران گفت که بعد از چندبار تماس تلفنی برای آشنایی بیشتر با یکدیگر قرار ملاقات گذاشته و «ریچارد» در اولین قرار ملاقاتشان از زن جوان یک میلیون تومان گرفته و پس از آن از او اطلاعی در دست نیست. 

شکریان اضافه کرد: ماموران بعد از هماهنگی مقام‌قضایی برای شناسایی متهم وارد عمل شدند و در یک تحقیقات جامع توسط کارشناسان متهم را شناسایی کردند. رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: ماموران بعد از زیرنظر گرفتن مخفی‌گاه متهم در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند. در تحقیقات بیشتر از متهم مشخص شد او افراد دیگری را به همین شیوه اغفال کرده است. 

معمای قتل مرموز زن تنها 

خبرگزاری مهر نوشت: پرونده قتل مرموز زن تنها در خانه‌اش با شناسایی و دستگیری چند مظنون وارد مرحله تازه‌ای شد. 

رسیدگی به این پرونده از اواخر آبان امسال همزمان با کشف جسد زن تنهایی در خانه اش در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مشهد قرارگرفت. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه قاضی شاکر بازپرس جنایی مشهد در محل جنایت حاضر شده و با جسد زینب ۶۸ ساله روبرو شدند.
 
زن سالمند با یک ضربه کارد به قتل رسیده بود و چند ساعت از مرگ او می‌گذشت. عامل جنایت نیزبه راحتی وارد خانه مقتول شده و پس از قتل بدون سرقت از محل گریخته بود.
 
با افشای این موضوع ماموران احتمال دادند زینب قربانی جنایتی کور شده است. از سوی دیگر در بازرسی خانه مقداری مواد مخدر کشف شد که این موضوع فرضیه قتل با انگیزه انتقامجویی را نیز مطرح کرد. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد زن تنها آن شب تعدادی از بستگانش را برای میهمانی به خانه‌اش دعوت کرده بود که میهمانان پس از رسیدن به آنجا به غیبت او مشکوک شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بودند.

پس از بررسی‌های مقدماتی جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. 

همچنین با دستور بازپرس شاکر تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند.
 
ماموران در نخستین گام شناسایی افرادی که به آن خانه رفت و آمد داشتند را در دستور کار قرار داده و موفق به دستگیری چند مظنون در این رابطه شدند. در حال حاضر تیم جنایی تحقیقات از مظنونان را آغاز کرده تا گره از معمای این جنایت مرموز باز کند.

انصراف زن از گرفتن اجرت المثل به خاطر ترس از ادامه زندگی 

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده ابتدا اجرت‌المثل ۲۲ ساله خود را خواست اما از ترس پاشیده شدن زندگیش از خیر آن گذشت. 

این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست اجرت‌المثل خود را به قاضی شعبه ۲۴۵ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود ۲۲ سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: شوهرم خسیس است و حاضر نیست نفقه و اجرت‌المثل مرا بدهد ولی من از خیر گرفتن نفقه‌ام گذشته‌ام و تنها اجرت‌المثلم را می‌خواهم. 
شوهرم می‌گوید نه نفقه و نه اجرت‌المثل به من می‌دهد بلکه تنها مهریه‌ام که 100 هزار تومان است را می‌پردازد چون تنها این امر را حق من می‌داند. 

زن بار دیگر در برابر قاضی این پرونده با اشاره به اینکه شوهرم می‌خواهد مهریه‌ام را به نرخ روز بپردازد ولی من تنها اجرت‌المثلم را می‌خواهم، اظهار داشت: طی ۲۲ سال زندگی مشترک با ۲ فرزند نتوانستم رفتارش را تغییر دهم. شوهرم لجباز بوده و از روی لجبازی حاضر به پرداخت اجرت‌المثل من نیست بنابراین من راهی جز آمدن به دادگاه ندارم و از درخواستم منصرف نمی‌شوم. 

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه همسرم می‌داند که من با این موضوع موافقت نمی‌کنم بنابراین بی‌جهت به دادگاه آمده است، گفت: در واقع همسرم با این درخواستش تنها زندگیمان را خراب می‌کند و من نسبت به او بدبین می‌شوم. این رفتار همسرم باعث می‌شود که تصور کنم که او مرا برای اموال و گرفتن حقوقش می‌خواهد بنابراین می‌خواهم او برای حفظ زندگیمان از درخواستش منصرف شود. 

زن بار دیگر عنوان کرد: اگر شوهرم بخواهد مرا طلاق بدهد و زندگیمان خراب شود هیچ‌گاه حقوقم را نمی‌خواهم بنابراین در حال حاضر نیز از درخواستم منصرف می‌شوم. مرد در انتها بیان کرد: من اجرت‌المثل همسرم را نمی‌دهم ولی خود نیز خواهانم که مهریه او را بپردازم و از همسرم می‌خواهم که این موضوع را قبول کند. بعد از چند دقیقه سکوت از سوی زن و قاضی، مرد محکوم به پرداخت مهریه زن شد و به دلیل منصرف شدن زن از درخواست اجرت‌المثلش حکمی در این راستا صادر نشده و جلسه خاتمه یافت.

مسافرکشی، شگرد مرد دغل باز برای فرار از پرداخت مهریه ۵۱۴ سکه‌ای 

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم وضع مالی خوبی دارد ولی برای اینکه از پرداخت مهریه ۵۱۴ سکه‌ای من فرار کند با پیکان مسافر کشی کرده و مدعی است که شغلی ندارد. 

این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی شعبه ۲۵۰ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه شوهرم حاضر نیست مهریه من که ۵۱۴ سکه بهار آزادی است را بپردازد، گفت: شوهرم مدعی است که وضع مالی خوبی ندارد ولی من می‌دانم که شوهرم ۳ ملک در تجریش داشته و به نام مادرش کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۷ سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، افزود: مهریه‌ام را می‌خواهم و اگر شوهرم نخواست که ۵۱۴ سکه بهار آزادی به من بدهد، حاضرم یکی از املاک او در تجریش را به جای مهریه‌ام قبول کنم. شوهرم برای فرار از پرداخت مهریه من هر کاری انجام می‌دهد حتی حاضر است که ماشینش که یک پیکان است را به نام اقوامش کند. 
می‌خواهم مهریه‌ام را بگیرم و خیالم راحت شود که دیگر حقی به عهده شوهرم نیست و او به وظیفه‌اش عمل کرده است. 

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه همسرم پرتوقع است، گفت: من پول یا مالی ندارم که مهریه همسرم را بپردازم بنابراین همسرم باید درک کند. چنانچه همسرم مهریه‌اش را بخواهد باید او را طلاق دهم چون او متوجه نمی‌شود که من وضع مالی مناسبی ندارم و مرا در تنگنا می‌گذارد یعنی برای او اهمیتی ندارم و او تنها به حقش فکر می‌کند. اینکه همسرم مدعی است که مال و ملک دارم دروغ است چون من تنها یک پیکان دارم که با آن مسافر کشی می‌کنم بنابراین نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین